Ocenjujemo
(8)
Lepotica in zver
Dodatki in nadgradnje stare zgodbe so samo nedobrodošle zastranitve od romance v srcu zgodbe. Foto: 2i Film
Lepotica in zver
Nova adaptacija je 45 minut daljša od animiranega filma iz leta 1991. V tem "paketu" tako dobimo tri nove pesmi in (nepotrebne) podrobnosti iz Belline in prinčeve predzgodbe. Foto: 2i Film
Lepotica in zver
Veliko je bilo povedanega o tem, da si je Emma Watson zamislila "feministično" reinterpretacijo klasične Disneyjeve princeske. A kaj, ko njena junakinja ni in ne more biti aktiven lik, ki bi sam upravljal svojo usodo. (Jo po odjavni špici čaka kaj drugega kot razkošno brezdelje poročene kraljične?) Foto: 2i Film
Lepotica in zver
Luke Evans si da duška kot samopašni Gaston in je v resnici eden od zabavnejših elementov celotnega filma. Foto: 2i Film
Lepotica in zver
V vlogah pohištva boste slišali malo morje znanih igralcev, ki pa svoje obraze pokažejo šele v sklepnem prizoru "odčaranja". Foto: 2i Film

Filmska recenzija: Lepotica in zver

Pripravite se na močan občutek déjà-vuja
27. marec 2017 ob 19:13
Ljubljana - MMC RTV SLO

Lahko je razumeti, zakaj se je nova adaptacija Lepotice in zveri mogulom industrije zdela dobra ideja: končno imamo računalniško tehnologijo, ki bo govorečim uram in svečnikom vdahnila človeški značaj, kakršnega jim klasična animacija ni mogla! Razkošni faksimile znane pravljice je vsekakor spektakularen, manjka pa mu čarobnosti.

Studio Disney se je v zadnjih letih z neusmiljeno natančnostjo dobro naoljene mašinerije lotil igranih adaptacij svojih animiranih uspešnic. Rezultati, presenetljivo, niso videti kot zgolj ciničen produkt hlastanja za zaslužkom: Zlohotnica (2014) je namesto dolgočasne Trnuljčice v ospredje postavila kompleksni lik antagonistke; nova Knjiga o džungli (2016) se je otresla rasističnih podtonov in na moderen način spregovorila o sprejemanju drugačnosti. Pustolovščina Pete in njegov zmaj (2016) je od originala ohranila bore malo. Lepotica in zver je tako prvi film v seriji, ki je ubral diametralno nasproten pristop: kolikor se je le dalo, se skuša držati animirane predloge iz leta 1991 (mimogrede, Lepotica in zver je bil prvi animirani celovečerec, nominiran za oskarja za najboljši film). Enaka je zgodba (vključno z nekaterimi dialogi), enaki so liki in do pičice enake so celo kostumografske odločitve za lik Belle. Ustvarjalci so se verjetno zavedali, da tiste najbolj antologijske zgodbe (mlado) občinstvo sodi predvsem po tem, kako zveste so predlogi, in ne po tem, kako dobro funkcionirajo v filmskem mediju.

Kaj smo torej pridobili z "nadgradnjo" animirane zgodbe v igrano, razen občutka déjà-vuja in 45 nepotrebnih minut? Veliko bolj izrazita in vpadljiva je denimo rokokojska scenografija. Čeprav je šlo v gradnjo kulis in opremo uročenega gradu očitno ogromno sredstev, se atmosfera preprosto ne more kosati s čarobnostjo izvirnika; to je še najbolj očitno pri bombastični, kabarejski plesni točki Be Our Guest.

Tudi četica znanih igralcev se bolj ali manj izgubi pod kupom računalniške animacije. Dan Stevens je Zveri sicer vdahnil robato karizmo in aristokratsko nadutost, Emma Watson pa Belle ne uspe narediti zares "svoje": vse vzpone in padce prenaša s stoično potrpežljivostjo romantične junakinje, brez zares globokih duševnih kriz ali depresije. Neživljenjska, porcelanasta princeska je tako vse prej kot življenjski lik. (V uvodni pesmi, ko se vzvišeno pritožuje nad "provincialnim življenjem", je vse prej kot simpatičen lik.)

Ewan McGregor je iskriv kot svečnik Lumiere, preostali čajni servis in pohištvo pa preprosto zbledijo v ozadje. (Je res kaj drugače od animiranega filma, če igralce vidimo šele v zadnjem prizoru?). Podobno kot pri Deželi La La imamo tudi tukaj opravka s filmskimi zvezdniki, ki niso zares šolani pevci. In če smo pri Chazellovem muzikalu to lahko pripisali avtorski odločitvi in stremljenju k "avtentičnosti", tukaj deluje le kot pomanjkljivost oz. postranska škoda zvezdniškega kastinga.

Spomnimo se torej najslavnejše pravljice o stockholmskem sindromu v popkulturi. (Le katero dekletce ne sanja o tem, da bi jo jeznoriti ječar ne držal v osami, dokler se ne zaljubi vanj?) Arogantni princ (Dan Stevens) je bil kaznovan z urokom - v koži odvratne zveri mora živeti, dokler ne najde prave ljubezni. Priložnost se mu ponudi s prihodom zmedenega urarja (Kevin Kline), ki se zaradi majhnega prekrška znajde v ujetništvu v zakletem gradu. V zameno za urarjevo svobodo se Zveri v ujetništvo preda njegova hčerka, Belle (Emma Watson). S pomočjo prinčevih prav tako začaranih služabnikov - urok jih je spremenil v čajnike, garderobne omare in podobno - Belle počasi uzre nežno dušo, ki se skriva za grozljivim obličjem. Izkaže se, da je tista prava pošast zgodbe Bellin zavrnjeni snubec, samopašni nasilnik Gaston (Luke Evans).

Tista majčkena odstopanja od izvirnega scenarija, ki si jih je ekipa vendarle privoščila, so bila deležna popolnoma nesorazmerne medijske pozornosti. Gotovo ste kje zasledili omembo "prvega izrecno gejevskega trenutka v Disneyjevem filmu", ki ga je obljubljal režiser Bill Condon. No, LeFou (Josh Gad), petolizniški pribočnik nadležnega Gastona, dobi proti koncu tako bežen in antiklimaktičen trenutek emancipacije, da ga bo marsikdo najbrž v celoti spregledal.

Čeprav nova adaptacija Lepotice in zveri v nobenem pogledu ni grozna, pa ne odgovori na vprašanje, zakaj jo je bilo sploh treba posneti. Iz izvirnika se je ohranila celo nepričakovana antiklimaktičnost končne preobrazbe: princ v svoji človeški podobi je kar naenkrat veliko manj zanimiv kot je bila Zver (s tem se najverjetneje strinja celo Belle, ki mu namigne, da bi si morda lahko pustil brado. Eksplicitneje teh na pol seksualnih namigovanj film seveda ne more raziskati.) Iz kina boste odšli bogatejši za spoznanje, kako zelo bogat in samozadosten medij je lahko dobra stara 2D-animacija.

Ocena: 3; piše Ana Jurc

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
JoshauBoy
# 27.03.2017 ob 19:23
Čeprav nova adaptacija Lepotice in zveri v nobenem pogledu ni grozna, pa ne odgovori na vprašanje, zakaj jo je bilo sploh treba posneti.

sem preprican, da se pri Disneyju ne sprasujejo tega vprasanja :D - film je v 10ih dneh predvajanja v blagajnah pridelal ze 700 milijonov dollarjev.
rolandpc
# 27.03.2017 ob 20:45
Mogoče pa je to samo film, ki si ga bo nekdo ogledal brez pričakovanj, da gleda ne vem kakšno umetniško delo? Zgolj za sprostitev? Ma je, treba kritizirat. Eh, dajte se malo sprostit
prim00z
# 27.03.2017 ob 19:57
če se več prahu dviguje zaradi feminističnih objav kot zaradi vlog, je marsikaj jasno o igralki
sssitrap
# 27.03.2017 ob 19:34
lušten fris gor ali dol - dejstvo je da je emma watson grozna igralka in totalno brez karizme. že v harry potter-ju je bil od glavnih treh igralcev edini ki je dejansko dobro igral rupert grint, medtem ko sta bila daniel radcliffe in emma totalno lesena. radcliffove igralske sposobnosti so v zadnjih letih rahlo napredovale, emmine žal ne.
anny22
# 27.03.2017 ob 19:58
To je film o enem od sedmih grehov - nečimrnosti. Zver zavrne darilo grde beračice (in je kaznovana), Gaston je zaljubljen v lasten fris (in dobi svoje), Izumitelj hoče ukrasti vrtnico, ki mu ne pripada in postane jetnik, Belle cvili in stoka o življenju v ubogem, zahojenem provincialnem mestecu - in postane grajska gospa s hordo služabnikov. Risana verzija iz leta 1991 je postregla z več izraznosti.
modzo
# 28.03.2017 ob 00:23
končno imamo računalniško tehnologijo, ki bo govorečim uram in svečnikom vdahnila človeški značaj, kakršnega jim klasična animacija ni mogla!

Se ne strinjam ali pa sem zgresil sarkazem :)

s tem ne mislim da cgi ne more vdahniti znacaja, menim da ga klasicna animacija lahko pravtako. Po moje ni vazna tehnologija ampak umetnik ki z njo operira.

osebno so mi recenzije ane jurc povsem simpaticne, res pa ne razumem zakaj se film za otroke analizira kot da gre za kaj vec kot to.
Čeprav nova adaptacija Lepotice in zveri v nobenem pogledu ni grozna, pa ne odgovori na vprašanje, zakaj jo je bilo sploh treba posneti.

Res? Res ni jasno zakaj je bila se enkrat posneta? Komu mora odgovoriti zakaj je bil se enkrat posnet?

Vcasih filmi ki so povsem ok izpadejo malce smešeno ker se jemlejo prevec resno, Se ne znajo videt da so (le) to kar so, torej, film. Taka se mi zdi ta recenzija. Pa brez zamere :)
Emsho
# 28.03.2017 ob 16:43
Film je moral stopiti v velike čevlje Maleficent, Pepelke in Knjige o džungli, ki so vsi ponudili svež pogled na staro zgodbo, predvsem pa nekaj ozadja, globine likov in razširitev zgodbe.
Se pa strinjam z recenzentko, da je zvezdniška zasedba moteča - bistveno bolje bi delovali povsem neznani liki. Dobro, pri digitalnih likih, niti ne, a na Watsonovo se moraš prav navadit tja do polovice filma.

Mene je najbolj motila njena sključena drža, ki je takšna kot pri večini mladine danes - medtem ko je risana Belle izrazito pokončna in samozavestna. Watsonova nekako ne prepriča, saj ima vseskozi tudi nek nakremžen izraz...Sta pa Gaston in zlasti LeFou sta malo bolj razdelana kot v risanki, kar je super. Še najboljša sta Dan Stevens kot Zver in McGregor kot Lumiere, čeprav je njegov Francoski naglas malo hecen - preskakuje med angleščino, francoščino in ...mehikanščino :-)

Nekaj malega so razširili zgodbo in jaz bi si želel, če bi jo dodalali še malo bolj. Vse kar je bilo dodano, je super.

Daleč od slabe priredbe, za odličnost, kot je bila npr. Maleficent, pa bi morali Watsonovo zakamuflirati ali jo nadomestiti z neznano igralko, oz. celoten film razširiti s kompleksnostjo likov.
Mckellen po moje prvič igra nekaga slabiča (Uro Cogswortha) in ga je prav čudno poslušati, Emma Thopson je odlična kot vedno.
oziris.va
# 30.03.2017 ob 12:43
Namesto Watsonove bi lahko izbrali kakšno drugo igralko.
Filmske recenzije
link
Filmska recenzija: Tomb Raider
10
19. marec 2018 ob 18:16 Že kar precej oddaljenega leta 2001 se je v čevlje Lare Croft, ali bolje rečeno v njene mične obline, vživela seksapilna Angelina Jolie in kljub mlačnemu kritiškemu sprejemu dovolj navdušila ...
Več novic ...
Ocenjujemo
link
Filmska recenzija: Prvi človek
7
17. oktober 2018 ob 09:22 Damien Chazelle je v svojem tretjem filmu (in prvem, ki ni neposredno povezan z glasbo), kolektivno stremenje naroda pregnetel v odisejado posameznika, prototipsko zgodbo o uspehu - pristanek na Luni!
Več novic ...
Kazalo