Ko je na Mednarodnem festivalu sodobnega plesa v Benetkah prejela zlatega leva za življenjsko delo, so v obrazložitvi med drugim zapisali, da je popolnoma izvirni pristop Pine Bausch k uprizoritveni umetnosti revolucioniral plesno in njej sorodne umetnosti. Njene inovacije so plesno gledališče naredile bolj fizično, kot je bilo kadar koli prej, ob tem pa koreografinja plesa ni oropala njegove narativne sposobnosti. Foto: EPA
Ko je na Mednarodnem festivalu sodobnega plesa v Benetkah prejela zlatega leva za življenjsko delo, so v obrazložitvi med drugim zapisali, da je popolnoma izvirni pristop Pine Bausch k uprizoritveni umetnosti revolucioniral plesno in njej sorodne umetnosti. Njene inovacije so plesno gledališče naredile bolj fizično, kot je bilo kadar koli prej, ob tem pa koreografinja plesa ni oropala njegove narativne sposobnosti. Foto: EPA
Z ekspresionističnim plesom se je Bauscheva tesneje srečala že med študijem na Folkwangu, njegove sledi pa je pozneje mogoče zaznati v skoraj vseh njenih koregrafijah. Foto: EPA

Bauscheva je umrla pred šestimi leti, toda njena skupina je na podlagi bogate dediščine usmerjena k novim ciljem.

"Pina Bausch je vse počela drugače." V njenih koreografijah so se plesalci smejali, jokali in govorili. Nekateri v njeni skupini so bili zelo mladi, nekateri stari več kot 50, 60 let, kar je bilo v drugih plesnih skupinah takrat nepredstavljivo. Nikoli je ni zanimala zgolj forma, temveč človek v vseh svojih običajnih, tragičnih in komičnih razsežnostih.

Pina Bausch je v 70. letih prejšnjega stoletja s preseganjem meja med plesom, gledališčem, filmom, literaturo in drugimi umetnostmi na začetku pretresla občinstvo, nato pa še v času življenja postala ikona.

Gledališče je vodila od leta 1973. V tem času je na oder postavila 40 predstav: njene najbolj znane koreografije so Cafe Müller, Das Frühlingsopfer in Kontakthof, s katerimi je obredla ves svet. Nemški režiser Wim Wenders se ji je poklonil s filmom v 3D-tehniki s preprostim naslovom Pina.

Ne bodo zgolj spominsko gledališče
Zdajšnje vodstvo se je odločilo za nove predstave, ker "wuppertalsko gledališče ne sodi v muzej". 35-članski ansambel za 18. september napoveduje praizvedbo predstav svetovno znanih koreografov. Povabljeni so Tim Etchells, tandem Cecilea Bengolea in Francois Chaignaud in Theo Clinkard.

"Smo živa skupina, spremembe so del nas," je povedal Lutz Förster, eden izmed Pinih plesalcev, ki vodi njeno gledališče od leta 2013. Leto poprej je skupina medse sprejela 12 novih plesalcev, na avdicijo se jih je prijavilo 1200.

"Pina ni potrebovala libreta in zakoličenega načrta, saj je tako močno zaupala sodelavcem," je o njenem delu povedal sodelavec Stefan Hilterhaus,

Novih predstav se veseli tudi njen sin Salomon Bausch, ki predseduje Fundaciji Pine Bausch. V sklopu fundacije nastaja digitaliziran arhiv s posnetki in pričevanji, ki bo dosežke Pine Bausch ohranil za prihodnje generacije.