Kraljeva operna hiša stoji v Covent Gardnu v središču Londona. Foto: AP
Kraljeva operna hiša stoji v Covent Gardnu v središču Londona. Foto: AP

Iz britanske Kraljeve operne hiše so se po pisanju BBC-ja glede očitkov "beljenja" vlog odzvali z besedami, da "nasprotujejo predalčkanju" na podlagi etnične pripadnosti. Beljenje (ang. whitewashing) je sicer praksa angažiranja belih igralcev za tako rekoč nebelske vloge.

V očeh zagovorniške skupine težavno že izvirno delo
Iz zagovorniške skupine Beats so sporočili, da so pravzaprav zaskrbljeni tudi zaradi "težavne mizoginije in orientalizma" v izvirnem delu. Libreto za to operno delo Giacoma Puccinija, ki je krstno izvedbo doživelo v milanski Scali leta 1926, sta napisala Giuseppe Adami in Renato Simoni po istoimenski literarni predlogi Carla Gozzija. Turandot je na londonski oder tokrat postavil romunsko-ameriški režiser Andrei Serban.

Predstavniki skupine Beats, ki zastopa britanske ustvarjalce iz vzhodne in jugovzhodne Azije, delujoče v filmskih in uprizoritvenih dejavnostih, je v izjavi zapisala, da so "zelo zaskrbljeni zaradi zelo omejene zastopanosti" med produkcijsko zasedbo v Kraljevi operni hiši v Covent Gardnu v središču Londona. "Ne razumemo, zakaj sta v produkciji, ki je postavljena na Kitajsko, le dva britanska pevca iz vzhodne in jugovzhodne Azije," so dodali. Zgodba sicer govori o lepi, toda kruti kitajski princesi Turandot, ki svojim snubcem, med drugim neznanemu tatarskemu princu Calafu, zastavi tri uganke.

Angažiranje neazijskega režiserja kot zamujena priložnost?
Pri skupini Beats so dodali še, da je situacija "enostavno nesprejemljiva", in pozvali operno hišo, naj "izvede temeljito revizijo svojih procesov izbire nastopajočih, s čimer bo zagotovila, da bodo njene produkcije imele veliko boljšo in ustreznejšo zastopanost na odru in zunaj njega". Po njihovem mnenju operna hiša k izbiri nastopajočih pristopa "regresivno" in "omejuje zmožnost nebelih umetnikov, da sodelujejo pri pripovedovanju lastnih zgodb na odru". Nadalje so zapisali, da odločitev operne hiše, da ne najame režiserja po rodu iz vzhodne ali jugovzhodne Azije, pomeni zamujeno priložnost za "reinterpretacijo in rekontekstualizacijo" Turandot.

Nasprotovanje angažiranju na podlagi etnične pripadnosti
Tiskovni predstavnik Kraljeve operne hiše je v odzivu sporočil: "Nasprotujemo angažiranju pevcev v določene vloge na podlagi etnične pripadnosti", saj bi bilo po njihovem to "omejujoče in okrnjujoče. (...) Hkrati ne ignoriramo povsem etnične pripadnosti." Kot je sporočil predstavnik, so namreč namesto tega zavezani dodeljevanju vlog, ki se zaveda barve polti nastopajočih, torej "pristopu, ki upošteva nianse, potrebne za verodostojno in spoštljivo upodobitev vsake zgodbe".

V operni hiši so dodali še, da so ponosni, da ta vnovična obuditev opere Turandot "predstavlja izjemno in raznoliko igralsko zasedbo ter da bodo še naprej sodelovali z drugimi v panogi, da bi zagotovili širšo zastopanost na naših odrih in v scenskih umetnostih".