V Glorii je Branden Jacobs - Jenkins kot predstavnik mlajše generacije kritičen do neutrudnega pehanja za uspehom, razosebljanja sodobnih delovnih okolij in vzpona dobe narcisizma, v kateri se vsak trudi prodati zgodbo svojega življenja ali vsaj ujeti minuto slave – četudi na račun drugega. Foto: MGL/Peter Giodani
V Glorii je Branden Jacobs - Jenkins kot predstavnik mlajše generacije kritičen do neutrudnega pehanja za uspehom, razosebljanja sodobnih delovnih okolij in vzpona dobe narcisizma, v kateri se vsak trudi prodati zgodbo svojega življenja ali vsaj ujeti minuto slave – četudi na račun drugega. Foto: MGL/Peter Giodani
Mnogi ameriški (in ne samo ameriški) novinarji so okrog leta 2010 izgubili službe, uredniške politike pa so začele spodbujati senzacionalistični tip novic. V takih okoliščinah se v Glorii znajdemo v kulturnem uredništvu neimenovane newyorške tedenske revije, kjer pisci načeloma le posedajo, saj jim – če verjamemo Kendri – vse delo pred nosom vzamejo spletna uredništva. Foto: MGL/Peter Giodani

Nocoj bo manjši MGL-ov oder prizorišče premiere prve slovenske uprizoritve igre Gloria sodobnega ameriškega avtorja Brandena Jacobsa - Jenkinsa. Drama o novodobnem pojavu slave odpira medgeneracijska vprašanja, vprašanja prekariata, osamljenosti in odsotnosti ljubezni ter neizprosne tekmovalnosti, ki bremeni milenijsko generacijo.

O ameriškem novinarstvu iz prve roke
Jacobs - Jenkins, nekdanji novinar revije New Yorker, se v Glorii prestavi v leto 2010, ko so tiskanim medijem začele naglo upadati naklade in ko je postalo jasno, da bo to nepovratno spodjedlo moč sedme sile in s tem spremenilo družbena razmerja.

Tega se med dramskimi osebami še najbolj zaveda egocentrična, ambiciozna in jezična Kendra (Nina Rakovec), saj ves čas sledi vznikajočim družbenim omrežjem. Njeno popolno nasprotje je melanholični in empatični Dean (Filip Samobor), sicer pomočnik glavne urednice. Če je Kendra vzvišena in polna prezira do vseh, se Dean trudi navezovati pristne človeške odnose in se iz prijaznosti udeleži zabave, ki jo prireja najbolj introvertirana članica uredništva Gloria (Mojca Funkl). Zabava se sprevrže v pravo katastrofo, saj povabila razen Deana nihče ni jemal resno. Brez dvoma je tudi to povod za šokantni dogodek, ki se zgodi naslednje jutro in katerega posledice vsem udeležencem popolnoma spremenijo tok usode.

Kot je na novinarski konferenci povedala prevajalka Valerija Cokan, je Jacobs - Jenkins svojo igro umestil v okolje ameriškega založništva, ki je eno najbolj togih in slojevitih delovnih okolij in kjer so hierarhija in pristojnosti zelo jasno zamejene. In v takšnih okoljih imata strah in stres domovinsko pravico. Avtor, ki je bil ob krstni uprizoritvi star 31 let, je tri leta deloval v uredništvu revije New Yorker. Sam sicer trdi, da milje igre nima s tem nobene zveze, je pa najbrž tam dodobra spoznal, kakšno tekmovalno okolje vlada v založništvu.

Šturbej je besedilo označil za briljantno, saj nas na tihi, a gostobeseden način, postavlja v pozicijo razmišljanja. "Po vsaki repliki imam občutek, da se moraš malo postaviti nazaj, pa premisliti," je povedal. Igralske vloge so si razdelili Mojca Funkl, Filip Samobor, Nina Rakovec, Anuša Kodelja, Matic Lukšič in Gašper Jarni k. g.

Dramaturginja je Lejla Švabič, scenografka Karin Rajh, kostumografka Špela Ema Veble, avtor glasbe Gregor Strniša, avtor videa Dimitrij Gračner, lektor Martin Vrtačnik in oblikovalec svetlobe Andrej Koležnik.