Predstavo o disfunkcionalni družini s psihološko razplastenimi in za igralce zahtevnimi vlogami je režiral Janusz Kica. Lettsova igra brez dlake na jeziku načenja tabuizirane teme, kot so odvisnost od drog in alkohola, disfunkcionalnost zakona, neozdravljiva bolezen, samomor in incest. Igro odlikujejo mojstrski dialogi in psihološko razplastene vloge, zlasti ženskih likov. Foto: Peter Giodani/MGL
Predstavo o disfunkcionalni družini s psihološko razplastenimi in za igralce zahtevnimi vlogami je režiral Janusz Kica. Lettsova igra brez dlake na jeziku načenja tabuizirane teme, kot so odvisnost od drog in alkohola, disfunkcionalnost zakona, neozdravljiva bolezen, samomor in incest. Igro odlikujejo mojstrski dialogi in psihološko razplastene vloge, zlasti ženskih likov. Foto: Peter Giodani/MGL
Judita Zidar (1960) je članica igralskega ansambla MGL od leta 1995 in je prejemnica več nagrad, tudi nagrade Prešernovega sklada. Foto: Peter Giodani/MGL
Judita Zidar (1960) je članica igralskega ansambla MGL od leta 1995 in je prejemnica več nagrad, tudi nagrade Prešernovega sklada. Foto: Peter Giodani/MGL

Judita Zidar je kot Violet Weston "znova izkazala vso širino ter silovitost svoje igralske umetnosti", je v utemeljitev zapisala komisija in pojasnila: "V pretresljivi družinski drami nepovratno poškodovanih eksistenc z večplastno, tankočutno in celovito interpretacijo pooseblja njeno trpko središče – oblastno, zajedljivo ter od alkohola in tablet odvisno mater, ki tudi ob neposrednem soočenju z minljivostjo ostaja ujetnica svojih demonov in širi spiralo psihičnega nasilja med svoje bližnje."

"Med tri ure in pol trajajočo predstavo z natančno odmerjenim telesnim izrazom ter občutljivostjo za raznovrstne duševne lege postopno odstira maske tragičnega, zapletenega značaja, ki brez zadržkov vrta tako v brazgotine preteklega kakor v živo meso življenja; od prvotne podobe krute, manipulativne pošasti, ki uživa v tuji – a tudi lastni – bolečini, tako Violet vse bolj postaja univerzalna freska protislovij človeškega bivanja, ki segajo onkraj zmage in poraza," piše v obrazložitvi nagrade. Predstavo je po dramski predlogi Tracyja Lettsa režiral Janusz Kica.

Disfunkcionalnost družine
Drama se v celoti odvija v hiši, v kateri se zaradi nenadnega izginotja očeta Beverlyja okrog matere Violet zberejo njune tri hčerke, njihovi partnerji in otroci ter drugi člani družine. Izkaže se, da je patriarh naredil samomor; soočanje z izgubo odpre številne stare rane v odnosih med družinskimi člani.

Komisijo za nagrado so sestavljali Marija S. Leskovar, Gregor Butala in Tina Mahkota, ki je na slovesnosti, ki je sledila premieri Idiota Dostojevskega v režiji Januša A. Zidarja, tudi izročila nagrado letošnji lavreatki.

Sorodna novica "Dovolj psihičnega nasilja med starši in otroki, da bi se še Cankar hotel opravičiti svoji mami"

Pred premiero predstave Avgust v okrožju Osage je Judita Zidar dejala, da je Violet vloga, kakršnih si želi vsaka igralka. "Dodamo lahko le, da je Judita Zidar igralka, kakršne bi si želela vsaka vloga," pa so zapisali v MGL.

Že tretja Dnevnikova nagrada
Judita Zidar je Dnevnikovo nagrado sicer prejela po točno desetih letih: leta 2012 so ji priznanje izročili za vlogo Mill Lavarello v igri Zinnie Harris Dlje od najdlje režiserke Tijane Zinajić. Pred tem jo je Dnevnik nagradil leta 1996 za vlogo Kris v predstavi Ljubezen & seks & terapija dramatika Tonyja Dunhama.

Lani je nagrado prejela Tjaša Železnik za igralsko interpretacijo v uprizoritvah Ta obraz in Slamnik.