Drama prikazuje svet, v katerem ženske še zmeraj in vedno znova bijejo boj za pravico odločanja o lastnem telesu in duši. Foto: Prešernovo gledališče Kranj
Drama prikazuje svet, v katerem ženske še zmeraj in vedno znova bijejo boj za pravico odločanja o lastnem telesu in duši. Foto: Prešernovo gledališče Kranj

Avtorica skozi njihove zgodbe izpostavlja institucije nadzora v družbi, vključno z institucijo gledališča pri obravnavanju t. i. ženske emancipacije. Obenem pa razstira sprenevedavost prav teh institucij pri ohranjanju represivnih mehanizmov nadzora nad ženskim telesom, dušo, ženskim svobodnim vedenjem in izrekanjem, opisujejo v kranjskem gledališču.

Simona Semenič v sodobni drami Lepe Vide lepo gorijo prikazuje svet, v katerem ženske še zmeraj in vedno znova bijejo boj za pravico odločanja o lastnem telesu in duši, boj za pravico do užitka in svobode, razlaga umetniška vodja gledališča Marinka Poštrak.

Uradna premiera predstave bo sledila, ko bodo gledališča ponovno odprta za občinstvo. Foto: Prešernovo gledališče Kranj
Uradna premiera predstave bo sledila, ko bodo gledališča ponovno odprta za občinstvo. Foto: Prešernovo gledališče Kranj

Igralske upodobitve so ustvarili Gaja Filač, Vesna Jevnikar, Doroteja Nadrah, Darja Reichman, Miha Rodman, Vesna Slapar in Aljoša Ternovšek.

Ustvarjalci posebno izpostavljajo lik inkvizitorke, ki lucidno poudari tudi vzporednico s srednjim vekom, v katerem so bile samosvoje, močne in svobodne ženske nevarne svetu moških ter zato ožigosane za čarovnice in obsojene na grmado. Toda kot ugotavlja avtorica, tudi v 21. stoletju ni nič drugače. "Morda samo s to razliko, da so bile v srednjem veku t. i. čarovnice obsojene na grmado, danes pa so obsojene na stigmo noric in psihiatrično obravnavo," je zapisala Marinka Poštrak.

Igra – neizprosno iskrena v izpovedih in trdna v stališčih
Predstava se zdi izjemno aktualna tudi dramaturginji Evi Kraševec, ki pravi, da je prav zdaj ta čas, ko se pogled ponovno in v našem okolju do zdaj morda najbolj priostreno usmerja v problematiko spolnih zlorab in sistemskega nasilja. Zaradi poguma za zdaj še redkih posameznic, ki so spregovorile o svoji izkušnji se po njenih besedah glede tega veča občutljivost družbe. In zato je pravi čas za tako igro – "neizprosno iskreno v izpovedih in trdno v stališčih, ki jih je nujno zavzemati do teh tem."

Igralske upodobitve so ustvarili Gaja Filač, Vesna Jevnikar, Doroteja Nadrah, Darja Reichman, Miha Rodman, Vesna Slapar in Aljoša Ternovšek. Foto: Prešernovo gledališče Kranj
Igralske upodobitve so ustvarili Gaja Filač, Vesna Jevnikar, Doroteja Nadrah, Darja Reichman, Miha Rodman, Vesna Slapar in Aljoša Ternovšek. Foto: Prešernovo gledališče Kranj

Scenografa uprizoritve sta Dorian Šilec Petek in Sara Slivnik, kostumografinja Tina Bonča, avtor glasbe Luka Ipavec, svetovalec za gib Klemen Janežič, lektorica Maja Cerar, oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak, oblikovalec maske Matej Pajntar, asistentka dramaturginje pa Lučka Neža Peterlin.

Uradna premiera predstave bo sledila, ko bodo gledališča ponovno odprta za občinstvo, so še zapisali v gledališču.