Diego de Brea je v slovenskem kulturnem prostoru znan kot režiser z izrazito avtorsko poetiko. Za svoje delo je prejel več nagrad. Na letošnjem Borštnikovem srečanju sta v tekmovalnem programu njegovi uprizoritvi Somraka bogov in Služkinj. Foto: SLG Celje
Diego de Brea je v slovenskem kulturnem prostoru znan kot režiser z izrazito avtorsko poetiko. Za svoje delo je prejel več nagrad. Na letošnjem Borštnikovem srečanju sta v tekmovalnem programu njegovi uprizoritvi Somraka bogov in Služkinj. Foto: SLG Celje
Mali princ
Leta 1943 je izšel Mali princ, Saint-Exupéryjevo najbolj znano delo, ki je prevedeno v več kot 150 jezikov. Skozi zgodbo malega dečka je pisatelj opisal svoje notranje trpljenje zaradi zakona s Consuelo ter praznino in puhlost razmerij, ki jih je imel z drugimi ženskami. Foto: NN
Mali princ malo drugače

Predstava, ki temelji na motivih literarnih del Mali princ ter Veter, pesek in zvezde Antoina de Saint-Exuperyja je nastala v koprodukciji s Festivalom Ex Ponto. Zgodba sama je polna simbolike, saj gre za skrajno poetično besedilo, ki nima prave dramske napetosti. Prav zato se je de Brea odločil, da naslovno vlogo Malega princa nameni balerini Tijuani Križman. Tako je želel stvari postaviti na drugo raven, ki bi pogled na ključno vprašanje vzpostavila na drugačen način ali skozi neko drugo optiko.

De Brea se pod predstavo podpisuje v več vlogah
De Brea se pod predstavo, ki sicer odpira letošnjo sezono Drame SNG Maribor, podpisuje pod izbor besedila in glasbe, kot režiser, koreograf in scenograf. Videoprojekcije so delo Mateja Modrinjaka, oblikovalec svetlobe je Tomaž Bezjak, oblikovalka maske pa Mirjana Djordjević. Ob Križmanovi v vlogi Malega princa bosta predstavi zgolj svoja glasova posodila še Ksenija Mišič in Peter Boštjančič.

Bistvo Malega princa je skrito v tragični zgodbi njegovega pisca
De Brea je povedal, da ga pri Malem princu vznemirja to, da je besedilo postavljeno kot legendarna zgodba, Mali princ pa pravzaprav predstavlja neko ikono. Vendar se po njegovem mnenju te posplošitve nikoli niso znale dotakniti samega bistva zgodbe, ki je skrito v tragični zgodbi samega Exuperyja, njegovih nesrečnih ljubezenskih zgodbah in poletih. Ravno ta tragika vzpostavlja zelo osamljen lik, izgubljen v civilizaciji, ki išče izhod, osmišljenje in svoje lastno izpolnjenje v izzivanju smrti.

Poleg Malega princa je predstava nastala tudi po motivih Exuperyjeve knjige Veter, pesek in zvezde, kjer avtor zelo natančno opisuje svoje iskanje, pravzaprav agonijo iskanja vode in preživetja. "Ta zgodba je bila osnova za njegovo potovanje skozi njega samega. Hkrati pa se mi zdi, da se tukaj kaže še en problem, in sicer ta, da vsak, ki na novo zaživi, potrebuje nekoga, ki zanj umre. In tako Exupery s svojim odhodom nekako prepusti mesto Malemu princu," je še dodal Diego de Brea.

Režiser z izrazitim avtorskim pristopom
De Brea je sicer v slovenskem kulturnem prostoru znan kot režiser z izrazito avtorsko poetiko in je v preteklih gledaliških sezonah ustvaril številne prepoznavne dramske, mladinske in lutkovne uprizoritve ter več avtorskih projektov. V preteklosti je že sodeloval tudi z mariborskim gledališčem, in sicer z otroško uprizoritvijo Hrestača.

Mali princ malo drugače