Prizor iz umetničinega predlanskega performansa Sine,
Prizor iz umetničinega predlanskega performansa Sine, "poskusa antropološke raziskave specifičnega fenomena" zapriseženih devic oz. virdžin v Črni gori, Albaniji in na Kosovu. Predstava je na gostovanju na festivalu ACT v Bilbau osvojila glavno nagrado ACT Award 2019. Foto: Nada Žgank

V sklopu Mesta žensk bo nocoj v Stari mestni elektrarni premiera videa, ki jo bo spremljala umetniška intervencija Nataše Živković. Performans Med dvema ognjema je sklepni del trilogije, ki je premiero doživela prav na festivalu Mestu žensk leta 2009 in uprizarja družinske konstelacije hči – mati, hči – oče in hči (v vlogi matere) – otrok.

Tokrat protagonistka nastopi v vlogi matere, (nekdanje) partnerke in umetnice. "Med dvema ognjema je osebna zgodba; monolog ženske, razcepljen na dva glasova, ki vsak po svoje doživljata globoko zarezo v družinski biografiji – njen razpad. Je premislek o ideji in realnih zagatah t. i. klasične družine, v kateri se zrcalijo stereotipi heteroseksualnega partnerstva ter s tem povezane igre ženskosti, moškosti in starševskih vlog," piše na spletni strani festivala.

Performans med dvema ognjema je
Performans med dvema ognjema je "premislek o ideji in realnih zagatah t. i. klasične družine, v kateri se zrcalijo stereotipi heteroseksualnega partnerstva in s tem povezane igre ženskosti, moškosti in starševskih vlog". Foto: Zavod Bunker

Sklep trilogije o umetničini družini
Vsestranska umetnica je trilogijo uvedla prav na festivalu Mesto žensk leta 2009 z avtorskim prvencem Prva ljubezen, drugič (Preboleti Naceta Junkarja). V prvencu je bila v ospredju njena mama, ki je nastopala v predstavi. Za predstavo in plesno-gledališko udejstvovanje je istega leta prejela nagrado zlata ptica.

V sklopu Mesta žensk so leta 2014 na oder premierno postavili tudi performans Zavoljoočeta. Predstava je bila svojevrsten poklon avtoričinemu očetu Vukoslavu Živkoviću, ki ni znana osebnost, prav tako nikoli ni bistveno sodeloval pri vzgoji niti ni spremljal njene profesionalne poti plesalke in koreografinje.

Ideja novega performansa je seveda plod Nataše Živković, ki je v sodelovanju s Tomažem Gromom, Tjašo Črnigoj in Špelo Trošt razvila koncept. Za besedilo sta zaslužni Nataša Živković in Tjaša Črnigoj, za snemanje in montažo Maša Nonković in Ana Čigon, pod zvočno kompozicijo pa se podpisuje Tomaž Grom.

Nastopajo Ava Abramovici Reba, Bela Abramovici Reba, Ema Baša Poderžaj, Mila Bezjak Stegnar, Teodora Novaković, Julija Ornik, Neli Banič, Vasja Fon, Ema Podržaj, Filip Pepelnik Čučnik, Taras Ždrale, Uma Pečarič, Nil Seliškar, Čarna Košir, Svarun Košir, Lav Janković, Frida Kapun, Irina Kapun in Nataša Živković.

Nataša Živković je plesalka, performerka, koreografinja in mentorica. Od leta 2006 sodeluje z Vio Negativo, soustvarila je tudi številne projekte v produkciji Emanata, kot je predstava Morda na videz kdaj kot vsi ljudje. Soustvarila je tudi predstavi Če si srečen (Bunker) in V zavetrju časa (Lutkovno gledališče Ljubljana). Lani je prejela nagrado Ksenije Hribar za izjemne dosežke na področju sodobnega plesa.