Občinstvo je za najboljšo predstavo izglasovalo Venera: Med ujetostjo in letenjem.

Madžarsko-srbska pesnica in performerka Katalin Ladik, ki velja za
Madžarsko-srbska pesnica in performerka Katalin Ladik, ki velja za "Yoko Ono Balkana" in za pionirko hrupa in umetnosti performansa jugovzhodne Evrope, je s projektom SoundBodyPoetry in performansom UFO Party iz leta 1969 pretresla takratno umetniško sceno in že v sedemdesetih letih uveljavila metode eksperimentalnega dela z glasom in fizičnim performansom. Nemško-slovenska naveza plesalke zvoka Jule Flierl in koreovokalistke Irene Z. Tomažin je ustvarila poklon umetnici in obenem pomeni nadaljevanje njune poetike. Foto: Zavod Sploh
Sorodna novica Na Gibanici so podelili nagrade Ksenije Hribar

Predstava koreografinj in avtoric Irene Z. Tomažin in Jule Flierl U.F.O.: Poklon Katalini Ladik (produkcija Zavod Sploh) je po mnenju strokovne žirije "izjemna na več ravneh: zaradi politične razsežnosti in moči glasu, fizičnosti ter in filozofskih razmišljanj o glasu, telesu in prostoru, pa tudi zaradi raziskovanja zgodovine". Žirijo sta navdušila tudi natančna dramaturgija in ritem dela.

O predstavi avtorjev Elvisa Homana, Bena Novaka in Boštjana Simona Vstajenje 2.0 (produkcija Pekinpah) pa je žirija zapisala: "Fizična in akustična telesa predstave ustvarjajo prostor za domišljijo in čutne povezave ter častijo gibanje, ritme in posebno sodelovanje med tremi performerji."

Žirija je ob tem izrazila navdušenje nad kolektivnostjo in solidarnostjo, ki sta prisotni na tukajšnji plesni in performativni sceni. Kot so zapisali njeni člani, jih je presenetila tesna povezanost in medsebojno navdihujoča se je umetniška scena, tako v sodelovanjih kot tudi v bolj filozofskem smislu – na primer, kako sta pri ustvarjanju plesa in koreografije številnih predstav, ki so jih videli, gonilni sili zvok in glasba.

Koncert improvizirane glasbe in plesnega performansa Vstajenje 2.0 si za izhodišče in gonilno silo jemlje paradoks srečanja med avtorji, ki predstavo ustvarjajo. Foto: Pekinpah
Koncert improvizirane glasbe in plesnega performansa Vstajenje 2.0 si za izhodišče in gonilno silo jemlje paradoks srečanja med avtorji, ki predstavo ustvarjajo. Foto: Pekinpah

Žirija je tokrat prvič podelila nagrado dvema projektoma. "Ne v kakšen poseben namen, temveč zato, ker to najbolje odraža razprave žirije in obenem izraža priznanje raznolikosti umetniških glasov na današnji slovenski plesni in uprizoritveni sceni," so člani žirije utemeljili svojo odločitev.

Mednarodno strokovno žirijo so sestavljali Italijan Roberto Casarotto, Dries Douibi iz Belgije in Lee Loeb (Švica/Argentina).

Občinstvo pa je za najboljšo predstavo izglasovalo predstavo koreografinje, avtorice in izvajalke Male Kline z naslovom Venera: Med ujetostjo in letenjem (produkcija ELIAS 2069, Mercedes Klein).

V tekmovalnem programu 11. Gibanice se je zvrstilo osem predstav.

Ob sklepu festivala so podelili še nagrade Ksenije Hribar. Nagrado Ksenije Hribar 2023 za življenjsko delo je prejel Iztok Kovač.