Umetniški kolektiv Was ist Maribor je v kotlovnici nekdanje mariborske tovarne TAM pred slabima dvema letoma izvedel dokumentarni projekt Was ist Maribor?, v katerem so sodelovali tudi nekdanji delavci tega propadlega industrijskega giganta. Foto: Matjaž Wenzel
Umetniški kolektiv Was ist Maribor je v kotlovnici nekdanje mariborske tovarne TAM pred slabima dvema letoma izvedel dokumentarni projekt Was ist Maribor?, v katerem so sodelovali tudi nekdanji delavci tega propadlega industrijskega giganta. Foto: Matjaž Wenzel
MMC Kibla
Mariborska Kibla je danes gostila mednarodno konferenco Mi-Od-Pustimo/We-For-Get v okviru mednarodnega projekta Caravan. Foto: Kibla

To je namreč vse od osemdesetih let, ko so se začela oblikovati, pomembna funkcija socialnih gledališč in gledališč skupnosti, iz katerih izhaja tudi projekt Caravan - Potujoči umetniki. Ta stremi k preizpraševanju krizne situacije v Evropi.

Socialna gledališča in gledališča skupnosti so v Sloveniji še precej nedorečen pojem. "Imajo to funkcijo, da se ljudje odprejo, da sodelujejo in v kriznih situacijah, ki so za marsikoga lahko tudi usodne, najdejo možnosti, kako delovati progresivno in pozitivno, ne pa regresivno in depresivno," pojasnjuje Dejan Pestotnik iz KID-a Kibla, ki je danes gostil mednarodno konferenco Mi-Od-Pustimo / We-For-Get v okviru mednarodnega projekta Caravan.
V projektu sodeluje enajst kulturnih organizacij iz devetih evropskih držav, do zdaj pa so izvedli več kot sto akcij po vsej Evropi. Ob začetku je bilo glavno vodilo graditi idejo "okrevanja po krizi" s pomočjo kulturnih posegov, umetniških nastopov in metodologije gledališča skupnosti ter s tem na nekaterih simbolnih kriznih mestih spodbujati in krepiti kulturno in družbeno moč lokalnih skupnosti.
Gledališče zatiranih
V Mariboru so med drugim predstavili Gledališče zatiranih, metodo, ki se uporablja za gledališko-aktivistične, pedagoške in izobraževalne namene kot orodje za doseganje socialne pravičnosti, lahko pa ima tudi terapevtske učinke.
S temi predstavami so pomagali predvsem sami sebi, kar pa ni spremenilo njihovega položaja v družbi oziroma odnosa Slovencev do beguncev, pojasnjuje Draga Potočnjak, ki je v letih 1992 in 1996 vodila gledališko skupino mladih pregnancev iz BiH-a z imenom Nepopravljivi optimisti.
Vprašanja, na katera se ne sme pozabiti
Čeprav ni konkretnih posledic, je po mnenju Andreje Kopač iz umetniškega kolektiva Was ist Maribor nujno, da se ta vprašanja vedno znova odpirajo. Junija 2012 je omenjeni kolektiv v kotlovnici nekdanje mariborske tovarne TAM izvedel dokumentarni projekt Was ist Maribor?, v katerem so sodelovali tudi nekdanji delavci tega propadlega industrijskega giganta. Trenutno se lotevajo zgodbe okoli finančnega poloma mariborske nadškofije, vendar so pri tem naleteli na zavrnitev Slovenskega narodnega gledališča Maribor.