Zagrebško občinstvo je lahko v zadnjih letih Pandurjevo estetiko občudovalo ob predstavah Michelangelo, Medeja ter Vojna in mir. Foto: Aljoša Rebolj
Zagrebško občinstvo je lahko v zadnjih letih Pandurjevo estetiko občudovalo ob predstavah Michelangelo, Medeja ter Vojna in mir. Foto: Aljoša Rebolj
Medeja
Razstava Reboljevih fotografij v Dubrovniku bo odprta do 1. septembra. Foto: Aljoša Rebolj

Pod naslovom Skulpture časa so na ogled fotografije, ki jih je na Pandurjevih predstavah posnel njegov redni fotografski sopotnik Aljoša Rebolj. Razstavljenih je 25 fotografij s petih gledaliških predstav, ki jih je režiral na Hrvaškem. "Občinstvo ima zelo močne spomine na prepoznavno Tomaževo estetiko in na njegov gledališki jezik. Umetniki, ki so imeli priložnost z njim sodelovati, se spominjajo njegovega vizionarstva in sposobnosti izgradnje gledališke naracije in slik v močne, zaokrožene in nove celote," so organizatorji še zapisali ob razstavi.

Vpogled v Pandurjev opus zadnjih let
Občinstvo Dubrovniških poletnih iger se je imelo s Pandurjevim delom srečati leta 2012, ko so tam premierno predstavili dramo Medeja, ki jo je na oder postavil v sodelovanju s Hrvaškim narodnim gledališčem (HNK) iz Zagreba. Leta 2006 je z gledališčem Ulysses režiral predstavo Tesla Electric Company. Leta 2008 je v zagrebškem mestnem dramskem gledališču Gavella 2008 sledil Kaligula. V Zagrebu je nato v letih 2012 in 2013 na oder postavil predstave Medeja, Vojna in mir ter Michelangelo.

Rebolj je vrsto let s fotoaparatom spremljal Pandurjeve predstave, tudi tiste na Hrvaškem. Skulpture časa je fotografije s predstav opisal Rebolj sam, ki pravi, da so "podobe iz kozmične matrice, spomini na mogočo prihodnost, pokrajine aktivnih misli, ki potujejo z neverjetno hitrostjo v zraku, v nemem zraku sestavljenim iz slik".

Del fotografij so na Hrvaškem že predstavili, in sicer maja v zagrebški hiši za ljudi in umetnost Lauba, v kateri je Pandur leta 2013 gostoval z likovno razstavo Dječaci (Dečki). V Dubrovniku bo razstava na ogled do 1. septembra.