Teater je koprodukcija dveh vodilnih evropskih skupin sodobnih uprizoritvenih praks, slovenskega En-Knap in mednarodnega umetniškega kolektiva Superamas. Foto: Bianca Brooke Martin
Teater je koprodukcija dveh vodilnih evropskih skupin sodobnih uprizoritvenih praks, slovenskega En-Knap in mednarodnega umetniškega kolektiva Superamas. Foto: Bianca Brooke Martin

Rojstvo perspektive v italijanskem slikarstvu 15. stoletja ni nepovezano s političnimi dejavniki. Umetnostna zgodovina nam je pokazala, da prva stopnja pri konstruiranju perspektive ni bila definicija točke izginevanja, pač pa definicija uokvirjanja. Slikarji so nam z njo dali "uokvirjen" in "urejen" pogled na svet.

Po premieri v Ljubljani bo predstava Teater gostovala še v Belgiji, Nemčiji, Franciji in Avstriji. Foto: Christophe Demarthe

Na svojem krmarjenju med resničnostjo in virtualnim bodo sprejemali "odločitve o usodi sveta", pri tem pa brisali meje med politiko in popkulturo, med kičem in umetnostjo.

V Španskih borcih so v sklopu EPK-ja premierno uprizorili Teater, mednarodno koprodukcijo umetniškega kolektiva Superamas in Zavoda En-Knap. "Oder bo postal prizorišče neverjetnih srečevanj resničnih oseb, izmišljenih likov in avatarjev, ki bodo sprejemali skrajno pomembne odločitve o usodi sveta," napovedujejo ustvarjalci.

Poplava podob - politično dejanje
"Kaj lahko rečemo o svetu, ki nam je prinesel preobilje digitalnih podob, s katerimi se soočamo vsak dan?" je izhodišče koprodukcije Teater. "Tako kot je bilo to tudi v renesančnih časih, gre za skrajno politično dejanje. Aktualni nosilci oblasti se tega dobro zavedajo, zato ogromno vlagajo v teater novih tehnologij s ciljem uprizarjati iluzijo politike prek politike iluzije."

Vsi igralci niso iz mesa in krvi
V tem kontekstu predstava, v kateri nastopajo Lucie Eidenbenz, Karen Lambaek, Lieve de Pourcq, Faris Endris Rahoma, Bahar Temiz in Superamas, uporablja različne tehnike razširjanja resničnosti, kot so 3D-podobe, avatarji in mapiranje. Oder utegne med predstavo postati "prizorišče skrajno vplivnih dogajanj", obljubljajo.

Mednarodni kolektiv Superamas in skupino En-Knap so pri postavitvi zanimale interakcija med resničnostjo in fikcijo ter način, kako ta vpliva na poročanje o aktualni politiki. Cilj je znova odkriti resničnost komedije in drame, ki se skrivata za iluzijo političnega.

"Kolektiv Superamas bo odigraval resnične in izmišljene zgodbe ter krmaril med resničnostjo in virtualnim svetom, vseskozi usmerjen v jasno ločevanje med politiko in njeno podobo. Ali pa ju bo še bolj pregnetel. Občinstvo pa bo vseeno imelo priložnost jasnejšega vpogleda: vsi pripomočki bodo namreč razstavljeni pred njihovimi očmi. Upamo, da bo tokrat njegova pozornost usmerjena prav toliko v okvir kot v točko izginevanja," so še sporočili iz Španskih borcev.

Umetnost že dolgo ni več strogo zamejena
Skupina Superamas je že več kot desetletje dobra znanka na evropski in severnoameriški sodobno-umetniški sceni. Njeni člani z raznolikimi režijskimi prijemi raziskujejo razlike med kičem in umetnostjo, elitno in popularno kulturo, televizijo in gledališčem in pri tem uporabljajo mešanico materialov in žanrov. Tokrat so moči združili s plesno skupino En-Knap, ki se je od leta 1993 v evropskem prostoru dobro uveljavila s svojo estetiko.

Rojstvo perspektive v italijanskem slikarstvu 15. stoletja ni nepovezano s političnimi dejavniki. Umetnostna zgodovina nam je pokazala, da prva stopnja pri konstruiranju perspektive ni bila definicija točke izginevanja, pač pa definicija uokvirjanja. Slikarji so nam z njo dali "uokvirjen" in "urejen" pogled na svet.