Konceptualno se performans naslanja na ideje, ki so jih razvili filozofi spekulativnega realizma oz. objektno orientirane ontologije (OOO) ter na njihovo razumevanje koncepta stvari. Foto: PTL/Nada Žgank
Konceptualno se performans naslanja na ideje, ki so jih razvili filozofi spekulativnega realizma oz. objektno orientirane ontologije (OOO) ter na njihovo razumevanje koncepta stvari. Foto: PTL/Nada Žgank
Predmetenje izzove antropocentrično dojemanje stvarnosti z iskanjem alternativnih možnosti za sobivanje stvari v času preteče globalne ekološke katastrofe in prenasičenosti s predmeti. Foto: PTL/Nada Žgank

V Plesnem teatru Ljubljana bo na sporedu prva premiera predstave Predmetenje koreografa in performerja Jana Rozmana. Ker si predstavo lahko hkrati ogleda omejeno število obiskovalcev, bo premierna uprizoritev razdeljena na tri dni, predstava pa bo izvedena dvakrat, vselej ob 19.00 in ob 20.30. V PTL-ju bo Predmetenje v premiernem sklopu na sporedu še v ponedeljek in torek, 29. oktobra pa bo predstava gostovala na mariborskem Intimnem odru v GT22.

Gledališki oder v predstavi Predmetenje postane prostor stika med živo in neživo materijo; okolje, v katerem stvari lahko vzpostavljajo odnose, komunicirajo in soobstajajo – ter ob tem morda razkrijejo tudi svojo drugo plat.

"Ob opazovanju performerja, ki je dlje časa animiral neko stvar, je prišlo do nenadnega in subtilnega premika. Začetka premikanja nenadoma ni bilo več mogoče jasno pripisati človeku, v tistem hipu sem se začela spraševati, kdo pravzaprav animira koga? V tem smislu je animiranje stvari postalo orodje za refleksijo o medsebojni povezanosti, s čimer omogočimo prepoznanje potenciala, ki ga imajo stvari, da lahko vplivajo na nas in se nas dotaknejo," je med spremljanjem procesa nastajanja predstave zapisala dramaturginja Julia Keren Turbahn.

Predmetenje izzove antropocentrično dojemanje stvarnosti z iskanjem alternativnih možnosti za sobivanje stvari v času preteče globalne ekološke katastrofe in prenasičenosti s predmeti, ki je del zahodnega življenjskega sloga.

Jan Rozman (1991) je plesalec, performer in improvizator, ki deluje med Ljubljano in Berlinom. Dejaven je na neodvisni plesni sceni, kjer sodeluje z uveljavljenimi plesalci in koreografi ter razvija avtorsko delo, ki ga zaznamujejo prepletanje različnih elementov (ples, gledališče, scenografija, glasba) in humor. V njegovi umetniški praksi ima posebno mesto domišljija in njena uporaba v povezavi s telesom in performativnim.

Rozman se pri svojem delu ukvarja z vprašanjem položaja človeka v okolju. Kot plesalec se je izobraževal na Srednji vzgojiteljski šoli in gimnaziji Ljubljana in pozneje študiral koreografijo na amsterdamski šoli SNDO. Leta 2018 je zaključil magistrski študij na HZT-ju v Berlinu s predstavo f(being). V letu 2015 je diplomiral še kot fizioterapevt na zdravstveni fakulteti v Ljubljani.

Že med študijem v Berlinu je Rozman namenil semester raziskovanju vidikov materialnosti v teoriji in praksi, ta proces pa mu je služil kot osnova za performans Predmetenje.

Pri predstavi je kot oblikovalka svetlobe sodelovala Urška Vohar, kostum podpisuje Kiss the Future, svetovalec za scenografijo je bil Dan Adlešič, pod odrsko asistenco pa je podpisan Dan Pikalo. Predstava je nastala v produkciji Emanata in koprodukciji s PTL-jem.