Uwe Scholz velja za koreografa, ki je v zadnjih dveh desetletjih bistveno prispeval k oblikovanju sodobnega klasičnega baleta. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana
Uwe Scholz velja za koreografa, ki je v zadnjih dveh desetletjih bistveno prispeval k oblikovanju sodobnega klasičnega baleta. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana
SNG Opera in balet Ljubljana
Ljubljanski baletniki so naštudirali dve koreografiji Uweja Scholza, povezani v baletni večer z naslovom Mozart vs. Schumann. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana
SNG Opera in balet Ljubljana: Don Kihot
V okviru baletnih dni bodo na sporedu tudi nekatere najodmevnejše baletne predstave zadnjih sezon. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana

Dogajanje se je v Mestnem muzeju Ljubljana začelo z odprtjem razstave o nemškem koreografu Uweju Scholzu. Scholz bo tudi osrednji lik dogajanja drugega dne, ko bodo prav tako v Mestnem muzeju ob 18.00 predvajali dokumentarec Seelenlandschaften/Soulscapes/Pokrajine duha o njegovi umetniški poti. Čeprav je Scholz umrl le nekaj tednov pred 46. rojstnim dnem, je eden tistih, ki so najbolj prispevali k razvoju in ohranjanju vitalnosti klasičnega baleta v sedanjem času.

Več kot 100 koreografij v 25 letih
Scholz se je izmed množice baletnih koreografov 'izločil' predvsem zaradi svojih izrednih koreografij na simfonično glasbo. Scholz, ki je kot intendant in profesor v devetdesetih še posebej zaznamoval baletno dogajanje v Leipzigu, je namreč zaslovel s svojimi koreografijami na nekatere najbolj znamenite simfonije, kot so na primer Fantastična simfonija H. Berlioza ter simfonije Prokofjeva, Schumanna, Bruckenrja in Beethovna. Scholz je od leta 1977 naprej ustvaril več kot 100 koreografij na klasično kot tudi na sodobno glasbo. Sicer odličen umetnik, pa je vedno izkazoval nekoliko psihične nestabilnosti, ki je vodila tudi v pretirano zlorabo alkohola. Ta je bila tudi vzrok Scholzeve bolezni jeter in trebušne slinavke, zaradi katere je leta 2004 tudi umrl.

Baletno srečanje Mozarta in Schumanna
V okviru baletnih dni bomo imeli priložnost tudi v živo spoznati eno izmed del Uweja Scholza. 17. aprila bo tako baletni ansambel SNG-ja Opera in balet Ljubljana na Gospodarskem razstavišču premierno izvedel Scholzev baletni večer Mozart vs. Schumann. Gre za združitev dveh Scholzevih koreografij. Koreograf in baletnik, ki je pri ustvarjanju vedno črpal iz klasičnega in akademskega besednjaka, je koreografijo na Mozartov Klavirski koncert v Es-duru ustvaril leta 1986, štiri leta pozneje pa je sledila praizvedba baletne predstave na Schumannovo Simfonijo št. 2. Na ljubljanskem odru bosta tako ena ob drugi stali koreografiji na dve slogovno različni klasični kompoziciji, ta dvojnost pa zaznamuje tudi koreografijo.

Mednarodni bo tudi sklepni dogodek nekaj več kot dvotedenskega dogajanja. 26. aprila bo namreč na sporedu galakoncert baletnih zvezd. Odlomke iz nekaterih najbolj priljubljenih baletnih predstav bodo odplesali najboljši slovenski solisti Ana Klašnja, Bojana Nenadović Otrin, Sanja Nešković Peršin, Rita Pollacchi, Cosmin Agavriloaei, Iulian Ermalai, Tomaž Rode, nastopili pa bodo plesalci, ki se jim je uspelo tudi že mednarodno uveljaviti. Vabilo k sodelovanju so sprejeli Aleksej Afanasjev, Anton Bogov, Alen Bottaini, Igone de Jongh, Ilja Louwen, Leo Mujić, Alexander Zhembrovskyy in Suzanna Kaic.

Sicer pa bodo baletni dnevi tudi priložnost za ogled nekaterih baletnih produkcij zadnjih let. Drug za drugim se bodo tako zvrstili baleti Don Kihot Ludwiga Minkusa, Radio in Juliet na koreografijo Edwarda Cluga, otroški balet Kdo je najmočnejši na svetu Bohuslava Martinuja in Romeo in Julija Sergeja Prokofjeva.