Jaša že več kot leto živi in dela med slovensko in nemško prestolnico, kjer je na umetniški rezidenci kulturne ustanove Kühlhaus Berlin z dve leti trajajočim projektom The Monuments. Kljub povezanosti s tujino poudarja, da imata Slovenija in njena prestolnica neverjetne skupine ljudi in posameznike, umetniška scena je
Jaša že več kot leto živi in dela med slovensko in nemško prestolnico, kjer je na umetniški rezidenci kulturne ustanove Kühlhaus Berlin z dve leti trajajočim projektom The Monuments. Kljub povezanosti s tujino poudarja, da imata Slovenija in njena prestolnica neverjetne skupine ljudi in posameznike, umetniška scena je "izredno močna in kakovostna. Realnost preživetja pa še vedno ne povsem sorazmerna". Foto: jasha.org

Šesto poglavje od sedemnajstih
Performans Before the Concert je del dolgoročnega projekta z naslovom The Monuments, ki predstavlja serijo potopitvenih umetniških del, intervencij v prostoru in performansov v trajanju, razdeljenih v 17 poglavij. Vsako poglavje je sestavljeno iz raznolike pripovedi vzporednic in kontrastnih niti, ki predstavljajo premislek bližine, nujnosti in samorealizacije skozi ustvarjanje in prisotnost. Performans Before the Concert je šesto poglavje projekta.

Sorodna novica Jaša: Zame ima umetnost moč ustvarjanja realnosti, ne zgolj reflektiranja in komentiranja

Dveletna zaveza
Projekt The Monuments se je začel decembra lani in bo trajal do decembra prihodnje leto, lahko preberemo na umetnikovi spletni strani.

Posamezna poglavja projekta Monuments povezuje razvijajoča se konceptualna pripoved. Konceptualna drža Jaše je vgrajena v posamezne dogodke kot "odnos" do uporabe prostora in časa. "Ste si kdaj želeli vstopiti v skulpturo? "kar naenkrat ni več retorično vprašanje, pač pa dejstvo, izjava. Umetniško delo oblikuje in soustvarja resničnost, pa čeprav je samo po sebi minljivo.

Monuments niso umetniški projekt, ki bi želel popraviti vse napake tega sveta in začrtati nove strukture življenja. Gre za umetniški projekt, ki je samoumevna struktura, organizirana na skupnostni način. Gre za izgradnjo načinov za preživetje in uspevanje v kakršnih koli razmerah, v katerih se znajdejo protagonisti.

Vsako poglavje sestavljajo različne pripovedne vzporedne in kontrastne niti, ki z reakcijo in prisotnostjo razmišljajo o bližini, nujnosti in samouresničitvi. Umetniško delo v živo se lahko neposredno odziva na družbenopolitične razmere v danem trenutku, zato začetni načrt služi kot temelj, na katerem se gradijo posamezna poglavja.

Postopek vgrajevanja efemernega v materiale je mogoče razumeti kot najbolj jalovo dejanje izražanja. Hkrati lahko takšen postopek privede do umetniškega dela, ki ustvarja lastno držo, namesto da bi ji sledilo, se ji podrejalo ali jo reflektiralo. Doživljanje arhitekturnega spomenika ali umetniškega dela je seveda omejeno, saj se z njim v celoti ukvarjamo le kratek čas, je še zapisano na spletni strani.

Jaša Mrevlje-Pollak se je rodil leta 1978 v Ljubljani. Leta 2006 je diplomiral na beneški Akademiji za likovno umetnost. Živi in dela v Ljubljani in New Yorku.