Slika je zadnjih 35 let preživela
Slika je zadnjih 35 let preživela "v zasebni zbirki v Evropi". Foto: Sotheby's

Portret sedeče ženske v zelenem kostimu (Femme assise en costume vert) iz leta 1953 je del serije portretov Francoise Gilot, ki jih je slikar ustvaril, ko se je njuno razmerje po desetletju bližalo koncu.

Portret sedeče ženske v zelenem kostimu bodo prodajali v dražbeni hiši Sotheby's. Slika pripada seriji portretov Francoise Gilot, naslikanih med pozno zimo leta 1952 in zgodnjo pomladjo naslednjega leta, ko sta slikarka in Picasso skupaj z otrokoma živela v vili La Galloise v francoski občini Vallauris.

Sloviti umetnik je sicer ustvaril veliko del, ki pričajo o njegovem srečnem obdobju s Francoise in njunima otrokoma. Tokratni portret na dražbi prikazuje napetost med slikarko in slikarjem v poznem obdobju njunega razmerja – pa tudi Picassovo stilistično vsestranskost. Slika je tehnično dovršeno delo, ki zaznamuje vrhunec njunega osebnega in umetniškega sodelovanja.

Napovedana prodajna cena: 18 milijonov dolarjev
Po besedah Helene Newman iz Sotheby'sa portret spaja kubistične, kiparske in grafične elemente s slikarskim motivom in zeleno paleto, ki jo je umetnik povezoval s Francoise Gilot. Za sedečo žensko v zelenem kostimu se pri dražbeni hiši nadejajo iztržiti do 18 milijonov dolarjev. Podoben portret so nazadnje prodali pri Sotheby'su v Londonu decembra 1986 za nekaj manj kot 570.000 dolarjev.

Francoise, Pablo in njuna dva otroka, Claude in Paloma, leta 1953 na domačem vrtu. Ko sta se spoznala, je imela ona 21 let, on pa 61. Foto: Edward Quinn
Francoise, Pablo in njuna dva otroka, Claude in Paloma, leta 1953 na domačem vrtu. Ko sta se spoznala, je imela ona 21 let, on pa 61. Foto: Edward Quinn

Picassovi portreti partnerice, muze in umetnice, ki bo novembra letos dopolnila 100 let, se le redko znajdejo na dražbah. Po navedbah Art Dailyja se na dražbah namreč veliko pogosteje pojavijo umetnikovi portreti partneric Marie-Therese Walter ali Dore Maar.

Picasso je Francoise Gilot spoznal maja 1943, ko je bil še v razmerju z nadrealistično umetnico Doro Maar. Francoise Gilot je kmalu postala njegova muza in pozneje njegova partnerica, s svojo mladostno zagnanostjo pa je navdihnila novo smer v umetnikovih portretih, kar je mogoče videti tudi v naslednjem desetletju njegovega ustvarjanja.

"Pripadaš zelenjavnemu kraljestvu"
V svojih upodobitvah je Picasso Francoise vedno povezoval z naravnim svetom. "Sprašujem se, kako naj podam idejo, da bolj pripadaš zelenjavnemu kraljestvu kot pa živalskemu. Nikoli prej še nisem čutil potrebe, da koga naslikam na tak način. Nenavadno je, kajne? Ampak mislim, da je pravilno. Predstavlja tebe." Tako je Gilot povzela slikarjeve besede v knjigi Life with Picasso, knjigi, katere izid je Picasso na vse pretege poskušal preprečiti. Ker mu ni uspelo, se je maščeval drugače: ko je izšla, ni nikoli več videl otrok, ki sta ju imela s Francoise.

Mimogrede: Francoise Gilot danes živi v New Yorku in bo v novembru praznovala stoti rojstni dan.

Ko je Picasso leta 1953 naslikal sedečo žensko v zelenem kostimu, je njegovo razmerje s slikarko razpadalo. Francoise Gilot je vedela za umetnikovo varanje in čeprav jo je skušal prepričati, naj ostaneta skupaj, je bila odločena oditi in ubrati lastno umetniško pot. V odziv je Picasso naslikal številne portrete svoje muze, velikokrat v sedečem položaju ali med gospodinjskimi opravili. Slikarka ga je skupaj z otrokoma zapustila nekaj mesecev po tem, ko je naslikal pričujoči portret.