Tomaž Tomažin je diplomiral iz kiparstva na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost (2000), kjer je končal tudi podiplomski študij novih medijev in kiparstva (2004). Ustvarja predvsem v video in fotografskem mediju. Za njegov način dela je značilna tehnika montaže, vsebinsko pa se posveča vprašanjem sodobne identitete, odnosa med realnim in namišljenim ter identifikacijskih modelov, ki jih nudita fotografski in filmski medij. Foto:
Tomaž Tomažin je diplomiral iz kiparstva na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost (2000), kjer je končal tudi podiplomski študij novih medijev in kiparstva (2004). Ustvarja predvsem v video in fotografskem mediju. Za njegov način dela je značilna tehnika montaže, vsebinsko pa se posveča vprašanjem sodobne identitete, odnosa med realnim in namišljenim ter identifikacijskih modelov, ki jih nudita fotografski in filmski medij. Foto:

Tomažin je serijo posnetkov, ki jo je začel že leta 2007, s pomočjo digitalne montaže sestavil v panorame, ki zajemajo celoten prostor 360 stopinj okrog osi snemanja in jih predstavlja v obliki svetlobnih kaset. Fotografije prikazujejo premišljeno izbrane prostore (Postojnsko jamo, umetnikovo stanovanje, fitnes center idr.), v katerih Tomažin multipliciran nastopa v različnih vlogah. Vloga, ki si jo umetnik nadane s pomočjo različnih oblačil, rekvizitov in poz, včasih korespondira z izbranim prostorom (strelec na strelišču), pogosto pa sta prostor in akter v njem v humorni, lahko tudi surrealni kontradiktornosti (akrobat v prostorih NUK-a, figura v kopalnem plašču v javnem prostoru ipd.).

Poleg sebe v skrbno oblikovane mise-en-scène pogosto umešča tudi druge akterje, ki jih postavlja v različne medsebojne odnose. Tako konstruira imaginarne scenarije oziroma zgodbe. Te so v nasprotju s celostjo prostora, ki je prikazan v 360 stopinjah okoli osi snemanja, vedno fragmentarne. Fragmentarnost je na eni strani učinek same strukture fotografije, ki je s pomočjo digitalne montaže zgrajena iz več kadrov/epizod. Poleg tega pa Tomažin posamezne kadre oziroma pripovedne fragmente sopostavlja na način, zaradi katerega je vsakršna ambicija gledalca, da bi zgodbo dojel v njeni linearnosti oziroma celoti, obsojena na neuspeh.

Serija fotografij, v katerih Tomažin drugo za drugo privzema različne vloge/identitete, kot nekaj necelovitega, fragmentiranega in negotovega izlušči samo identiteto posameznika. Sorodno Lacanovi teoriji, v kateri je razvijal razlago subjektivitete z opiranjem na pojem fikcije ter red jaza in njegovih identifikacij pripisal imaginarnemu, tudi Serija 360 kaže jaz kot ropotarnico imaginarnih identifikacij. Uporaba tehnike montaže, fotografskega medija in aluzija na žanr film still fotografije, ki je v filmski industriji namenjena oglaševanju filmov, v Seriji 360 seveda ni naključna. Sovpada s pojmovanjem jaza kot prevare in nas navsezadnje napeljuje tudi k razmisleku o konstruirani naravi identifikacijskih modelov, ki jih nudita tako fotografski kot filmski medij.