Sebastião Salgado je leta 2007 v Etiopiji fotografiral pripadnice ljudstva Mursi v narodnem parku Mago blizu kraja Jinka. Pripadnice ljudstev Mursi in Surma so edine ženske na svetu, ki še nosijo ustne diske. Foto: Sebastião Salgado. Amazonas Images
Sebastião Salgado je leta 2007 v Etiopiji fotografiral pripadnice ljudstva Mursi v narodnem parku Mago blizu kraja Jinka. Pripadnice ljudstev Mursi in Surma so edine ženske na svetu, ki še nosijo ustne diske. Foto: Sebastião Salgado. Amazonas Images
Razstava Bohemi iz Montparnassa združuje dela dveh pomembnih ustvarjalcev iz začetka 20. stoletja, svetovno znanega filmarja, pesnika in umetnika Jeana Cocteauja in v mednarodnih krogih priznanega, v Parizu živečega slovenskega umetnika Vena Pilona. Njuni fotografski portreti ponujajo vpogled v pariško sceno v obdobju, ko je Pariz nesporno veljal za središče sveta umetnosti.
Razstava Bohemi iz Montparnassa združuje dela dveh pomembnih ustvarjalcev iz začetka 20. stoletja, svetovno znanega filmarja, pesnika in umetnika Jeana Cocteauja in v mednarodnih krogih priznanega, v Parizu živečega slovenskega umetnika Vena Pilona. Njuni fotografski portreti nudijo vpogled v pariško sceno v obdobju, ko je Pariz nesporno veljal za središče sveta umetnosti. Foto: Fotonični trenutki
Razstava PhotoMagic je poklon predlani preminulemu madžarskemu fotografu in umetniku Gáborju Kerekesu, čigar obsežen ustvarjalni opus je širši evropski javnosti še vedno precej nepoznan. Projekt PhotoMagic bo poleg njegovih stvaritev predstavil tudi izbor del iz opusov dveh sorodno usmerjenih mednarodno prepoznavnih fotografskih ustvarjalcev, Staneta Jagodiča in Branka Lenarta (njegovo delo je tudi zgornja fotografija), katerih avtorski pristop do fotografije je podobno raziskovalen in eksperimentalen.
Razstava PhotoMagic je poklon predlani preminulemu madžarskemu fotografu in umetniku Gáborju Kerekesu, katerega obsežni ustvarjalni opus je širši evropski javnosti še vedno dodobra nepoznan. Projekt PhotoMagic pa bo poleg njegovih stvaritev predstavil tudi izbor del iz opusov dveh sorodno usmerjenih mednarodno prepoznavnih fotografskih ustvarjalcev, Staneta Jagodiča in Branka Lenarta (njegovo delo je tudi zgornja fotografija), katerih avtorski pristop do fotografije je podobno raziskovalen in eksperimentalen. Foto: Fotonični trenutki

Festival Fotonični trenutki - mesec fotografije, ki letos poteka že osmič, ponuja vpogled v dogajanje na področju sodobne fotografije na območju srednje in jugovzhodne Evrope. Festival, ki je bil ustanovljen leta 2005 kot prvi mednarodni festival sodobne fotografije v jugovzhodni Evropi, letos tematsko sledi sloganu »Fotografija v soočenju z zgodovino«.

Osrednja rdeča nit letošnjega festivala je tako obravnavanje velikih prelomov in sprememb aktualnega časa v Evropi; to je tako val beguncev, ki se zgrinjajo v varnejše in ugodnejše predele sveta, kot pogled na burno novejšo zgodovino stare celine s časovne razdalje.

Okoljevarstveni poklon Zemlji
Salgadova postavitev vključuje 245 črno-belih fotografij rastlin in živali, krajin, morij in staroselskih ljudstev; z njimi fotograf javnost osvešča o okoljskih in podnebnih spremembah.

Geneza je Salgadov tretji večletni cikel. Razumeti ga je mogoče kot odgovor na njegova starejša cikla Delavci (1993) in Migracije (2000). V prvem se je posvečal neizprosnim delovnim razmeram po svetu, v drugem pa ljudem, ki so ostali brez domov. Pri Genezi se je preusmeril od ljudi k neokrnjeni lepoti Zemlje in bitjem, ki živijo v sožitju z njo, so zapisali v Muzeju in galerijah mesta Ljubljane, kjer razstavo gostijo.

Afrika in Amazonija v Ljubljani
Razstava je osrednji kulturni projekt v sklopu Ljubljane - zelene prestolnice Evrope 2016. Razdeljena je na pet geografskih območij, poimenovanih Jug planeta, Zatočišča, Afrika - ta bodo na ogled v Mestnem muzeju Ljubljana - ter Severna prostranstva in Amazonija in Pantanal, ki bosta razstavljena v Galeriji Jakopič.

Postavitev je kurirala in oblikovala Lelia Wanick Salgado. "Geneza je iskanje sveta, kot je nekoč bil, kakršen je bil ustvarjen in kot se je razvijal, kakršen je obstajal v tisočletjih, preden je sodobno življenje podivjalo in nas začelo oddaljevati od resničnega bistva našega obstoja," je zapisala ob razstavi.

Cel mesec v znamenju fotografije
Razstava Geneza je hkrati dogodek ob odprtju festivala Fotonični trenutki, v sklopu katerega bodo po Ljubljani do začetka julija odprli številne fotografske razstave in pripravili tudi druge dogodke. Tudi Salgadovo razstavo bo spremljal pester program predavanj in okroglih miz na najrazličnejše teme, od fotografskih do družbenih in okoljevarstvenih.


Mesec fotografije, ki se začenja z odprtjem Salgadove razstave, se nadaljuje s številnimi razstavami in dogodki v otvoritvenem tednu festivala, med 31. majem in 4. junijem, na različnih prizoriščih v Ljubljani.

Pri tem še zlasti velja izpostaviti razstavo Jeana Cocteauja in Vena Pilona z naslovom Bohemi iz Montparnassa, ki bo od 1. junija na ogled v galeriji v Photon. Postavitev nas vrača v neko avgustovsko popoldne leta 1919, ko je oko fotoaparata Jeana Cocteauja ujelo pohajkovanje nekaterih kultnih osebnosti po pariški četrti Montparnasse. Čez nekaj let se je v umetniški meki pojavil tudi Slovenec Veno Pilon, ki je fotografsko kamero sprejel kot osnovno orodje svojega eksistenčnega in kreativnega delovanja. Sto let pozneje pa je na osnovi njunega dela nastala razstava Boemi iz Montparnassa.

2. junija v Slovenskem etnografskem muzeju v Ljubljani odpirajo razstavo PhotoMagic, ki bo svojevrsten homage gibanju dada, združuje pa tri avtorje, Gáborja Kerekesa, Branka Lenarta in Staneta Jagodiča, katerih delovanje je bilo v določenih obdobjih zaznamovano z osnovnimi postulati dadaizma.

Naslednji dan bo Matic Zorman, letošnji dobitnik prestižne nagrade World Press Photo, v ljubljanski Galeriji UAUU razkril svoje Dostojanstvo, Jaka Gasar pa v Atriju ZRC Herojsko pot. Oba fotografa obravnavata aktualna preseljevanja beguncev v Evropo oziroma vzroke zanje.