Uroš Weinberger (1975) je leta 2003 končal študij slikarstva in dve leti pozneje še podiplomski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Leta 2001 je prejel študentsko Prešernovo nagrado, leto dni pozneje pa je bil povabljen na Akademijo za likovno umetnost v Sofiji. Živi in ustvarja kot samostojni kulturni ustvarjalec v Ljubljani in Novem mestu. Foto: Galerija Kresija
Uroš Weinberger (1975) je leta 2003 končal študij slikarstva in dve leti pozneje še podiplomski študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Leta 2001 je prejel študentsko Prešernovo nagrado, leto dni pozneje pa je bil povabljen na Akademijo za likovno umetnost v Sofiji. Živi in ustvarja kot samostojni kulturni ustvarjalec v Ljubljani in Novem mestu. Foto: Galerija Kresija

Umetnik Uroš Weinberger je za to razstavo zbral risbe na papirju, ki so nastale v obdobju zadnjih treh let, hkrati pa je koncept razširil še s slikami olj na platnu in risbami novejše produkcije s ciljem izraziti svoje nestrinjanje s politikami predsodkov in nestrpnosti.

Motivi raziskujejo koncepte varnosti, moralnih in verskih vrednot, deviacij ter militarizacije družine. Najmlajši člani družbe kot njen najšibkejši segment postajajo v hujših političnoekonomskih krizah predmet najrazličnejših političnih kampanj, katerih prestrašeni starši hitro "nasedejo". Družina je prav zato tudi tokrat najobčutljivejša tvorba, kajti trenutni slovenski medijski prostor spominja na kakšno predvojno oglaševalsko kampanjo za vpoklic, posledično pa državljani iščejo uteho v tradicionalnih družinskih idealih romantičnih razsežnosti.

Za koga gre v resnici?
Družino pravzaprav najbolj ogrožajo banke, vojaški vpoklici, različne spolne zavrtosti, slabe razmere na delovnem mestu, stres, revščina, privzgojeni škodljivi mentalni vzorci, prisiljene in vsiljene poroke, alkoholizem, potrošništvo, nezvestoba, promet, življenjski standard, psihosomatske bolezni, depresije, ambicije itd. Torej vsi simptomi robotizirane potrošniške družbe, ki išče zatočišče v preživelih idealih.

Ne gre spregledati, da družina premore veliko več oblik, skladno z danimi okoliščinami, in lahko vse lepo delujejo po sistemu vzajemnosti in ljubezni. To je pravzaprav vse, kar neka skupnost potrebuje, da preživi, in nadaljnje polemiziranje o tem sploh ni potrebno.

Neustavljiva privlačnost temačnejših plati
Ustvarjanje Uroša Weinbergerja se je vedno nagibalo k razkrivanju temačnejših plati družbene resničnosti, njegova dela izražajo duh časa, hkrati pa vedno spodbudijo, da se v pričujoče tematike in podobe poglobimo in natančno premislimo o predočenem, skratka, od gledalca zahtevajo popolno osredotočenost, saj ni prostora za ravnodušnost, so zapisali v najavi razstave.

Med umetnikovimi razstavnimi projekti lahko navedemo še: Human Error (2009), Control-Delete (2010), Info vs. Info (2011), Generacija Z (2012), Displaced world, deplasiran svet. (2012), Blur Techno (2012), The Final Countdown (2014) in Hand, Job, Paper, Work. (2014).

Odprtje razstave Uroša Weinbergerja Pozor, družinske vrednote! bo drevi ob 19. uri v Galeriji Kresija. V okviru razstave se bo zgodil še zvočni performans Honey Badgers, in sicer 1. marca 2016 ob 19. uri prav tako v Galeriji Kresija.