Čeprav je trenutna prodaja daleč od razcveta, so v zadnjih mesecih nekatera dela dosegla rekordne cene.

Francis Bacon je svojo stvaritev naslovil Triptih po navdihu Ajshilove Oresteje (1981). V dražbeni hiši Sotheby's so napovedali, da bo delo v spletni dražbi doseglo ceno med 60 in 80 milijoni dolarjev. Na koncu so ga prodali za skoraj 85 milijonov, kar je tretja najvišja vsota za Baconovo delo na dražbi v zgodovini. Foto: AP
Francis Bacon je svojo stvaritev naslovil Triptih po navdihu Ajshilove Oresteje (1981). V dražbeni hiši Sotheby's so napovedali, da bo delo v spletni dražbi doseglo ceno med 60 in 80 milijoni dolarjev. Na koncu so ga prodali za skoraj 85 milijonov, kar je tretja najvišja vsota za Baconovo delo na dražbi v zgodovini. Foto: AP
Dražbene hiše v času pandemije: "Trgovina z umetninami preživi krize"

Pandemija covida-19 je trgovino z umetniškimi deli postavila pred nove izzive, a tako hudo, kot so nekateri napovedovali ob prisilnem zaprtju galerij in selitvi umetnostnih sejmov ter dražb na splet, vsaj za zdaj ni, poroča The Hollywood Reporter.

Neobičajen val rekordov na dražbah in prodaje v galerijah nekoliko pomirjajo vpletene v panogi. Triptih po navdihu Ajshilove Oresteje Francisa Bacona je bil na primer 29. junija pri dražbeni hiši Sotheby's prodan za 84,6 milijona dolarjev.

Po besedah poznavalke in svetovalke Veronice Fernandez sta bila junij in julij "najbolj aktivna meseca v 15 letih". "Hvaležna sem, a izmučena," je povedala Veronica Fernandez, ki je nedavno v enem tednu pri le eni newyorški galeriji pomagala pri prodajah, ki so bile skupaj vredne več kot pol milijona dolarjev (422.000 evrov). Meni, da so k nenadni prodaji pripomogli sedenje doma med preveč znanimi stenami in občutki zamorjenosti.

Podobno meni umetnostna svetovalka in kustosinja Nancy Chaikin. Eden njenih kupcev se je zelo razveselil, ko so mu dostavili kupljeno umetnino. Povedal ji je, da mu je nakup dal "občutek normalnosti".

Premično premoženje praviloma postane v obdobju, ko drugih možnosti vlaganja ni, še zanimivejše.
Premično premoženje praviloma postane v obdobju, ko drugih možnosti vlaganja ni, še zanimivejše. "Žalostna resnica je, da umetnost preživi katastrofe," je povedala ekonomistka Kathryn Brown z Univerze Loughborough v Veliki Britaniji. Zavedati se je treba, da so ljudje umetnine kupovali na primer tudi med prvo svetovno vojno. Foto: AP

Po pregledu trga Chaikin ocenjuje, da se trenutno povsod dosegajo prodajni rekordi: med živečimi umetniki, kot so Brice Marden, Vija Celmins, Wayne Thiebaud in George Condo, novimi imeni, kot sta Amoako Boafo in Titus Kaphar, ter že pokojnimi umetnicami, kot so Helen Frankenthaler, Ruth Asawa, Leonor Fini, Alice Rahon in Remedios Varo.

Ljudje ne hodijo v galerije, a to še ni znak za preplah
Michael Kohn, lastnik istoimenske galerije, ki deluje že od leta 1985 in ki se s krizo ne spopada prvič, ocenjuje, da je prodaja v njegovi galeriji nižja za tri četrtine. A čeprav so na najnovejši razstavi v Izraelu rojenega umetnika Nira Hoda našteli le šest obiskovalcev po predhodnem dogovoru, je galerija prodala polovico od 12 razstavljenih del, vsako za med 85.000 in 95.000 dolarji (72.000 in 80.000 evri).

Zbiratelji in galerije so veliko prihranili tudi pri prevozih in pošiljanju, saj so se nekateri umetnostni sejmi, kot sta hongkonški Art Basel in newyorški Frieze, preselili na splet. Del sredstev so zato lahko porabili za nakup umetnin.

Največ denarja se je obrnilo na dražbah avkcijske hiše Sotheby's (363 milijonov dolarjev oz. 306 milijonov evrov) in Christie's (421 milijonov dolarjev oz. 355 milijonov evrov).