Internet Yami-Ichi je bolšji sejem za
Internet Yami-Ichi je bolšji sejem za "brskanje" iz oči v oči. Foto: Aksioma

"Nekoč naj bi internet bil kraj ‘svobode’, dandanes pa je tako zadrgnjen. Zato se izklopimo, odjavimo in skočimo v resnični svet," so zapisali v zavodu Aksiomi, ki je producent dogodka.

V svobodi izmenjave, ustvarjanja in komunikacije
Internet Yami-Ichi
je bolšji sejem za "brskanje" iz oči v oči. "Vzemite si svoje internetne svoboščine tukaj, z nami," piše v njihovi uradni predstavitvi. Zasnoval in predstavil ga je IDPW"skrivno društvo na internetu", ki organizira dogodke in zabave in vključuje številne japonske medijske umetnike. Nastal pa je, ko je Applova trgovina umetniški skupini EXONEMO zavrnila aplikacijo.

Ideja aplikacije je bila vzpostaviti nespletni "črni trg", kjer bi uživali v svobodi izmenjave, ustvarjanja in komunikacije, ki so nekoč pripadali internetu, "preden so se predali interesom korporacij in nadzoru politične oblasti. Kraj, kjer bi predstavili in prodajali podatke in z internetom navdihnjene ideje," še pišejo pri Aksiomi.

Doslej je bilo izvedenih že trideset dogodkov
Internet Yami-Ichi, prvič predstavljen v Tokiu novembra 2012, je bil nišni uspeh. Ponujen na spletu kot odprt format, ki ga lahko udejanji kdor koli, če sledi preprostemu "receptu", se zlahka širi po svetu. Doslej je bilo izvedenih že trideset dogodkov, pravijo pri Aksiomi.

Na današnji ljubljanski Črni tržnici internetne kulture se predstavljajo Bob Bicknell-Knight, Cesar Escudero Andaluz, Clusterduck, DadaVs + BANANE FANZINE, Dalea Kovačec, Dorijan Šiško, Existential Emoji, Freštreš, Glasuj Zame, Ihighly, Katarina Šeme, Martin Nadal, Mathias Pitscher, Maša Žekš, Mona Urlich, Nika Ham, Nika Maltar, Nir Nir, Noura Tafeche, Olia Lialina, Paolo Cirio, Petra Korent, Sara Bezovšek, Smetnjak, Srcozlom, Studio Tonnato, Silvio Lorusso, Teja Miholič, Tina Umer, Vita Eva Weisseisen, Vuk Ćosić in Zebricorn.

Umetniki, oblikovalci in izdelovalci lahko predstavijo funkcionalno in disfunkcionalno programsko opremo, publikacije in predmete, ki se tiskajo na zahtevo, puloverje, majice, našitke, električna vezja, družabne igre, igre s kartami, predstave, blago z napako, eksperimente fizičnega računalništva, z memi krašene nogavice in priponke.

Program MemesteticA raziskuje svet memov in participatorne kulture. Foto: Aksioma
Program MemesteticA raziskuje svet memov in participatorne kulture. Foto: Aksioma

Dogodek raziskuje in prevprašuje vse bolj zabrisane meje med spletnim in nespletnim, razvija alternativno ekonomijo za umetniški svet in nudi platformo, kjer se lahko delijo skrbi glede tega, kaj je internet postal, pa tudi ustvarjalne ideje, ki bi lahko vplivale na njegov prihodnji razvoj.

Memi in sodobna vizualna umetnost
Dogodek je nastal v koprodukciji s Centrom urbane kulture Kino Šiška, odvija pa se v okviru programa MemesteticA, ki raziskuje svet memov in participatorne kulture tako, da se osredotoča na njegov odnos z moderno in sodobno vizualno umetnostjo.