Miloš Švabić, fanta na Kongresnem trgu, Ljubljana, november 1958, zbirka časopisa Delo. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Miloš Švabić, fanta na Kongresnem trgu, Ljubljana, november 1958, zbirka časopisa Delo. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije

Fotografska razstava Poti srečevanja, ki jo odpirajo drevi ob 18. uri, bo na ogled do 4. junija.

Iz fotografskih zbirk Muzeja novejše zgodovine Slovenije (MNZS) so za postavitev v Galeriji S izbrali žanrske motive srečanj, ki s prikrito simboliko odstirajo kulturno klimo okoliščin njihovega nastanka.

Marjan Ciglič, stojnica s kostanjem na križišču današnjih Slovenske in Cankarjeve ceste, Ljubljana, oktober 1958, fond Marjan Ciglič. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Marjan Ciglič, stojnica s kostanjem na križišču današnjih Slovenske in Cankarjeve ceste, Ljubljana, oktober 1958, fond Marjan Ciglič. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije

Pletenje zgodovinskega časa 20. stoletja
Postavitev odstira motive družbenega dogajanja minulega stoletja in predstavi podobo Ljubljane, kakršna je nekoč bila. Prek izbranih fotografij se tako "sprehodimo po ljubljanskih trgih in drugih prostorih srečanj v slovenskem glavnem mestu. Srečanja so se odvila v javnem prostoru in so pletla zgodovinski čas 20. stoletja," je zapisal kustos razstave Domen Kaučič.

Prostor, ki je od vseh in dostopen vsem
Črno-bele fotografije v večji meri prikazujejo vsakdanjik neznanih posameznikov v urbani krajini, a to ne pomeni, da so iz izbora izostali odmevni dogodki. Družabni vidik človekovega bivanja so tako namerna kot nepredvidljiva srečanja, ki se zgodijo v profanih kotičkih nekega prostora. Javni prostor je prostor, ki je dostopen vsem in v katerem se odvijajo različni družbeni procesi, še piše ob razstavi.

Marjan Ciglič, prodajalec časopisov pred Narodno banko, Ljubljana, 8. oktober 1962, fond Marjan Ciglič. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Marjan Ciglič, prodajalec časopisov pred Narodno banko, Ljubljana, 8. oktober 1962, fond Marjan Ciglič. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije

Kar se porodi iz srečnih naključij ...
"Naš vtis o mestu in kakovosti bivanja v njem je velikokrat odraz kakovosti javnega prostora, ki ga mesto ponuja. Prispeva k ugledu mest zaradi živahnosti in primernosti za bivanje ter k dobremu počutju mestnih prebivalcev. Rečeno z arhitekturnega vidika, je bil ustvarjen z namenom druženja," še piše v razstavnem besedilu.

Dober javni prostor je tisti, ki odstira raznovrstnost in ustvarja razmere, da privabi ljudi. Lahko so to večji prazni prostori trgov, ki se ob sejemskem dogajanju napolnijo z živopisnimi trgovskimi podobami. Spet drugič pa zadostuje samo križišče stezic, ki ob srečnem naključju rodijo spontan klepet dveh posameznikov.

Marjan Ciglič, gospod in gospa igrata loterijo, Ljubljana, marec 1962, fond Marjan Ciglič. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Marjan Ciglič, gospod in gospa igrata loterijo, Ljubljana, marec 1962, fond Marjan Ciglič. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Leon Jere, delavska restavracija Litostroj, Ljubljana, 15. november 1949, zbirka Foto Slovenija. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Leon Jere, delavska restavracija Litostroj, Ljubljana, 15. november 1949, zbirka Foto Slovenija. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Edi Šelhaus, publika na tekmi svetovnega prvenstva v košarki med Jugoslavijo in ZDA, Ljubljana, 23. maj 1970, zbirka časopisa Delo. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Edi Šelhaus, publika na tekmi svetovnega prvenstva v košarki med Jugoslavijo in ZDA, Ljubljana, 23. maj 1970, zbirka časopisa Delo. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Marjan Ciglič, otroci se sankajo na Ljubljanskem gradu, Ljubljana, 17. januar 1960, fond Marjan Ciglič. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Marjan Ciglič, otroci se sankajo na Ljubljanskem gradu, Ljubljana, 17. januar 1960, fond Marjan Ciglič. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Neznan avtor, glavna pošta, Ljubljana, okoli 1922, zbirka časopisa Slovenec. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije
Neznan avtor, glavna pošta, Ljubljana, okoli 1922, zbirka časopisa Slovenec. Foto: Ljubljanski grad/hrani Muzej novejše zgodovine Slovenije