V izložbah Galerije Vžigalica je na ogled razstava Prehajanje, na kateri so združene fotografije, ki so nastale kot odziv Boruta Krajnca na ustavitev sveta ob epidemiji covida-19.

"Vse pehanje za gospodarsko rastjo in materializmom, ki naj bi nas statusno in duševno zadovoljevala, je v luči zasebne in splošne zdravstvene varnosti postalo banalno," beremo v besedilu, ki je pospremilo razstavo Prehajanje. Foto: MGML/© Borut Krajnc
Foto: Od januarja do decembra naj bo z vami Borut Pahor!

Praznina, Politika in Pritisk
Razstava Prehajanje je nadaljevanje avtorjeve trilogije pohlepa. Fotografije praznih reklamnih jumbo plakatov, s katerimi marketinška industrija v želji po zaslužku vizualno in fizično onesnažuje pokrajino, so bile skozi razstavo Praznine v letu 2008 napoved poka nepremičninskega mehurčka.

Politika iz leta 2014 je koledar fotografij predvolilne kampanje kandidata za predsednika države Boruta Pahorja na obiskih pri različnih delovnih kolektivih, pri katerih za medije pozira kot delavec.

Kako so oglasi iz tiskanih medijev izrinili novice

Lanska razstava Pritisk pa je predstavila vulgarnost podreditve najpomembnejših dnevnih časopisov, ki so pokleknili pod pritiski zasebnih interesov in s celostranskim oglaševanjem na naslovni strani izgubili obraz relevantnega javnoinformativnega medija, lahko preberemo na spletni strani Muzeja in galerij mesta Ljubljana (MGML).

Vrstni red razstav nakazuje prehajanje iz strahu pred praznino, ki je posledica odsotnosti kapitala, v dekorirano politično kuliso brez vsebine, ki zastopa kapital, in izpraznitev vsebine pod pritiskom promocije kapitala, je v Mladini zapisal Jure Trampuš.

"Prostori niso izpraznjeni ponudbe, izpraznjeni so družbe"
Vendar strahu pred praznino ni več, je zgolj praznina iz strahu. Klofuta streznitve – epidemija covida-19, ki je ustavila svet – nam je ponudila nekaj časa za premislek. Na ta zgodovinski trenutek se je Krajnc v hipu odzval s fotografiranjem prometa izpraznjenih cest, ljudi izpraznjenih ulic, izložb trgovin, barov, pekarn, frizerskih salonov, raznih popravljalnic, prodajaln srečk ...

Ponekod so vidne posledice panike, v hipu iz rok izpuščenega dela, na pol odprte škatle, odložene metle, odvržene obleke, odprta vrata, drugje presenetijo skrbno pospravljeni prostori, pomita tla, zložene mize in stoli ter urejene police, ki so bili zapuščeni za nedoločen čas. Pogledi skozi steklene izložbe, v katere je fotograf usmeril svoj objektiv, razkrijejo, da prostori niso izpraznjeni ponudbe, izpraznjeni so družbe. Praznino pa podkrepijo še zapuščene mestne vedute, ki odsevajo v kotih izložbenih stekel.

Borut Krajnc je že več kot 30 let poklicni dokumentarno-reportažni fotograf, vrhunski opazovalec in izkušen vizualni kronist permanentne slovenske tranzicijske zgodovine, z neverjetno sposobnostjo ujeti spremembo družbene realnosti. Od leta 1991 kot fotoreporter dela za tednik Mladina.

Fotografija na Punti bo dopustnike opominjala na vsakdan beguncev

Slovenija skozi več kot tri desetletja
Skozi leta je spremljal družbeno in politično tranzicijo, razvoj slovenske družbe in države, vojno v Sloveniji in na Hrvaškem, vzpostavitev novega gospodarskega in družbenega sistema pri nas, vključevanje Slovenije v EU in uvedbo evra, v letu 2015 pa je spremljal in dokumentiral množičen prihod beguncev v Slovenijo.

Razstava Prehajanje je zaradi negotovosti dostopa do kulturnih vsebin, ki jih povzročajo pogosto spreminjajoči se zdravstveni ukrepi, postavljena v izložbe Galerije Vžigalica in obrnjena na ulico. Ogledati si jo je mogoče do 28. marca.

Fotografije Boruta Krajnca v galeriji Vžigalica