Dennis Muilenburg je bil deležen kritik, da po nesreči letala v Etiopiji ni naredil dovolj, saj letal ni umaknil iz prometa. Foto: Reuters
Dennis Muilenburg je bil deležen kritik, da po nesreči letala v Etiopiji ni naredil dovolj, saj letal ni umaknil iz prometa. Foto: Reuters

Razlog za zamenjavo so težave v podjetju po prizemljitvi letal boeing 737 max po dveh nesrečah oktobra 2018 v Indoneziji in marca letos Etiopiji, v katerih je umrlo 346 ljudi.

Dennisa Muilenburga bo zamenjal predsednik nadzornega odbora David Calhoun, ki bo funkcijo nastopil 13. januarja.

Sistemska pomanjkljivost: Boeing kar sam opravil nadzor

Boeing zaradi težav z novimi letali izgublja tržno tekmo z velikim evropskim konkurentom Airbusom, ki je v prvi polovici leta 2019 svojo prodajo povečal za 28 odstotkov. Foto: Reuters
Boeing zaradi težav z novimi letali izgublja tržno tekmo z velikim evropskim konkurentom Airbusom, ki je v prvi polovici leta 2019 svojo prodajo povečal za 28 odstotkov. Foto: Reuters

Preiskava po nesrečah je skupaj s kongresnimi zaslišanji odkrila tudi ogromne sistemske pomanjkljivosti. Kongres agencijam zvezne vlade ne daje dovolj denarja, zaradi česar letalski regulator FAA Boeingu dovoljuje, da sam opravi revizijo o tem, kaj je dogajalo v procesu razvoja in proizvodnje letal max 737. Krivcev je po mnenju analitikov več, milijarde dolarjev pa bo plačal Boeing, ki bo moral v prihodnje še bolj kot zdaj računati na podporo Washingtona.

"Odbor se je odločil, da je zamenjava vodstva potrebna, da podjetje znova vzpostavi zaupanje in sodelovanje z regulatorji letenja, s strankami in drugimi delničarji," je zapisalo podjetje v izjavi za javnosti.

Zadoščenje za sorodnike žrtev

Odstavitev Muilenburga prinaša majhno zadoščenje tudi sorodnikom žrtev letalskih nesreč, ki so Muilenburga kritizirali tudi na protestih na kongresnih zaslišanjih. Posebej jezni so sorodniki žrtev druge nesreče v Etiopiji, saj Boeing spornih letal tudi po tem dogodku ni umaknil iz prometa. Preiskava je ugotovila, da je za nesrečo odgovoren pomanjkljiv samodejni sistem za uravnavanje višine leta, ki je obe ponesrečeni letali kljub prizadevanjem pilotov usmeril proti tlom.

Sorodna novica Starliner po neuspešni misiji varno pristal v Novi Mehiki

Vrnitev predelanih letal 737 max v promet se je sicer zavlekla, kar povzroča težave ne le Boeingu, ampak tudi naročnikom letal po svetu in delničarjem. Podjetje je še prejšnji teden sporočilo, da začasno, vsaj za januar 2020, prekinja proizvodnjo novih letal 737 max. Družba United Airlines je pozneje objavila, da svoje boeinge 737, ki so sicer od marca letos tako kot vsi drugi prizemljeni, umika iz prometa najmanj do junija 2020.

V veselju zatavala tudi kapsula Starliner

Konec tedna je sledil še udarec, da je vesoljska kapsula Boeinga Starliner zatavala na poti do Mednarodne vesoljske postaje (ISS) in se je morala vrniti na Zemljo.