Kevin Siggy bo v nedeljo lovil glavno nagrado sezone – sedež v pravem dirkalniku formule E. Foto: Osebni arhiv
Kevin Siggy bo v nedeljo lovil glavno nagrado sezone – sedež v pravem dirkalniku formule E. Foto: Osebni arhiv

Mladenič iz Maribora, ki se je po srednji šoli podal na študij na Nizozemsko, je blestel že vso sezono. Po šestih dirkah je zbral kar 53 točk več od najbližjega zasledovalca, a mu to v nedeljo zagotavlja le najboljši štartni položaj. Do konca SP-ja sta še dirki v soboto in nedeljo. Sobotna, ki jo bomo prav tako prenašali na TV SLO 2, ne bo toliko pomembna, saj ima Siggy neulovljivo prednost pred zasledovalci. V nedeljo bo drugače. Če odštejemo štartni položaj, bodo vsi začeli z ničle.

Treningi so lahko dolgi eno uro na dan, pa tudi do 12 ur na dan, če dobimo samo en teden časa za pripravo. Včasih imam tudi neprespane noči zaradi obilice treningov, zaradi kombinacije avta, proge in nastavitev.

Kevin Siggy

Za Siggyja bi nedeljska zmaga pomenila velik korak do uresničitve sanj. Simulator bi zamenjal s pravim dirkalnikom formule E, ki čedalje bolj pridobiva na veljavi. Ustanovljena je bila leta 2014 in jo poganja električni agregat.

Siggy je sicer eden najboljših virtualnih dirkačev na svetu. Konec lanskega leta je slavil tudi na McLarnovem izzivu, na katerem je sodelovalo več kot 200.000 ljudi. V svojem telefonskem imeniku ima številko Maxa Verstappna, pozna Landa Norrisa, Antonia Felixa da Costo, Felixa Rosenqvista, Kelvina van der Lindeja, Maximiliana Güntherja, če omenimo samo nekatere voznike dirkalnega športa.

Formula E - dirka od doma

Je šampanjec že v hladilniku? V nedeljo se verjetno obeta velika čaga ...
Šampanjec čaka, da. Zdaj moram samo brez težav odpeljati proti prvemu mestu, potem malo "počagat" in takoj zatem oditi v Avstrijo na še eno tekmovanje.

Če greva od začetka. Pri koliko letih ste se bolj intenzivno začeli ukvarjati z računalniškimi igricami?
Tam nekje pri štirih letih sem začel igrati razne igre. Pri devetih letih sem prvič preizkusil sim racing (dirkalni) simulator, pri enajstih letih pa sem v sim racingu začel tekmovati.

Za nastavitve se porabi največ časa. Ko začnem vaditi, se že takoj spravim urejat nastavitve avta, da pridobim na času. Porabim pa več dni za nastavitve, najdlje sem rabil dva tedna za eno kombinacijo avta in proge.

Kevin Siggy

Kako je potekal preboj med najboljše, oziroma kdo vas je v morju vseh teh igralcev opazil?
Na začetku kariere je bilo malo težje, ker seveda nisem zmagoval. Sem pa dirkal tudi v slabših kategorijah, kar se tiče talenta. Dve leti za tem, ko sem zmagal na prvem prvenstvu, so me razne ekipe že hotele vzeti pod svoje okrilje. Od takrat so tudi drugi začeli kazati do mene večje spoštovanje zaradi talenta, ki sem ga pokazal.

Kaj pa druge igrice, ne samo dirkaške? Recimo nekaj Slovencev je uspelo v strelsko-strateških igrah ...
Preizkusil sem se na enem slovenskem prvenstvu v Call of Duty Black Ops 2, ampak sem obupno igral, tako da naprej nisem poskušal. Se pa da seveda tudi uspeti v dosti drugih igrah.

Koliko ur trenirate na dan?
Odvisno od tega, koliko časa imam od objave koledarja do dneva dirke. Treningi so lahko dolgi eno uro na dan, pa tudi do 12 ur na dan, če dobimo samo en teden časa za pripravo. Včasih imam tudi neprespane noči zaradi obilice treningov, zaradi kombinacije avta, proge in nastavitev.

Kevin Siggy si je priboril tudi mesto v AMG dirkalni akademiji. Foto: Osebni arhiv
Kevin Siggy si je priboril tudi mesto v AMG dirkalni akademiji. Foto: Osebni arhiv

Koliko časa porabite za preučitev proge, koliko za nastavitve?
Da se nove proge naučim, potrebujem vsaj deset krogov, da razumem najprej, kam te sploh proga pelje in kakšne karakteristike imajo ovinki. Da pridem do limita proge, pa potrebujem vsaj 50 krogov, odvisno, če je proga nova za mene. Za nastavitve se porabi največ časa. Ko začnem vaditi, se že takoj spravim urejat nastavitve avta, da pridobim na času. Porabim pa več dni za nastavitve, najdlje sem rabil dva tedna za eno kombinacijo avta in proge.

Nekateri starši tudi mislijo, da vedo, s čim se mora otrok ukvarjati, da uspe v življenju, namesto da ga podpirajo pri tem, kaj si on želi delati. Meni ni bilo težko prepričati oba, da se da s tem služiti in imeti to za službo.

Kevin Siggy

Če bi sam skušal poskusiti ... Koliko denarja sploh stane tak simulator?
Za začetno stopnjo (t. i. entry level) lahko stane vse skupaj 300 evrov, potem so simulatorji do 1000 evrov, bolj profesionalni do 10.000 evrov. Najbolj profesionalni stanejo tudi do pol milijona evrov, take uporabljajo ekipe formule ena.

Koliko pa stane vaša oprema? Jo plačujete sami ali vaša ekipa?
Oprema, ki jo še imam zdaj, stane približno 1300 evrov. Volan in pedale sem dobil zastonj od tekmovanja, v katerem sem bil drugi. V prihodnosti pa tudi pričakujem posodobitev opreme, v katerem mi bo pomagal ekipni pokrovitelj Fanatec.

Dirkalni simulator je prvič preizkusilpri dvetih letih. Foto: Osebni arhiv
Dirkalni simulator je prvič preizkusilpri dvetih letih. Foto: Osebni arhiv

Večina staršev bi verjetno zmajala z glavo, če bi jim otrok rekel, da se bo s tem ukvarjal poklicno. Kako ste vi prepričali starše?
Taki starši, žal, ne poznajo besede uspeti. Nekateri tudi mislijo, da vedo, s čim se mora otrok ukvarjati, da uspe v življenju, namesto da ga podpirajo pri tem, kaj si on želi delati. Meni ni bilo težko prepričati oba, da se da s tem služiti in imeti to za službo, ker sta videla, da se rad ukvarjam z igricami, kjer koli sem.

McLaren Shadow Projecta se je udeležilo več kot 200.000 ljudi. V finalu sem dobil pet od šestih dirk.

Kevin Siggy

Kdaj ste z igranjem zaslužili prvi denar in za kakšen znesek je šlo?
Prvi zaslužek sem dobil leta 2018 na WTCR Launch Eventu v Nemčiji, kjer sem prejel približno 2000 evrov.

Lani konec leta ste zmagali v McLaren Shadow Projectu in postali član McLarnove tovarniške ekipe. Koliko igralcev je sodelovalo? Kako je ta zgodba sploh potekala?
McLaren Shadow Projecta se je udeležilo več kot 200.000 ljudi po celem svetu v petih različnih igrah. Jaz sem se kvalificiral preko Assetto Corsa tekmovanja, kjer sem moral z 720S GT3 dirkalnikom odpeljati skupaj pet najhitrejših krogov v Silverstonu. Potem sem seveda odpotoval v Veliko Britanijo v McLarnov tehnološki center, kjer sem v finalu zmagal na petih od šestih dirk.

Z dobrimi dirkami v virtualni formuli se Siggyju vse bolj odpirajo vrata pravih dirkalnikov. Foto: Osebni arhiv
Z dobrimi dirkami v virtualni formuli se Siggyju vse bolj odpirajo vrata pravih dirkalnikov. Foto: Osebni arhiv

In kakšen je bil epilog?
Pridružil sem se ekipi McLaren Shadow, za katero sem že nekaj tudi oddirkal in imam do konca tega leta v načrtu še nekaj dirk.

Letos blestite v Formula E Race at Home Challengeu, ki je uradna e-šport serija formule E. Koliko različnih dirkaških serij sploh obstaja in katera je najbolj prestižna?
Obstaja jih nešteto. Kar koli si ljudje izmislijo, lahko iz tega naredijo prvenstvo. Bolj uradne poleg Formule E so še Formula 1, WTCR, DTM, GT3, GT4, Endurance dirkanje itd. Najbolj prestižne so tiste, ki imajo največjo podporo pokroviteljev in pravih organizacij.

Od tega lahko živimo zgolj samo tisti, ki se borimo za prva mesta v vsakem prvenstvu. Žal, tu še ni nobenih milijonov, da bi lahko od tega živeli tudi malce slabši. Se pa seveda da, če si med najboljšimi in če si v ekipi, ki ti mesečno plačuje ali pa če je ta ekipa povezana s tovarniško ekipo, ki tudi investira nekaj denarja za nas tekmovalce.

Kevin Siggy

Če prav razumem, obstajata v Formula E Race at Home Challengeu dve tekmovanji v enem. Najprej se med seboj pomerijo pravi vozniki formule E, nato pa ste na vrsti vi, t. i. izzivalci ... Lahko povlečete vzporednico med njimi in vami?
Realni dirkači so tam zgolj za zabavo ter da s tem predstavljajo ekipe in pokrovitelje. Mi smo tu, da se borimo za nagrado, ki jo je na razpolago dala organizacija formule E. S tem, da imamo dve dirki tudi, da pokažemo, česa smo mi simracerji zmožni proti pravim dirkačem z istimi nastavitvami in dirkalniki.

Predvidevam, da ste bili boljši ...
V Formuli E, kjer imamo ulične proge in iste nastavitve, sem samo kakšno desetinko ali dve hitrejši od najhitrejših realnih dirkačev. Če bi vozili kakšne druge avte, poleg tega pa bi te dirkalnike še nastavljali, bi bil minimalno pol sekunde na krog hitrejši od na primer Stoffla, ki je tudi bivši sim racer.

Mariborčan Kevin Siggy poklicni virtualni dirkač

Na katero zmago ste v karieri najbolj ponosni?
Tista, ki mi je dala največji užitek, je bila zmaga v Mercedes AMG eRacing prvenstvu, v DTM dirkalnikih, kjer sem dobil priložnost za treniranje v njihovi akademiji – z njihovimi AMG cestnimi avti in tudi z GT4 dirkalnikom na Red Bull Ringu lani septembra.

Tisto, kar pa ne moreš primerjati s pravim dirkalnikom, pa so občutki sil (G-force), ker jih za zdaj še nikakor ne moreš simulirat s 100-odstotnim učinkom, tako kot značilnosti volana t. i. Force Feedback (FFB)

Kevin Siggy

Vi ste del ekipe Team Redline, ki slovi za eno najboljših na svetu. Za koliko let ste podpisali pogodbo?
S to ekipo sem podpisal pogodbo za dve leti, bolj natančno do konca marca leta 2022.

Kakšni denarji se sploh obračajo v dirkaškem e-športu? Koliko, denimo, vam navrže pogodba in koliko zmaga na posamezni dirki? Koliko e-dirkačev od tega lahko živi?
Od tega lahko živimo zgolj samo tisti, ki se borimo za prva mesta v vsakem prvenstvu. Žal, tu še ni nobenih milijonov, da bi lahko od tega živeli tudi malce slabši. Se pa seveda da, če si med najboljšimi in če si v ekipi, ki ti mesečno plačuje ali pa če je ta ekipa povezana s tovarniško ekipo, ki tudi investira nekaj denarja za nas tekmovalce.

Zmaga v tem tekmovanju prinaša priložnost za dirkanje v pravem dirkalniku. Ste ga že kdaj preizkusili in kakšna je razlika glede na simulator?
To je nagrada, ki si jo najbolj želim. Preizkusil sem razne dirkalnike in tudi cestne avtomobile mercedesa, preizkusil sem dirkalnik podoben formuli 4, dva GT4 dirkalnika, Hillclimb dirkalnika in TCR dirkalnika. Če primerjam, se da našteti precej podobnih stvari. Dosti je odvisno tudi od simulacije, katera je bolj natančna itd. Tisto, kar pa ne moreš primerjati s pravim dirkalnikom, pa so občutki sil (G-force), ker jih za zdaj še nikakor ne moreš simulirati s 100-odstotnim učinkom, tako kot značilnosti volana, tako imenovan Force Feedback (FFB)

Je dirkanje v pravem dirkalniku vaš cilj?
To je bil vedno moj cilj, odkar sem začel, in tudi vedno bo. To je edino, kar si želim postati in v tem tudi uspeti.

Kakšen je rok trajanja e-dirkača?
Kar dolg je rok trajanja, dirkaš lahko tudi v starejših letih. Tudi za profesionalno tekmovanje si lahko star več ko 60 let, pa si lahko še vedno dovolj dober.

Za konec. Kako na Nizozemskem uspešno usklajujete študij razvoja računalniških igric in e-šport?
Prvi dve leti študija je bilo bolj težko, sem pa vseeno našel dovolj časa za treninge in delo za šolo.

Formula E: dirka od doma, 4. dirka, posnetek