Jedro kompozicijske strukture Sonične ontologije malomarnosti je navdihnila bližina Centra Stožice. Foto: Manja Ristić
Jedro kompozicijske strukture Sonične ontologije malomarnosti je navdihnila bližina Centra Stožice. Foto: Manja Ristić

V času epidemije je rastlinjak Tivoli zaprt, zato si aktualnih del v galeriji Steklenik ni mogoče ogledati in poslušati. Namesto tega zavod Cona pripravlja radijske dogodke, ki od udeleženca terjajo aktivno, a individualno poslušanju na prostem, ob sprehodu po parku Tivoli. Navodila, kako se s programom povežete, boste našli tukaj.

Lokacijski FM-sprehod bo potekal v soboto, 7. novembra, opoldne in v torek, 10. novembra, ob šestih popoldne, obakrat na frekvenci 88.8 MHz.

Območje Tivolija, kjer boste lahko slišali izbrano frekvenco sprehoda. Foto: Cona
Območje Tivolija, kjer boste lahko slišali izbrano frekvenco sprehoda. Foto: Cona

V sredo, 18. novembra, ob 20.00 boste lahko na programu Ars prisluhnili radijskemu odprtju razstave Manje Ristić z naslovom Sonična ontologija malomarnosti. Gre za del kontinuirane umetniške raziskave, ki temelji na poslušanju zapuščenih prostorov in krajin, ki jih je človek s svojo prisotnostjo in izkoriščanjem korenito preoblikoval, zdaj pa so znova prepuščeni naravi.

Kako zvenijo zapuščeni prostori?
Med procesom konceptualizacije se je umetnica zadrževala v prostorih, ki so bili zaradi korupcije, potrošništva ali družbenopolitičnih pretresov opuščeni: za zmeraj so jih spremenili človekovo čezmerno izčrpavanje in gradbeni podvigi. Jedro kompozicijske strukture se tako vpenja v opuščeno postgradbeno območje megastrukture v Stožicah, plasti mnemopoetičnih zvočnih sledi pa izvirajo iz opuščenih kamnolomov apnenca z otoka Korčula v južni Dalmaciji, kot so Glogovac, Lenga in Vrnik, pa tudi iz opuščenih rudnikov in jam z apnencem na Fruški gori v Vojvodini na severu Srbije. Poetični poudarek je usmerjen v dinamičnost in teksturo vode in vodnih mikrookolij, ki so pomembni za procese ohranjanja biotske raznovrstnosti, je zapisala umetnica.