Vinko Avguštin in Leon Korošec s smučmi voyager. Foto: Val 202/Aleš Smrekar
Vinko Avguštin in Leon Korošec s smučmi voyager. Foto: Val 202/Aleš Smrekar

Smučka, ki ti olajša pot do smučišča, nazaj domov, shranjevanje smučarske opreme in ob tem brezkompromisno naredi tisto, kar danes vrhunska smučka mora – omogoča izjemne vozne lastnosti. S temi besedami je Leon Korošec, direktor zimske divizije v Elanu, za Val 202 novinarju Alešu Smrekarju opisal novost, za katero v Begunjah verjamejo, da bo bistveno spremenila pogled na to, kako preživeti smučarski dan, saj je lahko ves čas pri roki, doma, v avtomobilu.

Za mestne smučarske navdušence, ki se trudijo svoj delovni urnik uskladiti s potovanji, družino in športom, pomeni hiter smučarski izlet izjemno izkušnjo doživetja na snegu, so prepričani v Elanu.

Skok na sneg po službi ali še dlje

Voyager (Popotnik) je smučka za smučarske navdušence, ki živijo dinamičen življenjski slog: "Pomemben je vidik potovanj, ki so ta trenutek seveda nekoliko omejena, ampak gledamo v prihodnost, smuči razvijamo za prihodnje generacije. Verjamemo, da vsem, ki se tja odpravljajo z letali, vlaki, avtomobili, Voyager bistveno olajša to uporabniško izkušnjo, kako priti na smučišče in nazaj," je za naš radio dejal Korošec.

Smuči, vezi, palice in kompaktna torba, kamor pospravimo smuči, ki se zložijo na manj kot meter, njene dimenzije pa ustrezajo zahtevam prijave prtljage na letališčih.

"Veliko pozornosti smo posvetili temu, da tudi večja torba, v katero lahko zložimo tudi celotno smučarsko opremo, ki jo potrebujemo za smučarski konec tedna, ustreza t. i. IATA-zahtevam – torej da jo lahko oddamo kot običajno prtljago brez doplačila za prtljago večjih dimenzij," je opisal.

Vodja razvoja Vinko Avguštin pa je pojasnil, da je inovacija nastajala postopoma: "Prvi patent smo vložili že leta 2010, šele leta 2013 smo prišli do ideje, kako narediti smučko zložljivo s t. i. premostitveno ploščo. Idejo smo razvijali skozi vojaško smučko, ki smo jo na sneg postavili leta 2015, izdelati smučko, kot je karving s čisto upogibno linijo in mehanskimi lastnostmi, ki jih ta raven smučke zahteva, pa je bil res velik izziv in smo vanj v zadnjih treh, štirih letih vložili ogromno napora."

"Izbirali smo materiale, ki obdržijo svojo žilavost tudi pri temperaturah pod lediščem, termično stabilnost, da so sposobni prenašati vse te sile, ki jih taka smučka zahteva. Misliti smo morali na mnogo stvari, tudi na čiščenje snega in ledu, na sistem za zaklepanje. Sistem mora biti dovolj skrit, da je varovan pred poškodbami, ampak hkrati zelo dostopen za preprosto rokovanje s tako smučko," je nanizal.

Smuči je preizkušal Filip Flisar, opravili so tudi številne, posebej prilagojene laboratorijske preizkuse. "S smučmi na nogah take smučke ni mogoče zlomiti," zagotavlja Avguštin.

Cena kompleta je okoli 1500 evrov. "London, Amsterdam, München, New York, Tokio … To so svetovne metropole, v katerih biva dovolj smučarskih navdušencev, za katere verjamemo, da bodo posegali po Voyagerju. Verjamemo, da jim tudi finančne zmožnosti to omogočajo," je prepričan Korošec.

Kot pravi, v ZDA in Kanadi tudi med koronakrizo trg zelo dobro deluje, na evropskem trgu pa se zaradi zaprtih smučišč spopadajo z razmeroma težko situacijo: "Je sezona, ki bo, čeprav so snežne razmere izjemne, pustila določene posledice. Po drugi strani se pa zelo dobro prodajajo turne smuči," poda primerjavo.

Elanove zložljive smuči za preprostejše potovanje