Foto: Sara Bezovšek
Foto: Sara Bezovšek

Letošnja izdaja festivala Fekk je od 16. avgusta na sedmih lokacijah po Ljubljani ponudila več kot 130 kratkih filmov iz 34 držav. Festival je razdeljen na tekmovalna programa FeKK SLO in FeKK BAL, v katerih so se filmi potegovali za nagrade v različnih kategorijah.

Sorodna novica Avtoportret: 58 sekund s Kuklo

Nagrade 7. festivala kratkega filma FeKK so podelili v soboto zvečer na ljubljanski Muzejski ploščadi, o nagrajencih pa je odločala mednarodna žirija v sestavi Doris Bauer, Stefan Kruse Jørgensen in Jurij Meden. O zmagovalni stvaritvi so zapisali še: "Za podelitev nagrade smo se odločili zaradi avtoričinega inovativnega in vizualno izjemnega pristopa."

Sorodna novica Avtoportret: 55 sekund z Ester Ivakič

Film, ki vzbuja paleto čustev
V programu FeKK SLO je mednarodna žirija nagradila slovenski eksperimentalni film Magični grad je tu režiserke Ester Ivakič. "Videli smo prihodnost filma in njeno ime je Ester Ivakič," so zapisali v utemeljitvi. Posebno omembo pa si je v tej kategoriji prislužil slovenski igrani film Sestre režiserke Katarine Rešek – Kukla.

Zmagovalni film programa FeKK BAL je srbski igrani film Armadila režiserke Gorane Jovanović. "Je mojstrica pripovedovanja zgodb in odlično vodi igralce. Film vzbuja paleto čustev in se odvija v naravnem toku," so zapisali.

Film Armadila srbske režiserke Gorane Jovanović je dobitnik nagrade za najboljši kratki film. Foto: Lev Predan Kowarski
Film Armadila srbske režiserke Gorane Jovanović je dobitnik nagrade za najboljši kratki film. Foto: Lev Predan Kowarski

Posebno omembo pa je mednarodna žirija namenila filmoma Mikrokaseta – najmanjša kaseta, kar sem jih videl, pod katerega sta se podpisala Igor Bezinović in Ivana Pipal iz Hrvaške in Srbije, ter Kako sem premagal lepilo in bron srbsko-nemškega režiserja Vladimirja Vulevića.

Sorodna novica Teden dni v znamenju najboljšega v kratkometražnem filmu

Bistvo razmerja med človekom in strojem
Lovorike pa je podelila tudi žirija slovenskih filmskih kritikov v sestavi Simona Jerala, Natalija Majsova in Igor Harb. V programu FeKK SLO jo je prejel nizozemsko-slovenski dokumentarni film Katarine Jazbec You Can't Automate Me. O njenem delu so v utemeljitvi zapisali: "Ne moreš me avtomatizirati je ubesedeno bistvo razmerja med človekom in strojem v visoko mehaniziranem okolju pristanišča. Katarina Jazbec z vpeljavo plesnih elementov poudari človekovo telo in kolektivnega duha v vsakdanu, zaznamovanem z garanjem, rutino in prekarnostjo življenja samega."

Paradoksi družbene odgovornosti v času zamujene prihodnosti
V okviru programa FeKK BAL je nagrada žirije slovenskih filmskih kritikov pripadla filmu Emilia Hosu ima HIV romunske režiserke Ioane Paun. "Prvenec Ione Păun raziskuje paradokse družbene odgovornosti v času zamujene prihodnosti. Skozi kompleksnost močne protagonistke, ki jo ženeta tako družbeno-okoljski aktivizem kot hedonizem, dobimo vpogled v razslojenost družbenega tkiva in v krhkost bližine. Film je dovršena celota, kjer preko odlične igre in izvirne naracije učinkovito artikulira potrebo po negovanju in prevpraševanju vrednot, kot so empatija, enakopravnost in emancipacija," so zapisali v utemeljitvi.

Podobe dihajo z avtorjevo glasbo
Nagrado ostrenje pogleda je žirija filmskih kritikov prisodila slovenskemu dokumentarnemu filmu Komaj čakam, da prideš režiserja Tomaža Groma. "Glasbenik in vsestranski umetnik Tomaž Grom s senzibilnim in igrivim prepletanjem raznovrstnega filmskega gradiva in fotografij pogumno vzpostavlja intimen in ganljiv dialog s svojimi spomini in notranjimi občutji. V kompleksni dokumentarni obliki, ki mestoma vključuje prvine domačega filma, podobe dihajo z avtorjevo glasbo," meni žirija.

Iz eksperimentalnega filma Magični grad je tu režiserke Ester Ivakič. Foto: Ester Ivakič
Iz eksperimentalnega filma Magični grad je tu režiserke Ester Ivakič. Foto: Ester Ivakič

Festival organizira Društvo za uveljavljanje kratkega filma Kraken, ki je nastalo, da bi kratki film v Sloveniji v javnem diskurzu enakovredno postavili ob bok celovečernim filmom. Kot pojasnjujeta vodji festivala Matevž Jerman in Peter Cerovšek, je kratki film v novem tisočletju z digitalno revolucijo doživel velik preporod, v Sloveniji pa do zdaj ni imel svojega mesta.

Kaj vse je lahko kratki film?
FeKKovci zato pripravljajo tekmovalni program svežih filmov iz Slovenije in držav nekdanje Jugoslavije, retrospektive uveljavljenih avtorjev, okrogle mize, predavanja, druženja, obenem pa avtorjem kratkega filma odpirajo prostor za iskanje novih razmislekov o tem, kaj vse je lahko kratki film.