Ustvarjalci enkratnega plesnega dogodka Rdeči oktober so: koreografinja Mateja Bučar in vizualni umetnik Vadim Fiškin ter plesalke Katja Legin, Tina Valentan in Kristina Aleksova. Foto: Jaka Varmuž/LGL
Ustvarjalci enkratnega plesnega dogodka Rdeči oktober so: koreografinja Mateja Bučar in vizualni umetnik Vadim Fiškin ter plesalke Katja Legin, Tina Valentan in Kristina Aleksova. Foto: Jaka Varmuž/LGL

Premierno jo bodo prikazali ob 20. uri nocoj na Odru pod zvezdami v Lutkovnem gledališču Ljubljana (LGL). Avtorja ideje sta Mateja Bučar, tudi koreografinja predstave, in Vadim Fiškin, ki se podpisuje pod vizualno podobo predstave. Kot nastopajoče pa bo mogoče videti Tino Valentan, Katjo Legin in Kristino Aleksovo. Vse tri so tudi soustvarile predstavo.

Sorodna novica V Kinu Šiška težko pričakovani Rdeči oktober, enkratni plesni dogodek za odrasle

Predstava je nastala na presečišču sodobnega plesa, gledališča predmeta in vizualne umetnosti z elementi robotike. Navdihnili so jo plesoči čevlji različnih znanih pravljic, to so Pepelka, Čarovnik iz Oza, Rdeči čeveljci. Predstava je v večernih terminih namenjena tudi odraslim, poudarjajo v ljubljanskem lutkovnem gledališču.

Kaj je gibalo, ki sproža ples?
Plesni projekt bodo prikazali v okviru projekta,v katerem ustvarjalci raziskujejo, kaj je gibalo, ki sproža ples. Princip so paralelno razvijali na dveh oziroma celo treh različnih ravneh: na otroški v Lutkovnem gledališču Ljubljana (Rdeči čeveljci) in v Kinu Šiška (Rdeči oktober), kjer so v prizorišče "rdečega dogodka" spremenili celotno Katedralo. Prvi del je bil pred štirinajstimi dnevi uprizorjen v Kinu Šiška kot enkratni plesni dogodek, Rdeči čeveljci pa so namenjeni tudi otrokom in bodo v Lutkovnem gledališču Ljubljana na sporedu do 4. novembra.

Gre za projekt, v katerem ustvarjalci raziskujejo tudi to, do kakšnih trkov prihaja med telesom in okolico, so še zapisali v LGL-ju, kjer so predstavo koproducirali v tandemu s Kinom Šiška. Producent pa je bil DUM društvo umetnikov.

Ples ni samo izraz, je tudi odnos, ki se prek plesa ustvarja
Ples lahko izraža oblike, naloge, probleme, želje, ideje. Ni samo izraz, je tudi odnos, ki se prek plesa ustvarja: "Bi vas smel prositi za ples?" A ne pleše samo Pepelka s princem, "pleše tudi otrok s svojo igračo, in ko topota po tleh, pleše s tlemi, tudi ko pade. Gib in ples sta igra s svetom, s silo teže, oblikami in trdotami stvari, ter odnosi med ljudmi," je ob predstavi zapisala dramaturginja, kritičarka in teoretičarka Pia Brezavšček.

Foto: Jaka Varmuž/LGL
Foto: Jaka Varmuž/LGL

"A kakor se rdeči čeveljci odločijo začarati tistega, ki jih nosi, imajo prav lahko tudi tako nenavadno moč kot Dorotejini čarobni svetleči se rdeči čeveljčki iz filma Čarovnik iz Oza, ki jo branijo pred hudobno čarovnico in so zanjo tisti magični pripomoček, ki jo ob trikratnem trku s petami ponese tja, kamor si želi. Ne da bi se zavedala, svoj dom v Kansasu dobesedno vedno že nosi s seboj, kar na nogah, saj si lasti to, kar ima voljo in moč – da jo kadar koli ponese domov," še dodaja.

Danes živimo hitro in vsak dan imamo stik z ogromno ljudmi, stvarmi. Z mnogo novimi zunanjimi ali s čisto nepomembnimi vtisi moramo po njenih besedah prav vsak dan plesati.