Moskvič in v njem napis 'Izdelano v Sovjetski zvezi'. Foto: EPA
Moskvič in v njem napis 'Izdelano v Sovjetski zvezi'. Foto: EPA

Proizvodnja kultnih avtomobilov iz obdobja Sovjetske zveze je stekla v tovarni avtomobilov v bližini Moskve, v kateri je pred ruskim vojaškim posredovanjem v Ukrajini avtomobile proizvajalo francosko podjetje Renault, je sporočilo rusko ministrstvo za industrijo in trgovino.
Renault je namreč maja večinski delež v podjetju Avtovaz prodal ruski državi, neuradno le za en rubelj, a z možnostjo, da ga v šestih letih odkupi nazaj. Ob tem so prodali tudi tovarno, prav tako za en rubelj.

Proizvodna hala je zdaj znova zaživela pod novim imenom Moskovska avtomobilska tovarna Moskvič. Letos imajo Rusi v načrtu izdelavo 600 moskvičev, a cilj je, da sčasoma izdelajo 100.000 modelov teh avtomobilov, kar je sicer še vedno pod povprečjem avtomobilske industrije – v povprečju tovrstne tovarne izdelajo od 200.000 do 300.000 vozil na leto. Delo naj bi dobilo okoli 40.000 ljudi.

Videti jih je predvsem na sejmih starodobnih vozil. Foto: EPA
Videti jih je predvsem na sejmih starodobnih vozil. Foto: EPA

"Prvi moskviči bodo s proizvodnje linije prišli decembra letos," so obljubili pri podjetju Kamaz, ki sodeluje kot tehnološki partner. Po neuradnih podatkih naj bi pri izdelavi moskvičev sicer uporabili oblikovanje, znanje in tehnološke rešitve kitajskega proizvajalca avtomobilov JAC. Nekateri modeli moskvičev bodo električni. Model moskvič 3, imenovan "urbani križanec", bo imel bencinski motor in ročni ali avtomatski menjalnik.

Na ruskih cestah še okoli 200.000 moskvičev

Moskvič je dobil ime po prebivalcu Moskve. Bil je trpežen in cenovno dostopen avto, ki so ga vozili po vseh državah nekdanje Sovjetske zveze, v Vzhodni Nemčiji in še kje. Po padcu železne zavese in razpadu Sovjetske zveze je povpraševanje po moskvičih drastično upadlo, tovarno so privatizirali, na koncu pa je bankrotirala. Odkupil jo je Renualt in v njej vzpostavil proizvodnjo svojih vozil, po ruski invaziji v Ukrajini in sankcijah Zahoda, ki so sledile, pa se je umaknil iz države.

Danes po ruskih cestah še vedno vozi okoli 200.000 moskvičev, ugotavlja analitska agencija Autostat, približno 46.000 je starejših od 35 let.