105 Roglič mora Evenepoela nekje ustrašiti - gost Martin Hvastija

Prvi resni vzpon letošnjega italijanskega kroga ni prinesel pravega merjenja moči kapetanov, zato pa se je belgijska ekipa Soudal Quickstep v skladu z napovedmi odrekla rožnati majici.

"Ne verjamem, da bodo imeli kaj manj dela, saj jih čaka branjenje položaja med kapetani. Preseneča me, da je zraven stari maček Patrick Lefevere, a je popustil pri tem taktiziranju. Upam, da se mu bo to maščevalo," se je Martin Hvastija v pogovoru za 105. oddajo MMC-jevega športnega podkasta SOS odmev dotaknil glavnega dogodka torkove, 4., etape.

Vabljeni k poslušanju

Evenepoel na koncu brez pomočnikov

Četudi je novi vodilni v skupnem seštevku kot mladinec veljal za zelo obetajočega kolesarja za etapne dirke, se ne pričakuje, da bo Andreas Leknessund krojil razplet boja za rožnato majico. Zadnji torkov klanec je sicer razočaral, ker ni bilo akcije, a zato prinesel izjemno zanimivo sliko moči ekip. Na cilju pri jezeru Lacenu je glavnina kapetanov štela 24 kolesarjev, od tega pet članov Ineosa, po trije iz Jumba Visme in Bahraina, po dva iz UAE Emirates, Bore, EF-a, Israela. Medtem ko je bil Remco Evenepoel sam brez pomočnikov.

Dirka izjemno taktično. V tem smislu je naredil velike korake naprej. Izredno racionalno.

O Rogličevem napredku v sezoni 2023

"Ne bi smeli pustiti popolnoma samega Remca. Ali niso zmogli ali niso hoteli in so res taktizirali, tega ne vemo. Vendar to ni dober znak, da se kapetan znajde sam obkrožen s tremi ali štirimi kolesarji drugih ekip," je strokovni komentator TV Slovenije in športni direktor Kolesarske zveze Slovenije. Ob tem je čez deževni dan na jugu Italije izstopalo, da je bil Evenepoel močno oblečen in edini kolesar v dolgih rokavih v glavnini. "Podrobnosti, ki povedo veliko. Bil je dež, a so globoko na jugu, kjer ni hudega mraza. Ali slabo počutje ali pa zaščita pred vsemi vremenskimi vplivi. Tudi ni dobro kolesariti preveč oblečen."

Zaradi poškodb in bolezni je prvotna zasedba
Zaradi poškodb in bolezni je prvotna zasedba "čebel" doživela kopico sprememb, Roglič je ostal kar brez štirih pomočnikov, ki so že vso sezono pripravljali na Dirko po Italiji. "Ekipa je podhranjena. Popolnjena s fanti s kavča. Hessmann in Gloag sta izredno mlada fanta. Dobro, da sta bila Kuss in Boewman zraven na koncu prve gorske etape. Upam, da bo Ooman čim dlje zraven v hribih. Affini na ravnem opravlja izredno veliko delo. Če se bo dalo še Dennisu, ki vemo, da je poseben kolesar ..." Foto: Jumbo Visma

Roglič ni sprintal na vso moč

V prvih štirih dneh je izstopal še prvi neposredni dvoboj Evenepoel – Roglič na sami cesti. V 3. etapi je Jumbo Visma pripravila teren za osvajanje odbitnih sekund v zaključku, na kar je Evenepoel odgovoril in dobil leteči sprint.

"Mislim, da Primož ni sprintal na vso moč. Ne na letečem cilju, ne na koncu v sprintu. Vsaj tako sem sam videl. Kar se vidi iz izraza njegovega obraza v počasnih posnetkih. Bil je zraven, a ni šel na vso moč," je Hvastija ocenil ponedeljkov boj za bonifikacije na letečem cilju, kjer je posledično Evenepoel za sekundo povečal prednost pred Rogličem.

Gran Sasso prva priložnost za "grizenje"

V preostanku dolgega prvega tedna sledita dve sprinterski etapi, nakar pride v petek prvi vzpon, daljši od 2000 metrov. "Mora Remca nekje ustrašiti, ne sme čakati preveč. Že Gran Sasso je krasna priložnost v osrčju Apeninov, v Abrucih. Res je še lahka etapa pred zaključnim vzponom. Crans Montana naslednja priložnost, kjer se da marsikaj narediti že pred zaključkom. Ne sme se pozabiti male Lombardije v Bergamu naslednjo nedeljo," je Hvastija poudaril, da mora Roglič s svojo ekipo zagroziti prvemu favoritu že prej kot šele v zadnjem peklenskem tednu. "43 sekund ali več ne nadomestiš kar v eni etapi. Primož ga mora počasi gristi."

Manjša izguba v 9. kot v 1. etapi?

Tudi v luči drugega kar 35-km dolge vožnje v čas, ki prihaja na vrsto v 9. etapi. "Kronometer v Ceseni je spet popolnoma raven. Padska ravnina je res ravna kot biljard miza. Upam, da bo omejil izgube, a sem prepričan, da zaostanek ne bo večji, kot je bil na uvodnem kronometru," Hvastija verjame, da bo slovenski šampion omejil izgubo na prihajajoči drugi uri resnice.

"Tudi sam sem bil šokiran (nad razliko). Primož ni bil briljanten. Predaliral je kvadratno, kot to rečemo. V hrbtu se je zvijal. Pretežak prenos. Ni se mu zavrtelo. A v štartu to ni bil njegov kronometer," je Hvastija komentiral Rogličevo uvodno vožnjo na čas. Foto: Val 202/Matic Božič

Na prvi dan predaha na letošnji Dirki po Italiji se bo kolesarsko spletno omizje znova slišalo in bo premlelo naslednje etape in analiziralo izhodišče pred drugim tednom boja za rožnato majico.

Vabljeni k poslušanju celotne epizode, v kateri je govor še o naslednjih temah:
− o uspehih mladih slovenskih kolesarjev, tudi v Roubaixu,
− kako je videl Rogličev uvodni kronometer,
− usmerjenost Jumba Visme na zadnji teden Gira,
− o teži kot dejavniku za vožnjo na čas in hujšanje med Grand Tourom,
− smola Jumba Visme in menjave ter pomen izgube Jana Tratnika,
− posledična podhranjenost Rogličeve ekipe,
− pogled na zanimive trenutke 2. in 3. etape,
− o tehnologiji v kronometru in primerjavah,
− tretji favoriti oz. kandidati za stopničke,
− neugodna Pogačarjeva poškodba zapestja,
− Svete Višarje in gorski kronometer, ki dviga prah,
− zanimivosti o številki 105.