Predsednik Cedevite Olimpije Emil Tedeschi, direktor kluba Davor Užbinec, novi trener Simone Pianigiani in športni direktor Vlado Ilievski. Foto: www.alesfevzer.com
Predsednik Cedevite Olimpije Emil Tedeschi, direktor kluba Davor Užbinec, novi trener Simone Pianigiani in športni direktor Vlado Ilievski. Foto: www.alesfevzer.com

Prvič po sklenitvi sodelovanja sta uradno v novih funkcijah nastopila Vlado Ilievski, ki je v vlogi športnega direktorja zamenjal Sanija Bečirovića, in Simone Pianigiani, ki je postal prvi trener ljubljanskega kluba, ki ne prihaja z območja nekdanje skupne države. Glavna beseda je ob njuni predstavitvi pripadla Tedeschiju, predsedniku Cedevite Olimpije in glavnemu mecenu kluba, ki je obenem (uradno) razkril ime nove okrepitve.

Kaj sta ob prevzemu funkcije in sestavi ekipe povedala Vlado Ilievski in Simone Pianigani, boste na MMC-ju lahko prebrali v četrtek.

Justus Hollatz, ki je velik up nemške košarke, bo kariero nadaljeval v Ljubljani, kjer od njega veliko pričakujejo. Foto: EPA
Justus Hollatz, ki je velik up nemške košarke, bo kariero nadaljeval v Ljubljani, kjer od njega veliko pričakujejo. Foto: EPA

V Ljubljani so že začeli sestavljati igralski mozaik za prihodnjo sezono. Vloga prvega organizatorja igre bo pripadla 22-letnemu Hollatzu. 191 centimetrov visoki nemški reprezentant ima za sabo sezono pri Breoganu, kjer je bil izbran za enega najboljših mladih igralcev močne španske lige. Predtem je doma igral za Hamburg Towers. Hollatz je bil del nemške izbrane vrste, ki je lani na EuroBasketu osvojila bron. Sicer na turnirju ni veliko igral, je pa tudi na spisku kandidatov selektorja Gordona Herberta za nastop na prihajajočem svetovnem prvenstvu, kjer bo Nemčija potencialni nasprotnik Slovenije v drugem delu v Okinavi.

Postati najmočnejši mali klub v Evropi

Po besedah Tedeschija je Hollatz prepoznal vizijo kluba iz zmajevega gnezda. Imel je še nekaj ponudb tudi ekip z višje ravni, v Ljubljani pa ni dobil boljše pogodbe, kot bi jo kje drugje. Toda dobri delovni pogoji, tudi prihod Pianigianija so bili med razlogi, da je za naslednjo stopnico v karieri izbral Cedevito Olimpijo. "Za nami je prvi štiriletni cikel po združitvi. Ni bil lahek ta cikel, sem pa osebno zelo ponosen nanj, saj smo vse, kar smo najavili, menim, tudi realizirali. Najpomembneje je, da smo košarko vrnili v Ljubljano. Spajanje dveh klubov je ustvarilo močnejši klub, ki je trikrat zapored postal državni prvak, dobil dva pokala, bil dvakrat v polfinalu Lige ABA, lani pa tudi med osem v Evropskem pokalu. Najpomembneje pa je, da smo trikrat razprodali Stožice. Nekomu se to zdi malo, tudi jaz bi rad videl, da bi še večkrat, toda vmes sta bili tudi dve sezoni, ki ju je zaznamoval covid. Prva je zaustavila vsa tekmovanja, v drugi pa je občinstvo lahko v dvorane prišlo v zelo omejenem številu," je v uvodu dejal Tedeschi.

"Pomembno je, da smo klub, ki drži svojo besedo. Držimo se dogovorov, ki smo jih dali, in spoštujemo pogodbe. Klub ne dolguje niti evra upnikom bodisi Olimpije bodisi Cedevite. Nismo dolžni državi, nobenemu igralcu, trenerju, dobavitelju … Kar smo naredili v tem obdobju, je bil zelo dober rezultat, a nas ne zadovoljuje, saj smo ambiciozna sredina. Zato vstopamo v nov trileten cikel, ki ga začenjamo z nekaterimi starimi in novimi obrazi. V vlogi trenerja in športnega direktorja predstavljamo karizmatična športnika," je nadaljeval in pristavil: "Ostajamo zvesti viziji. Želimo ustvariti najmočnejši mali klub v Evropi. Naj ta beseda mali nima negativnega prizvoka, ampak naj pokaže našo skromnost in realnost v razumevanju besede. Ne pomeni slab, saj želimo v športnem in organizacijskem vidiku v popolnosti parirati gigantom. Ne moremo jih ujeti finančno, lahko pa jih presežemo s transparentnostjo, agilnostjo, stabilnostjo in vsakič, ko se nam poklopi in ponudi priložnost, tudi športno na terenu."

Če ni gledalcev, potem vse skupaj nima smisla

"Ne ustvarjamo kluba za pretekla štiri leta oziroma prihajajoča tri, ampak za desetletja naprej in naslednje generacije. Vsi se zavedamo geopolitičnega in ekonomskega položaja, po drugi strani pa si gledalci želijo stalno spremljati šampione in ekipo, ki se bori za trofeje. Šport ni več isti, kot je bil v 70. ali 80. letih. Postal je mega posel in zabava. Tega se zavedamo. Imamo zelo dobro podporo Mestne občine Ljubljana, izjemno infrastrukturo v Stožicah in Tivoliju, tradicijo … Smo država, ki je dala nešteto vrhunskih športnikov, novi talenti pa prihajajo. Želimo, da svojo priložnost dobijo v okviru Cedevite Olimpije in tako v naslednjem obdobju ob kakovostnih tujih in domačih izkušenih igralcih promoviramo te neke nove domače zvezde. Naša naloga je, da z atraktivnostjo prve ekipe poskušamo privlačiti te mlade, da ostanejo v Ljubljani. Da bomo center, ki bo privabil tudi druge mlade igralce, da bodo prepoznali naš klub kot pravo mesto za razvoj," je še povedal uspešen hrvaški poslovnež, ki je obenem razblinil kakršne koli dvome glede nadaljnjega delovanja kluba.

"Proračun bo stabilen. Naša uprava bo vedno plačala, kolikor bo lahko, za razliko od nekaterih naših tekmecev, ki imajo milijone obvez do države in nekdanjih uslužbencev," je bil odločen in zatrdil, da tudi v prihodnji sezoni vsi glavni pokrovitelji ostajajo isti. Garancija, da se pri Cedeviti Olimpiji dela na dolgi rok, premišljeno in odgovorno, sta po besedah Tedeschija prihoda Pianigianija in Ilievsekega, ki bosta tudi sestavila igralski mozaik. "Moja želja je, da bo dvorana čim večkrat razprodana. Pa ne zaradi priliva v klub, ampak zaradi občinstva. Če ni gledalcev, potem vse skupaj nima smisla. Če hočemo v številkah, si želimo v povprečju 4500 gledalcev na tekmah, potem pa od tu dalje, da bodo Stožice na najzanimivejših srečanjih razprodane. Za to pa potrebujemo konkurenčno ekipo, ki bo igrala atraktivno košarko," je še dodal prvi mož Atlantic Grupe.

Pianigiani razmišlja velikopotezno, cilji zmajev visoki