Uporaba vodika v cestnem prometu se načrtuje predvsem za premagovanje dolgih razdalj. Foto: Reuters
Uporaba vodika v cestnem prometu se načrtuje predvsem za premagovanje dolgih razdalj. Foto: Reuters

Zeleni vodik se pridobiva z elektriko iz obnovljivih virov energije in predstavlja enega ključnih dejavnikov zmanjšanja toplogrednih izpustov predvsem iz cestnega tovornega prometa, železarske industrije in pridobivanja elektrike.

Okoljski minister Duarte Cordeiro je prepričan, da bo velik poudarek na uporabi vetrne in sončne energije na Portugalskem omogočil proizvodnjo vodika po konkurenčnih cenah in večjo energetsko neodvisnost.

Minister sicer ni pojasnil, do kdaj nameravajo zbrati deset milijard evrov za naložbe v zeleni vodik, in kdaj bi ga lahko začeli izvažati

Običajno na Portugalskem 60 odstotkov porabe elektrike izvira iz obnovljivih virov, a želi vlada do leta 2026 ta delež povečati na 80 odstotkov.

Po besedah ministra bi morala Portugalska postati sposobna zadovoljiti lastne potrebe po vodiku in ga tudi izvažati, pri čemer pričakuje, da bo večina izvoza potekala po morju namesto načrtovanega plinovoda med Pirenejskim polotokom in Francijo.

Načrti Portugalske so v skladu z načrti Evropske komisije za povečanje projektov zelenega vodika v sektorjih, ki onesnažujejo okolje, da bi dosegli cilj ničelnih neto emisij do leta 2050.

Novemu konzorciju za zagon tovarne zelenega vodika so se že pridružili trije glavni portugalski proizvajalci stekla in dva največja proizvajalca cementa, ki skupaj predstavljajo deset odstotkov industrijskih izpustov ogljika v državi.