Zaradi velikih razsežnosti katastrofe je za zdaj še težko oceniti škodo, ki je nastala. Foto: Reuters
Zaradi velikih razsežnosti katastrofe je za zdaj še težko oceniti škodo, ki je nastala. Foto: Reuters
Katastrofa v Črnem morju

V hudem neurju je potonilo ali nasedlo okoli deset ladij, s prelomljenega tankerja pa je v morje izteklo 2.000 ton nafte, kar je po besedah ruskih uradnikov ekološka katastrofa. Na prizadetih obalnih območjih se s čiščenjem ukvarja na desetine bagrov in tovornjakov, medtem ko zaradi opozoril pred novim neurjem na morje niso odšle posebne ladje za čiščenje. Na pomoč pri čiščenju je prišlo tudi več sto ruskih vojakov.

Reševalci so rešili 35 mornarjev, medtem ko je bilo za tri mornarje neurje usodno. Še vedno jih sicer pogrešajo pet, vendar je reševalna akcija zaradi bližajočega se novega neurja začasno prekinjena. Na obali je mogoče videti na tisoče poginulih ptic ali pa tistih, ki se bojujejo za preživetje in so zavite v črno sluz.

Za vse ni krivo vreme
Na obalo Črnega morja se je odpravil ruski premier Viktor Zubkov, medtem ko je ruska vlada napovedala ponoven pregled pravil o varnosti ladij. Zubkov, ki se je v pristanišču ob ukrajinski meji srečal z ukrajinskim kolegom Viktorjem Janukovičem, je nedeljske dogodke označil za najbolj množičen potop ladij v zgodovini sodobne Rusije. Ob tem je ruski premier napovedal temeljito preiskavo, saj vseh razlogov za nesrečo ne gre pripisati vremenu.

Nekatare ladje se konec tedna namreč niso zmenile za vremenska opozorila in so izplule iz pristanišč. Potopljeni tanker je bil star več kot 30 let in sploh ni bil primeren za plovbo po razburkanem morju, bil pa je tudi brez dvojne lupine, ki jo nekatere države zahtevajo, da se prepreči razlitje.

G. V.

Katastrofa v Črnem morju