Policisti. Foto: BoBo
Policisti. Foto: BoBo

To številni ocenjujejo kot imenovanja, pri katerih je glavno merilo zaupanje oziroma zvestoba. Najnovejša takšna menjava se je zgodila v ponedeljek na mestu vodje službe generalnega direktorja policije – to je postal Boris Korasa, ki je v prejšnjih letih služboval kot komandir policijske postaje Brežice.

Korasa je že tretja okrepitev, ki v zadnjem času prihaja z območja novomeške policijske uprave, ki jo je pred leti vodil Olaj. Že predtem pa sta se sektorju za notranje preiskave in integriteto pridružila še dva policista iz novomeške policijske uprave, in sicer Metod Jerman, nekdanji specialec, ki je bil pred leti premeščen v Novo mesto, in pa Robert Javoršek, kriminalist z novomeške policijske uprave.

Prav ta sektor želita Hojs in Olaj še okrepiti s svojimi kadri, z zakonodajo pa tudi omogočiti poligrafsko testiranje policistov. Olaju se to zdi dobra rešitev: "Verjamem, da bi bila ta oblika dobra, ustrezna, primerna za preverjanje notranjevarnostnih pojavov."

Težave pri pridobivanju kadrov za enote avtocestne policije

Po drugi strani pa je imela policija velike težave s pridobivanjem kadrov za prvo enoto avtocestne policije. Sprva so namreč načrtovali 70 mest, a so na koncu po internem razpisu in po izboru komisije morali privoliti v 41 mest, pa še pri tem se je zapletlo. Pri nekaterih prijavljenih so njihovi želji zaradi kadrovskih težav nasprotovali njihovi nadrejeni, ki so pritisnili na Olaja, ta pa je v 12 primerih preprosto preklical izbiro, njihov manko pa nadomestil kar s prerazporeditvami iz specializirane enote za nadzor prometa in s policijske postaje Ljubljana.

Zato se zastavlja vprašanje, kako bodo dobili potrebne kadre za kar pet enot avtocestne policije – računajo na 300 mest, za kar bi v naslednjih letih potrebovali dobrih 120 milijonov evrov.

Anton Olaj, generalni direktor policije, je v zadnjem času na vrh policije pripeljal ljudi iz nekdaj
Anton Olaj, generalni direktor policije, je v zadnjem času na vrh policije pripeljal ljudi iz nekdaj "njegove" novomeške policijske uprave. Foto: MNZ

Bi avtocestno policijo financirala kar družba za avtoceste?

Neuradno se poigravajo z mislijo, da bi vse to financiral kar Dars, ki pa bi kot gospodarska družba kaj takega težko upravičil. Sicer pa med policisti vse bolj prevladuje mnenje, da gre pri ustanovitvi avtocestne policije zgolj za darilo nekdanjemu v. d. direktorja policije Andreju Juriču, ki jo zdaj vodi, v bistvu pa da gre za podvajanje nalog, ki jih že zdaj opravlja prometna policija. Le da bodo tukaj imeli boljše in hitrejše avtomobile.

Pa tudi sicer, avtoceste veljajo za najvarnejše ceste v državi, največ nesreč in mrtvih pa imamo na regionalnih cestah.