Tovorni promet prispeva celo več prihodkov od cestnin kot vinjete. Foto: MMC RTV SLO
Tovorni promet prispeva celo več prihodkov od cestnin kot vinjete. Foto: MMC RTV SLO

V primerjavi z letom 2020 je letos Dars prodal bistveno več kratkoročnih, torej mesečnih in tedenskih vinjet, še vedno pa je prodaja za kar 30 odstotkov nižja od leta 2019. "Letos pa je bila slabša kot lani prodaja letnih vinjet. A smo s prodajo kratkoročnih vinjet skoraj že pokrili izpad prodaje letnih vinjet, razlike je le še 1,5 milijona evrov," pojasnjuje direktorica področja cestninjenja na Darsu Branka Videtič.

Razliko bodo nadomestili med počitniškimi meseci. "Razlika med letom 2020 in 2021 bo v korist leta 2021, se pravi, da bo skupna prodaja vinjet v letu 2021 boljša kot v letu 2020," dodaja Videtič.

Vrednost prodanih vinjet do konca junija znaša več kot 100 milijonov, za primerjavo, to je več kot znaša gradnja nove karavanške cevi, denar je predvsem namenjen vzdrževanju avtocest in investicijam, lahko bi rekli, da na Darsu težav s poslovanjem nimajo.

Sicer pa tovorni promet prinaša celo več prihodkov od cestnine kot vinjete, število tovornjakov na naših avtocestah se povečuje, zaradi manj turističnih potovanj in migrantov pa se je zmanjšal prihodek od predornine na Karavankah, ki običajno prinaša letno okoli 15 milijonov evrov.

S sistemom elektronskega cestninjenja, ki bo zaživel decembra, bo konec lepljenja vinjet. Cestnina bo veljala leto dni ne glede na čas nakupa. "Če boste prodali vozilo in ne bo naprej registrirano z vašo registrsko številko, boste upravičeni do vračila neporabljene vrednosti," še pojasnjuje Videtič.