"Kar je ključno za nas, za šolski sistem, je, da smo, ne glede na to kakšno bo stanje 1. 9., pripravljeni na to, da začnemo z novim šolskim letom tako kot vsako leto do zdaj," je dejala ministrica Simona Kustec. Foto: Televizija Slovenija, zajem zaslona

Prvega septembra bodo v šolo prišli vsi učenci in dijaki. To je sporočila ministrica za izobraževanje Simona Kustec, ki se je na Brdu pri Kranju srečala z ravnatelji in jih seznanila s posebno publikacijo. V njej so predstavljeni štirje modeli izvajanja pouka v novem šolskem letu z navodili, kako morajo šole ob posameznem modelu ravnati. Je pa ministrica ključnemu sporočilu "šola bo" dodala še "kot kaže" in opozorila, da se ob morebitnem poslabšanju epidemiološke slike še marsikaj lahko spremeni.

Z ministrico za šolstvo, znanost in šport Simono Kustec se je o različnih scenarijih vstopa v šolsko leto in pomislekih glede varnostnih priporočil v Odmevih Televizije Slovenija pogovarjal Igor E. Bergant.


Pristojni organi bodo vladi v četrtek predlagali, da se šolsko leto začne po t. i. modelu B, ki predvideva, da se bodo v šolske klopi z nekaterimi omejitvami vrnili vsi učenci in dijaki. Foto: Televizija Slovenija, zajem zaslona
Pristojni organi bodo vladi v četrtek predlagali, da se šolsko leto začne po t. i. modelu B, ki predvideva, da se bodo v šolske klopi z nekaterimi omejitvami vrnili vsi učenci in dijaki. Foto: Televizija Slovenija, zajem zaslona

O čem bo v četrtek odločala vlada?

Šola da – to je bilo temeljno vodilo. In vsi skupaj smo se strinjali, da en virus nam tega ne bo preprečil, da pa je treba najti v dani aktualni epidemiološki sliki tisti model, ki bo optimalen v tem trenutku. V četrtek na seji vladi bom predstavila možne modele. Tudi mojo oceno, ki ni samo moja, temveč ocena vseh vključenih, da smo zmožni aktivirati običajno, kot vsako šolsko leto, s prvim septembrom novo šolsko leto, in to po tem t. i. modelu B.

Sorodna novica Ministrica Kustec: 1. septembra se v šole vračajo vsi učenci, a v skladu s priporočili NIJZ-ja

Se pravi – vlada bo odločala, kateri model. Bo pozneje, glede na epidemiološko stanje v Sloveniji, mogoče tudi sobivanje modelov?

Vlada se bo seznanila z rešitvami. Večjo težo odločitve bo vlada v primeru šolstva prevzemala v primerih, ko bo epidemiološka slika takšna, da bi spet morali aktivirati nekaj, česar si absolutno ne želimo. Se pravi, da bi prihajalo do kakšne potrebe po zaprtju.

Slišali smo tudi nekaj pomislekov, češ da zaradi priporočil NIJZ-ja ne bo mogoče izvajati šolskih programov. Boste prilagodili tudi šolske programe, ko gre za združevanje oddelkov ali recimo delo v več skupinah?

Rada bi še enkrat izpostavila publikacijo, ki je plod sodelovanja tako ravnateljev, zavoda za šolstvo kot NIJZ-ja. Tudi na podlagi izkušnje, ki smo jo imeli v preteklem šolskem letu v času epidemije, smo optimizirali in naredili v resnici izvedljiv in življenjski pristop za posamezen model. Na podlagi tega pričakujemo, da so ti modeli izvedljivi v danih okoliščinah. To je naša skupna ocena. Če pa se bo izkazalo v praksi, da se pojavljajo kakšni problemi, težave, mogoče samo vprašanja, jih bomo pa skupaj odprli, naslovili in absolutno skupaj tudi rešili.

Pomisleki so bili predvsem glede izvajanja kosil, podaljšanega bivanja, interesnih dejavnosti. Tudi tu bodo šole – vsaka individualna šola, v primeru, da bo imela težave – imele pomoč in razumevanje ministrstva?

Absolutno. Tako kot ga je ves čas imela, ga ima in ga bo imela v prihodnje. Še enkrat izpostavljam – tukaj nas morajo in nas vodijo temeljna načela medsebojnega sodelovanja, pomoči, razumevanja, strpnosti in tudi mirnega pristopa v primeru, ko se problemi pojavijo.

In seveda tudi dobrega komuniciranja. Jasno in hitro komuniciranje, obveščanje bo verjetno ključno tudi zaradi staršev. Tu že imate nekaj izkušenj, kako bo to potekalo v novem šolskem letu?

Drži, komunikacija je ključna ves čas na vseh poljih življenja. Zdaj, v tem obdobju, v šolah in vrtcih pa še posebej. Tako šole ob koncu šolskega leta kot tudi vrtci med počitnicami so nekateri v teh primerih, ko so se okužbe pojavile, res učbeniško, vzorno prikazali pristop, kako mora ta komunikacija potekati, koga je treba poklicati, na kakšen način sodelovati. Zelo jasno, s stiki, je to za posamezen model navedeno tudi v publikaciji. Zato res pričakujem, da bodo zadeve lepo nemoteno potekale, tako kot so tu zapisane.

Skratka, če povzamem, šola se bo začela prvega septembra, v četrtek bo vlada, kot vse kaže, potrdila model B. Kako pa se boste odzvali, če bi se do konca avgusta stanje glede okužb vendarle dramatično spremenilo?

To bomo izvedeli na podlagi poročila pristojnega ministra za zdravje in njegove posvetovalne skupine ter se na tej osnovi pogovarjali naprej. Kar je ključno za nas, za šolski sistem, je, da smo, ne glede na to kakšno bo stanje 1. septembra, pripravljeni na to, da začnemo z novim šolskim letom tako kot vsako leto do zdaj.

Ministrica Simona Kustec o začetku šolskega leta

Predsednik združenja ravnateljev še skeptičen

A da priporočila še vedno niso življenjska, je prepričan predsednik Združenja ravnateljev osnovnih in glasbenih šol Slovenije Gregor Pečan. Poudaril je, da v šolah ohranjanje metra in pol razdalje ne more biti upoštevano, hkrati je precej predmetov (izbirni predmeti, jutranje varstvo, podaljšano bivanje, šport), ki zahtevajo združevanje oddelkov. Navedel je tudi težavo izvajanja šolske prehrane in avtobusnih prevozov, kjer so po njegovem mnenju zahteve Nacionalnega inštituta za javno zdravje preostre, da bi se jih šole lahko držale.

Direktor Nacionalnega inštituta za javno zdravje Milan Krek je v Odmevih zatrdil, da so priporočila za novo šolsko leto plod dela skupaj z ravnatelji in ministrstvom ter drugimi partnerji: "Gre za skupno odločitev, da bomo varovali zdravje otrok, učiteljev, šolsko okolje. V tem kontekstu smo iskali najboljše možnosti, da bi zmanjšali morebitno število okuženih."

Pomisleki in priporočila pred začetkom pouka