Foto: BoBo
Foto: BoBo

Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) je za iskanje stikov avgusta najel zelo mlado brežiško podjetje, posel pa je bil oddan brez predhodne objave javnega razpisa. Vrednost posla za obdobje šest mesecev je 1,86 milijona evrov brez DDV-ja oziroma skoraj 2,3 milijona evrov z davkom.

NIJZ na portalu javnih naročil takrat ni objavil, zakaj so izbrali prav omenjeno podjetje, za kakšen obseg dela gre in kakšne so reference podjetja, pojasnili so le, da je bil postopek brez objave razpisa potreben "zaradi skrajne nujnosti", ki da je niso mogli predvideti. K oddaji ponudb je NIJZ sicer povabil šest klicnih centrov, podjetje City Connect pa so po njihovih pojasnilih izbrali kot najugodnejšega ponudnika.

Klicni center omenjenega podjetja je v sodelovanju z epidemiološko službo NIJZ-ja 11. oktobra začel prve obravnave visoko rizičnih stikov oseb s potrjeno okužbo koronavirusa, so potrdili na NIJZ-ju.

Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) je kot zagovornik javnega interesa nato zahtevala revizijo postopka, saj je ocenila, da je NIJZ ravnal v nasprotju z zakonom o javnem naročanju, ker je oddal javno naročilo po postopku s pogajanji brez predhodne objave, za katerega niso bili izpolnjeni pogoji.

Pa tudi, ker ponudbe izbranega ponudnika ni zavrnil, ker ni dopustna. Vzpostavitev profesionalnega klicnega centra in dodatna IT podpora "ni nepredvidljiv dogodek, saj je v načrtu že dalj časa", je KPK izpostavila v zahtevku za revizijo. Zato je predlagala razveljavitev postopka oddaje javnega naročila v celoti.

DRK ugotovil, da ima sicer KPK prav

Državna revizijska komisija (DRK) ugotavlja, da je bil predmet naročila v načrtu že dalj časa, težava pa je bilo pomanjkanje finančnih sredstev za njegovo pridobitev. "Državna revizijska komisija lahko razume naročnika tudi glede finančnih sredstev, vendar pridobitev finančnih sredstev ni nepredvidljiv dogodek v smislu določb zakona o javnih naročilih," so navedli.

DRK je tako ugotovil kršitev NIJZ-ja, ki se nanaša na izbiro in uporabo postopka oddaje javnega naročila. Ker pa je bila pogodba že sklenjena, pa "ugotovljene kršitve naročnika ni mogoče odpraviti", zato je revizijska komisija "ugotovila (le) utemeljenost zahtevka za revizijo, ne da bi razveljavila celoten postopek oddaje javnega naročila, kot je to predlagal zagovornik javnega interesa".