Označevanje alergenov v restavracijah s hitro hrano je precej pomanjkljivo, opozarja zveza potrošnikov. Foto: EPA
Označevanje alergenov v restavracijah s hitro hrano je precej pomanjkljivo, opozarja zveza potrošnikov. Foto: EPA

Ocenjevali so tudi, ali je označevanje do potrošnika prijazno in kako dobro je z informacijami o alergenih v lastni ponudbi seznanjeno osebje restavracije.

Primerjalno ocenjevanje označevanja alergenov v restavracijah s hitro hrano je pokazalo, da se to v praksi ne izvaja v skladu z zakonodajo, ki določa, da morajo biti te informacije čitljive in objavljene na dobro vidnem mestu – od 10 gostinskih obratov sta bila le dva ocenjena dobro, so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

"Le dva gostinska obrata sta bila ocenjena dobro, vsi drugi pa slabše. Štirje so zaradi pomanjkljivih informacij na prodajnem mestu dobili skupno oceno pomanjkljivo, dva skupno oceno nezadovoljivo," so navedli v ZPS-ju.

Vedno zahtevajte pisno informacijo o alergenih

Kot so povzeli, v slabo ocenjenih primerih dostop do seznama alergenov ni bil preprost, prodajalca je bilo treba prositi zanj, seznam je bil težko berljiv, nepopoln ali pa ga celo niso imeli.

Ljudem, ki imajo alergijo na hrano, ZPS tako svetuje, da obiskujejo le restavracije, ki imajo v ponudbi označene alergene. "Ne zaupajte zgolj priporočilom osebja, vedno zahtevajte pisno informacijo o alergenih," so izpostavili.

Ocene kažejo, da je približno en odstotek prebivalstva v Evropi alergičen ali pa ima preobčutljivost oz. intoleranco na sestavine hrane. Glede na podatke Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) pa skoraj četrtina zaznava alergijo ali preobčutljivost pri uživanju določene hrane.

Javna služba izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev

Tokratno primerjalno ocenjevanje je bilo izvedeno v sklopu ocenjevanj, ki jih omenjeni mednarodni inštitut izvaja v okviru državne koncesije za opravljanje javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, projekt pa sofinancira ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Informacije in ugotovitve primerjalnih ocenjevanj so brezplačno dostopne na spletni strani Potrošnikov zoom.

Pregleda in ocenjevanja označevanja alergenov so se tam lotili že jeseni 2017, ko so jih razočarale slaščičarne po Sloveniji, saj kar četrtina ponudnikov ni imela informacij o alergenih, pri študentski ponudbi brezglutenskih menijev v devetih gostinskih obratih je bilo označevanje precej boljše, a so vseeno odkrili številne pomanjkljivosti.