Zaposleni v Sloveniji imajo slabše in manj spodbudne okoliščine za ohranjanje in razvoj spretnosti, kot je to značilno za večino evropskih držav, so zapisali v reviziji.

Računsko sodišče je preverjalo, ali so bili ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Andragoški center RS, Center RS za poklicno izobraževanje in zavod za šolstvo učinkoviti pri izvajanju dejavnosti na področju vseživljenjskega učenja, s poudarkom na odraslih.

Zadnja desetletja v državah EU-ja namreč ustvarjajo vse večje potrebe po novih znanjih in spretnostih za življenje in delo. Zato je država leta 2017 v Strategiji razvoja Slovenije 2030 to poudarila kot osrednjo strateškorazvojno usmeritev, so zapisali v reviziji.

Ker je proces staranja v Sloveniji intenzivnejši kot v drugih državah EU-ja, bi morala država izobraževanju starejših nameniti še toliko več pozornosti. Raziskave so nadalje pokazale, da ima kar tretjina ljudi med 16. in 65. letom starosti tako nizko raven besedilnih in matematičnih spretnosti in da jih to ovira pri delu in vključevanju v družbo. 40 odstotkov tega prebivalstva pa ima zelo šibke sposobnosti reševanja problemov v tehnološko bogatih okoljih, so spomnili na Računskem sodišču.

Ključen dokument za to področje je bila resolucija o nacionalnem programu izobraževanja odraslih v RS-ju za obdobje 2013–2020. Obe ministrstvi sprejeli odločitev, da bosta te dejavnosti financirali pretežno iz evropskih sredstev, zato ni bilo zagotovljene proračunske stalnosti in gotovosti pri izvajanju programov in dejavnosti. V tem obdobju je andragoški center pripravil le eno poročilo o uresničevanju resolucije. Poročanja o letnih programih izobraževanja odraslih so bila medtem metodološko nedorečena in med leti neprimerljiva, so zapisali.

Računsko sodišče je od ministrstva za izobraževanje zahtevalo predložitev odzivnega poročila, v katerem mora izkazati izvedbo popravljalnih ukrepov za odpravo ugotovljenih nesmotrnosti, med drugim za dolgoročno ureditev pridobivanja in zbiranja potrebnih statističnih podatkov, ki bodo omogočali poročanje o uresničevanju izobraževanja odraslih.

Ob tem so vsem omenjenim institucijam podali še priporočila za izboljšanje poslovanja.