V Mednarodni avtomobilistični zvezi so po rumenih zastavah in varnostnem avtomobilu (na fotografiji) želeli najti še druge načine, kako upočasniti dirkače na progi v času nesreč oziroma tedaj, ko so v izletnih območjih delavci, avtodvigala in druga pomožna vozila. Porodila se je ideja o virtualnem varnostnem avtomobilu, ki so jo vpeljali v športni pravilnik za letošnjo sezono. Foto: EPA
V Mednarodni avtomobilistični zvezi so po rumenih zastavah in varnostnem avtomobilu (na fotografiji) želeli najti še druge načine, kako upočasniti dirkače na progi v času nesreč oziroma tedaj, ko so v izletnih območjih delavci, avtodvigala in druga pomožna vozila. Porodila se je ideja o virtualnem varnostnem avtomobilu, ki so jo vpeljali v športni pravilnik za letošnjo sezono. Foto: EPA

Če bodo v formuli ena iznašli sistem, ki bo v izrednih okoliščinah enak za vse, torej, da bi se za silo ohranile prednosti med enim in drugim dirkačem, potem je to lahko samo dobro.

Fernando Alonso o ideji VSC-ja, oktober 2014
Jules Bianchi
Povod za idejo o virtualnem varnostnem avtomobilu je bila huda nesreča Julesa Bianchija v Suzuki. Francoz je kljub vihranju rumenih zastav z visoko hitrostjo zletel z razmočene steze in trčil v avtodvigalo, ki je z izletnega območja odstranjevalo Sutilovega sauberja (na fotografiji). Foto: EPA

V tem sistemu moraš biti zelo pazljiv! Poskrbeti moraš, da se v času VSC-ja čim bolj približaš specifičnemu času, sicer lahko v primerjavi z drugimi dirkači izgubiš tudi sekundo ali dve. Prav tako pa moraš poskrbeti, da nisi prehiter, sicer te doleti kazen 10 sekund. Vse skupaj je zelo, zelo zapleteno.

Jenson Button po prvem testiranju VSC-ja v Austinu, november 2014
Interlagos
VSC so lani preizkusili na petkovih prostih treningih v Austinu, Sao Paulu (na fotografiji) in Abu Dabiju. Foto: EPA


S to novostjo želijo v kraljici motošporta odpraviti prepogoste prihode varnostnega avtomobila na stezo, prav tako pa tudi povečati varnost, saj se je v zadnjih letih že večkrat izkazalo, da vihranje dvojnih rumenih zastav ob ovirah na progi in v izletnih območjih ni zadostna oziroma najvarnejša rešitev pri upočasnjevanju dirkačev.

To je bilo še najočitneje lani v Suzuki, ko je kljub vihranju dvojnih rumenih zastav, ki pomenijo, da mora dirkač upočasniti vožnjo do te mere, da se lahko v trenutku tudi varno ustavi, s steze zletel Jules Bianchi in dobil hude poškodbe glave, zaradi katerih je bil dalj časa v kritičnem stanju.
Hamilton: Vselej dirkaš na meji
Sistem virtualnega varnostnega avtomobila (v nadaljevanju VSC) so ob izteku lanske sezone na petkovih prostih treningih večkrat preizkusili, z njim so bili bolj ali manj zadovoljni tudi dirkači. "V času vihranja rumenih zastav želiš ostati varen, a hkrati ne želiš izgubiti preveč časa, zato vselej dirkaš nekje na meji. Če bo v času VSC-ja na določenih sektorjih ali kjer koli že to pač bo, veljala hitrostna ali časovna omejitev, bomo pod precej manjšim pritiskom, ne bomo divjali in ne bomo delali večjih napak," je oktobra lani idejo pozdravil poznejši svetovni prvak Lewis Hamilton.
V boks dovoljeno le po nov komplet gum
V Suzuki so v času vihranja rumenih zastav, ko so iz izletnega območja odstranjevali sauberja Adriana Sutila, po besedah vodje dirke Charlieja Whitinga vsi dirkači nekoliko upočasnili vožnjo, a nekateri bolj, drugi manj. To se bo z VSC-jem zdaj spremenilo, saj bodo morali dirkači toliko upočasniti, da bodo krog odpeljali v točno določenem času, ki bo lahko tudi do tretjino počasnejši od normalnega. Dirkalnik bodo morali upočasniti kmalu po uradni naznanitvi, ki se bo sicer s črkami "VSC" na svetlobnih ploščah izpisovala tudi ob progi. V tem času noben dirkač ne sme storiti napake oziroma dirkati na način, ki bi bil lahko nevaren zanj, za preostale dirkače ali kogar koli drugega. Prav tako tedaj noben dirkač ne sme zaviti v bokse. To lahko stori le, če se tja odpravi po nov komplet gum.

Kršilce bo doletela kazen
Dirkači v času VSC-ja ne smejo biti hitrejši od vnaprej določenega časa. Vožnjo morajo upočasniti v vsakem sektorju, tj. razdalji med eno in drugo svetlobno ploščo. Ko se bo vodstvo dirke odločilo za prekinitev sistema VSC-ja, bodo to uradno naznanili. V 15 sekundah bo napis "VSC" na svetlobnih ploščah za 30 sekund zamenjala zelena barva, kar pomeni, da bodo dirkači lahko nadaljevali dirkanje. Tistega, ki bo kršil pravila oziroma ne bo upošteval hitrostnih omejitev, bo doletela kazen. Sistem bodo v novi sezoni med dirkaškim koncem tedna uporabili tedaj, ko lahko delavci ob progi v zelo kratkem času odstranijo posledice nesreče, a morajo zaradi odstranitve dirkalnika kljub vsemu v izletno območje oziroma ob progo pripeljati avtodvigala ali druga pomožna vozila.
Odveč je seveda omeniti, da se bodo krogi, ki jih bodo dirkači opravili v času VSC-ja, šteli k dirki.

Če bodo v formuli ena iznašli sistem, ki bo v izrednih okoliščinah enak za vse, torej, da bi se za silo ohranile prednosti med enim in drugim dirkačem, potem je to lahko samo dobro.

Fernando Alonso o ideji VSC-ja, oktober 2014

V tem sistemu moraš biti zelo pazljiv! Poskrbeti moraš, da se v času VSC-ja čim bolj približaš specifičnemu času, sicer lahko v primerjavi z drugimi dirkači izgubiš tudi sekundo ali dve. Prav tako pa moraš poskrbeti, da nisi prehiter, sicer te doleti kazen 10 sekund. Vse skupaj je zelo, zelo zapleteno.

Jenson Button po prvem testiranju VSC-ja v Austinu, november 2014