Dirkači lahko v novi sezoni formule ena z uvrstitvijo med najboljših deset in z najhitrejšim krogom osvojijo dodatno točko v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo. Foto: EPA
Dirkači lahko v novi sezoni formule ena z uvrstitvijo med najboljših deset in z najhitrejšim krogom osvojijo dodatno točko v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo. Foto: EPA

Mednarodna avtomobilistična zveza (Fia) vseskozi išče rešitve, kako popestriti dirkaški konec tedna v kraljici motošporta. Po spodletelih poskusih zanimivejših kvalifikacij in dvojnih točkah na sklepni dirki sezone je krovna organizacija vendarle našla nekaj, s čimer je zadovoljila apetite dirkačev, moštev in ‒ kar je najpomembneje ‒ ljubiteljev tega športa.

Na uvodni dirki sezone v Melbournu je dodatno točko osvojil Mercedesov dirkač Valtteri Bottas, ki je v predzadnjem krogu dosegel najboljši čas in s tem osvojil dodatno točko, ki utegne biti v boju za naslov svetovnega prvaka še kako pomembna.

Proga v Melbournu vseeno ni najbolj merodajna, zato bi za končno oceno raje počakal še nekaj dirk, a ne glede na vse skupaj, so znaki ‒ kot sem dejal ‒ za zdaj spodbudni.

Ross Brawn

Brawn: Boj za točko več kot dobrodošel
"Dodatna točka za dirkača in njegovo moštvo za najhitrejši krog na dirki je začinila sklepni del dirke v Melbournu. Potem ko je Max (Verstappen) Bottasu v zaključku avstralske preizkušnje speljal najhitrejši krog, se je moral Finec pošteno potruditi, da je na dirki osvojil še 26. točko," je dejal generalni direktor formule ena Ross Brawn. "Na dirki, kjer je bil oder za zmagovalce oddan praktično že na začetku, je boj za dodatne točke, ki so lahko v boju za naslov svetovnega prvaka ob koncu sezone odločilne, več kot dobrodošel. To je bil tudi namen Fie," je nadaljeval 64-letni Britanec.

Zgodovina dodatne točke za najhitrejši krog

Mednarodna avtomobilistična zveza je v vsej zgodovini svetovnih prvenstev kar nekajkrat spremenila točkovni sistem, največje spremembe je uvedla leta 2010. Točko za najhitrejši krog so sicer že podeljevali, in sicer od krstne sezone leta 1950 do leta 1959, po tej sezoni so dodatno točko za najhitrejši krog ukinili in jo znova uvedli letos. Prav tovrstne točke so že odločale o naslovu svetovnega prvaka. Leta 1958 je Britancu Miku Hawthornu (Ferrari) pet dodatnih točk za najhitrejši krog v Monaku, Belgiji, Franciji, Veliki Britaniji in na Portugalskem znatno pomagalo do končnega prvega mesta v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo. Svojega edinega tekmeca, rojaka Stirlinga Mossa (Vanwall), je ugnal za pičlo točko.

64-letni generalni direktor formule ena Ross Brawn je zelo spoštovano ime v formuli ena, sodeloval je z Benettonom v zlati dobi Ferrarija, s Hondo in Mercedesom. Toda zagotovo je za največjo zgodbo poskrbel leta 2009, ko je po poročanju japonskih medijev odkupil moštvo Honda Racing F1 Team za le en britanski funt in že v svoji prvi ‒ in edini ‒ sezoni osvojil dirkaški (Jenson Button) ter konstruktorski naslov svetovnega prvaka. 16. novembra tistega leta je moštvo prodal Mercedes-Benzu, ki je za 73,1 odstotni delež ekipe odštel dobrih 123 milijonov evrov. Moštvo BrawnGP je na 17 dirkah slast zmage okusilo osemkrat (šestkrat je slavil Button, dvakrat Rubens Barrichello), 15-krat se je uvrstilo na oder za zmagovalce, osvojilo je pet
64-letni generalni direktor formule ena Ross Brawn je zelo spoštovano ime v formuli ena, sodeloval je z Benettonom v zlati dobi Ferrarija, s Hondo in Mercedesom. Toda zagotovo je za največjo zgodbo poskrbel leta 2009, ko je po poročanju japonskih medijev odkupil moštvo Honda Racing F1 Team za le en britanski funt in že v svoji prvi ‒ in edini ‒ sezoni osvojil dirkaški (Jenson Button) ter konstruktorski naslov svetovnega prvaka. 16. novembra tistega leta je moštvo prodal Mercedes-Benzu, ki je za 73,1 odstotni delež ekipe odštel dobrih 123 milijonov evrov. Moštvo BrawnGP je na 17 dirkah slast zmage okusilo osemkrat (šestkrat je slavil Button, dvakrat Rubens Barrichello), 15-krat se je uvrstilo na oder za zmagovalce, osvojilo je pet "polov" in v statistiko vpisalo še štiri najhitrejše kroge. Foto: EPA
Sorodna novica V novi sezoni formule ena tudi točka za najhitrejši krog

Začetni znaki so spodbudni
Obenem se je dotaknil tudi spremenjenih tehničnih predpisov za novo sezono, s katerimi imajo dirkalniki širša in daljša krilca, to pa dirkačem zaradi manjšega vpliva turbulentnih tokov omogoča lažje sledenje tekmecem in učinkovitejše prehitevanje. Razlika je očitna, na lanski dirki za VN Avstralije so gledalci lahko videli zgolj tri prehitevalne manevre v neposrednih bojih na stezi, tokrat kar 14. "Začetni znaki so spodbudni, še posebej glede prehitevanja, saj smo videli nekaj zares razburljivih bitk. Vsega tega ne moremo pač pripisati aerodinamičnim spremembam dirkalnikov, saj je razlika med moštvi, zlasti v srednjem delu lestvice, precej manjša kot lani. Pa vendar so dirkači na stezi laže sledili drug drugemu kot v preteklih letih," je še povedal Brawn in za konec dodal kanček previdnosti: "Proga v Melbournu vseeno ni najbolj merodajna, zato bi za končno oceno raje počakal še nekaj dirk, a ne glede na vse skupaj, so znaki ‒ kot sem dejal ‒ za zdaj spodbudni."

Sorodna novica Ferrari v Melbournu ni želel tvegati in se spustiti v boj za dodatno točko