Max Verstappen je v nedeljo postal 16. dirkač z zmago na dirki formule ena v Imoli. Foto: EPA
Max Verstappen je v nedeljo postal 16. dirkač z zmago na dirki formule ena v Imoli. Foto: EPA

101. dirka formule ena v Italiji je postregla praktično z vsem, kar premore ta šport. Prvič po letu 2007 so ljubitelji kraljice motošporta na drugo dirko sezone čakali kar tri tedne, a čakanje je bilo povrnjeno z obrestmi.

Zaradi spremenljivih vremenskih razmer je bilo težko napovedati razplet, na koncu pa se je velike zmage razveselil Verstappen, ki je svojo nalogo v pokrajini Emilija - Romanja opravil skoraj brezhibno.

Hamilton hitro priznal (redko) napako
Po kvalifikacijah je najbolje kazalo Lewisu Hamiltonu. Ta bi lahko z nedeljsko zmago postal sedmi dirkač v zgodovini formule ena z več kot eno zmago v Imoli, a slavje si je na koncu preprečil sam. Natančneje se je to zgodilo v 31. krogu, ko je z gumami za suho stezo zapeljal iz dirkaške linije na vlažen predel. Drobec nepozornosti je bil dovolj, da je zdrsnil s steze in končal z rahlim trkom v zaščitni ogradi. Na srečo z dirkalnikom ni obstal v peščenem izletnem območju, tako da je lahko dirkanje nadaljeval in se na koncu razveselil 166. uvrstitve na oder za zmagovalce. "Zapeljal sem na notranji del steze in opazil, da je moker. Pritisnil sem na zavore, a me ni ustavilo, zdrsnil sem s steze. To je bila smola, a zelo, zelo sem vesel, da mi je uspelo dirko nadaljevati, na koncu pa osvojiti lepo število točk za moštvo," je po dirki novinarjem povedal Hamilton in pojasnil, da med prekinitvijo ni razmišljal o črnih scenarijih oziroma točkovni ničli. "Preprosto sem se skušal znebiti groznega občutka, ki ga dobiš ob napaki, ga hitro pozabiti, se iz tega nekaj naučiti in iti naprej," je pojasnil.

VN Emilije - Romanje: kjer se romantika preplete s hitrostjo

Russell bentil nad Bottasom
Dirka je bila prekinjena po trku Hamiltonovega moštvenega kolega Valtterija Bottasa in Georgea Russlla (Williams) v 33. krogu. Britanec je želel Finca prehiteti po zunanji strani proge, ob tem je za trenutek s polovico dirkalnika zapeljal na travnato površino, kar je bilo dovolj, da je izgubil nadzor nad svojim williamsom, s katerim je trčil v tekmeca, oba pa sta italijansko preizkušnjo končala v pesku. Russllu je neposredno po trku zavrela kri, pristopil je do Bottasa in ga udaril po čeladi. Ta mu je odgovoril z dvignjenim sredincem. "Valtteri je zelo rahlo spremenil smer vožnje. To je obrambna taktika. Obstaja dogovor, da se to ne počne, ker je zelo nevarno. Na suhi stezi je v redu, na mokri pa je treba spoštovati hitrost in razmere. Vprašal sem ga, ali naju je skušal ubiti. Oba sva tedaj dirkala z veliko hitrostjo," je po dirki za Sky Sports dejal ogorčeni Russell. Ob tem je priznal: "Sva odrasla, usedla se bova in pogovorila. Prepričan sem, da je jezen name, tako kot sem jaz nanj. Najmanjše trzanje pri 320 km/h je lahko usodno."

Ogledal sem si posnetek, zagotovo je bilo na stezi dovolj prostora za dva dirkalnika. To, da je zapeljal s steze, je povsem njegova napaka.

Valtteri Bottas

O trku je za Sky Sports svoje mnenje podal tudi Bottas, čigar razlog za nesrečo se malce razlikuje od Russlovega: "Nesreča je bila kar huda. Lahko bi se razpletla precej slabše. K sreči sem v redu. Imel sem težave z oprijemom. George se mi je približal in me skušal prehiteti na delu steze, kjer je le ena suha linija. Ogledal sem si posnetek, zagotovo je bilo na stezi dovolj prostora za dva dirkalnika. To, da je zapeljal s steze, je povsem njegova napaka."

Veselje 21-letnega Landa Norrisa s člani McLarna po osvojenem tretjem mestu v Imoli. Foto: EPA
Veselje 21-letnega Landa Norrisa s člani McLarna po osvojenem tretjem mestu v Imoli. Foto: EPA
V Imoli igra stotink Hamiltonu za že 99. pole position

Norris: Lepo sem se pobral
Prekinitev dirke je dobro izkoristil tudi Lando Norris, ki se je s svojim mclarnom drugič v karieri zavihtel na oder za zmagovalce. Takoj po letečem štartu je napadel Leclerca in zapeljal za Nizozemca, kar se je na koncu izkazalo za potezo, s katero si je zagotovil stopničke. Vrhunski uspeh, potem ko je že v soboto dosegel tretji najhitrejši čas, ki pa so mu ga črtali, tako da je moral dirko v Imoli začeti s sedmega štartnega položaja. "Zelo sem vesel. Lepo sem se pobral po včerajšnjih kvalifikacijah. Dirka je bila zelo dolga. In zelo težka. Nisem je začel najbolje, na koncu sem želel zadržati drugo mesto, a je bil Lewis enostavno prehiter. Lepo se je na stezi kosati s temi fanti. Upam, da se bom z njimi boril tudi v prihodnosti. Zelo sem zadovoljen s tretjim mestom, nikakor ne razočaran," je v pogovoru z Martinom Brundlom za F1tv povedal 21-letnik iz Bristola, ki se je v Imoli udeležil jubilejnega 40. dirkaškega konca tedna v formuli ena.

Ferrarijeva dirkača Charles Leclerc in Carlos Sainz ml. po dirki v Imoli. Monačan je lansko dirko končal na petem mestu, izkupiček je letos še izboljšal. Sainz je bil z mclarnom lani v Imoli sedmi. Foto: EPA
Ferrarijeva dirkača Charles Leclerc in Carlos Sainz ml. po dirki v Imoli. Monačan je lansko dirko končal na petem mestu, izkupiček je letos še izboljšal. Sainz je bil z mclarnom lani v Imoli sedmi. Foto: EPA

Ferrarijeva katarza na domačih tleh?
Z razpletom dirke so delno zadovoljni tudi v Maranellu, dosegli so najboljši izkupiček po lanski dirki za VN Turčije v Carigradu, kjer sta Ferrarijeva dirkača osvojila končno tretje in četrto mesto. Tokrat sta bila četrti (Charles Leclerc) in peti (Carlos Sainz ml.). "Zanimiva dirka, čeprav nekoliko frustrirajoča, saj sem bil pred prekinitvijo v res dobrem položaju, rdeča zastava pa je nato izničila vso prednost, ki sem si jo nabral v prvem delu. Na žalost sem imel po vnovičnem štartu težave, v ravninah sem bil ranljiv, kar je znatno otežilo kakršen koli boj oziroma obrambo pred drugimi," je za moštveno spletno stran povedal Leclerc. Sainz je dodal: "Ves čas sem bil samozavesten. Peto mesto je dober izkupiček glede na to, da sem dirko začel z 11. štartnega položaja. Še naprej moram delati v pravi smeri. Danes nam je uspelo osvojiti lepo število točk, zato sem zelo vesel za naše moštvo."

Max Verstappen je v Imoli še enkrat dokazal, da je mojster deževnih dirk. Foto: EPA
Max Verstappen je v Imoli še enkrat dokazal, da je mojster deževnih dirk. Foto: EPA
Verstappen suvereno do veličastne zmage v Imoli

Verstappen zadovoljen z uvodom
In za konec še prvo ime dirke: Max Verstappen. Ta si je med dirko, ki je trajala več kot dve uri, privoščil le eno manjšo napako, in sicer pred drugim letečim štartom, ko je za trenutek izgubil nadzor nad svojim red bullom, a se je še pravočasno rešil in ohranil vse možnosti za zmago, njegovo 11. v karieri. "Ključen je bil štart dirke. Malce sem bil presenečen, saj nam je štart na mokri stezi v prejšnjih sezonah povzročal veliko preglavic, tokrat pa je bilo vse brezhibno. To smo želeli popraviti in – kot kaže – nam je uspelo," je uvodoma v izjavi za javnost dejal virtuoz iz Hasselta. Ob tem je dodal: "Zmagali smo, ker smo ob pravem času sprejemali prave odločitve glede postankov in gum. Ekipa je svoje delo v zahtevnih okoliščinah opravila z odliko." Sklenil je: "Veselim se naslednje dirke v Portimau, kjer bomo dirkali na res izjemni stezi. Potem pa se vračamo na stezo, ki jo vsi še predobro poznamo, v Barcelono. Bomo videli, kaj bomo lahko naredili, a za zdaj sem s potekom sezone zadovoljen."

Kot je dejal Verstappen, je naslednja dirka v Portimau, kjer bo v nedeljo, 2. maja, na sporedu dirka za VN Portugalske. Lansko dirko je dobil Hamilton pred Bottasom (oba Mercedes), tretji je bil Verstappen.

Verstappen po napaki Hamiltona do zmage v Imoli

Vsi zmagovalci dirk formule ena v Imoli

LetoDirkačMoštvoDirka
2021Max VerstappenRed BullVN Emilije - Romanje
2020Lewis HamiltonMercedes
2006Michael SchumacherFerrariVN San Marina
2005Fernando AlonsoRenault
2004Michael SchumacherFerrari
2003Michael SchumacherFerrari
2002Michael SchumacherFerrari
2001Ralf SchumacherWilliams
2000Michael SchumacherFerrari
1999Michael SchumacherFerrari
1998David CoulthardMcLaren
1997Heinz-Harald FrentzenWilliams
1996Damon HillWilliams
1995Damon HillWilliams
1994Michael SchumacherBenetton
1993Alain ProstWilliams
1992Nigel MansellWilliams
1991Ayrton SennaMcLaren
1990Riccardo PatreseWilliams
1989Ayrton SennaMcLaren
1988Ayrton SennaMcLaren
1987Nigel MansellWilliams
1986Alain ProstMcLaren
1985Elio de AngelisLotus
1984Alain ProstMcLaren
1983Patrick TambayFerrari
1982Didier PironiFerrari
1981Nelson PiquetBrabham
1980Nelson PiquetBrabhamVN Italije