Dirkališče Nürburgring bo po letu 2013 znova gostilo dirko formule ena. Tokrat že pod četrtim imenom – VN Eifla. V preteklosti so se v Nürburgu najboljši dirkači na svetu borili za VN Nemčije, VN Luksemburga in VN Evrope. Foto: EPA
Dirkališče Nürburgring bo po letu 2013 znova gostilo dirko formule ena. Tokrat že pod četrtim imenom – VN Eifla. V preteklosti so se v Nürburgu najboljši dirkači na svetu borili za VN Nemčije, VN Luksemburga in VN Evrope. Foto: EPA

Vse oči bodo na dirkališču, ki je nazadnje dirko formule ena gostilo leta 2013, uperjene v Lewisa Hamiltona. Glede na to, kako dominanten je letos Mercedes, gre pričakovati, da bosta črna dirkalnika iz Brackleyja v ospredju tudi v Nemčiji, z dodanim bonusom: Hamilton lahko z morebitnim slavjem po številu zmag na večni lestvici izenači rekordni dosežek domačina Michaela Schumacherja (91 zmag).

Na Nürburgringu gre pričakovati večino prehitevalnih manevrov ob koncu štartno-ciljne ravnine (v prvem zavoju) in pred zavojem št. 13. Pred obema zavojema sta t. i. DRS-območji. Prvič na progi bodo hrumeli dirkalniki z V6 pogonskimi sklopi in večjim podtlakom. Foto: Reuters
Na Nürburgringu gre pričakovati večino prehitevalnih manevrov ob koncu štartno-ciljne ravnine (v prvem zavoju) in pred zavojem št. 13. Pred obema zavojema sta t. i. DRS-območji. Prvič na progi bodo hrumeli dirkalniki z V6 pogonskimi sklopi in večjim podtlakom. Foto: Reuters

Veliko se je te dni govorilo o Red Bullu, ki bo po koncu naslednje sezone ostal brez dobavitelja pogonskih sklopov Honde. Japonski gigant je namreč obelodanil, da se po naslednji sezoni poslavlja od formule ena, saj so stroški v kraljici motošporta enostavno previsoki. Odločitev, ki ima lahko zelo velike posledice. Bo Max Verstappen ostal pri Red Bullu v luči najnovejšega dogajanja? Se bo Red Bull vrnil k Renaultu? To so vprašanja, ki si jih v zadnjih dneh zastavljajo motošportni strokovnjaki.

"Žalostno je, da Honda zapušča naš šport, še posebej zato, ker smo z njo zgradili dobre odnose. Vidimo lahko predanost vseh, to je bilo zame vselej pomembno. Dejansko pa njihova odločitev ne vpliva na dirkaške konce tedna. Nič se ni spremenilo, do konca sezone je še kar nekaj dirk, skupaj se moramo osredotočiti nanje in se skušati na vsaki povzpeti na oder za zmagovalce. Iz preostanka sezone moramo iztržiti kar največ," je v izjavi za javnost dejal Verstappen, ki bo na dirkališču v Nürburgu v formuli ena nastopil prvič.

Na Nürburgringu bo še posebej zanimiv boj med McLarnom, Racing Pointom in Renaultom. Vsa tri moštva so letos pokazala velik napredek, v konstruktorskem seštevku Racing Point za McLarnom zaostaja za pičli dve točki, za ovratnik jima diha Renault, ki je bil na zadnjih dirkah nekajkrat blizu stopničk, a se Danielu Ricciardu ni uspelo povzpeti na zmagovalni oder (na VN Belgije in VN Toskane je bil četrti).

Od nemškega dirkaškega konca tedna pa si veliko ne obetajo pri Ferrariju, kjer so letošnjo sezono tako rekoč že odpisali. Sebastiana Vettla na dirkališče vežejo lepi spomini, leta 2013 je prav v Nürburgu dobil dirko za VN Nemčije. "Vračamo se na Nürburgring. Glede na to, da ta dirka ni bila del prvotnega koledarja letošnje sezone, je to prav prijetno presenečenje. Seveda sem zelo vesel, da lahko dirkam na domači grudi pred svojimi rojaki. Leta 2013 sem tu dosegel enega izmed vrhuncev svoje kariere," je povedal štirikratni svetovni prvak.

GP-strecke zgrajen leta 1984

Dirkališče Nürburgring je najznamenitejše dirkališče v Nemčiji, včasih je bilo tudi najzahtevnejše namensko dirkališče na koledarju formule ena. Zdajšnja proga GP-Strecke je bila zgrajena leta 1984 in dosega najvišja varnostna merila. Ima 15 zavojev, dolga je dobrih pet kilometrov (5,148 km), najhitrejši krog je na njej leta 2004 s ferrarijem odpeljal Michael Schumacher (1:29,468). V Nürburgu so v formuli ena sicer organizirali že 26 dirk za VN Nemčije, v nedeljo bodo morali dirkači na krstni dirki za VN Eifla odpeljati 60 krogov oziroma 303,863 km.

Legendarni dirkač Juan Manuel Fangio med prvo dirko za VN Nemčije na Nürburgringu 29. julija 1951. Z alfo romeom (na fotografiji) jo je končal na drugem mestu, za zmagovalcem, Italijanom Albertom Ascarijem v ferrariju je zaostal za dobre pol minute. Foto: AP
Legendarni dirkač Juan Manuel Fangio med prvo dirko za VN Nemčije na Nürburgringu 29. julija 1951. Z alfo romeom (na fotografiji) jo je končal na drugem mestu, za zmagovalcem, Italijanom Albertom Ascarijem v ferrariju je zaostal za dobre pol minute. Foto: AP

Na prvi dirki krog dolg slabih 23 km
Prvo dirko formule ena so v Nürburgu (VN Nemčije) izpeljali leta 1951. Dobil jo je Italijan Alberto Ascari (Ferrari), ki je zadržal 'pole' s kvalifikacij. Na drugo in tretje mesto sta se uvrstila Argentinca Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo) in Jose Froilan Gonzalez (Ferrari). Dirkači so morali tedaj odpeljati zgolj 20 krogov, ki pa so bili dolgi skoraj 23 km. Ascari je prvi ciljno črto prečkal po 3 urah in 23 minutah. Drugouvrščeni Fangio je za njim zaostajal 30 sekund, tretjeuvrščeni Gonzalez pa že 4 minute in 39 sekund.

Avstrijski dirkač, legendarni Niki Lauda, se je 1. avgusta 1976 na Nürburgringu hudo ponesrečil. Ko je trčil v zaščitno ogrado so njegov ferrari zajeli ognjeni zublji. Ujetega ga je iz dirkalnika želelo (neuspešno) potegniti več dirkačev, ki so se ustavili ob progi, uspelo je šele Arturu Merzariu, ki je dirkal za moštvo Walterja Wolfa. Že dober mesec po nesreči v Nürburgu se je čudežno vrnil v formulo ena in na veliko veselje italijanskih ljubiteljev motošporta začel dirko za VN Italije v Monzi, ki jo končal na četrtem mestu. Tistega leta se je za naslov svetovnega prvaka boril do zadnjega, a na koncu je iz varnostnih razlogov predčasno končal dirko za VN Japonske v Fudžiju, po kateri je svetovni prvak za pičlo točko postal britanski lomilec ženskih src James Hunt. Foto: AP
Avstrijski dirkač, legendarni Niki Lauda, se je 1. avgusta 1976 na Nürburgringu hudo ponesrečil. Ko je trčil v zaščitno ogrado so njegov ferrari zajeli ognjeni zublji. Ujetega ga je iz dirkalnika želelo (neuspešno) potegniti več dirkačev, ki so se ustavili ob progi, uspelo je šele Arturu Merzariu, ki je dirkal za moštvo Walterja Wolfa. Že dober mesec po nesreči v Nürburgu se je čudežno vrnil v formulo ena in na veliko veselje italijanskih ljubiteljev motošporta začel dirko za VN Italije v Monzi, ki jo končal na četrtem mestu. Tistega leta se je za naslov svetovnega prvaka boril do zadnjega, a na koncu je iz varnostnih razlogov predčasno končal dirko za VN Japonske v Fudžiju, po kateri je svetovni prvak za pičlo točko postal britanski lomilec ženskih src James Hunt. Foto: AP
Sorodna novica Niki Lauda - iz pekla ognjenih zubljev do ikone formule ena

Laudo v Nürburgu ujeli ognjeni zublji
Dirkališče v Nürburgu je morda še najbolj znano po dirki iz leta 1976, na kateri se je hudo ponesrečil kultni Niki Lauda. Na dirki je Avstrijec v sili razmer v bokse po nov komplet gum zavil že po uvodnem krogu, nato je z brezkompromisnim dirkanjem želel nadomestiti zaostanek. Dirkal je na meji zmogljivosti dirkalnika, pred zavojem Bergwerk je njegov ferrari zletel v zaščitno ogrado, hip zatem so ga zajeli ognjeni zublji. Dirkači, ki so na tisti del steze zapeljali za njim, so se ustavili in mu priskočili na pomoč. Ujetega Laudo so skušali neuspešno iz gorečega dirkalnika potegniti Brett Lunger, Guy Edwards in Harald Ertl. Uspelo je šele Arturu Merzariu, ki je tisti konec tedna prvikrat dirkal za moštvo Kanadčana slovenskih korenin Walterja Wolfa. Po nesreči je bil Avstrijec še pri zavesti, nato pa je kaj kmalu padel v komo. Poškodbe so bile hude. Dobil je hude opekline po glavi, zlasti na obrazu, izgubil je večji del desnega ušesa, tudi veki.

Zaradi vdihavanja strupenih plinov je imel še hude poškodbe pljuč. Hitro so ga prepeljali v bolnišnico v Koblenz, kjer mu zdravniško osebje ni pripisalo veliko možnosti za preživetje. Toda Lauda se je čudežno vrnil, že dober mesec dni po nesreči je dirkal v Monzi in italijansko preizkušnjo v hudih bolečinah sklenil na četrtem mestu.

Zadnja dirka formule ena na Nürburgringu: Vettel s 30. zmago razveselil domače navijače

To je neverjetno! Zelo, zelo sem vesel! Kimi je sicer proti koncu dirke močno pritiskal, a tudi jaz sem – razen takrat, ko je bil na stezi varnostni avto – dirkal na polno. Zelo sem vesel, da se je dirka končala po 60. krogu in ne v 61. ali 62. krogu. Ko imaš dober dirkalnik, še posebej na domačih dirkah, se od tebe pričakuje zmaga. Ta zmaga je še posebej sladka.

Sebastian Vettel po zadnji dirki na Nürburgringu julija 2013

Prva Vettlova zmaga na domačih tleh
Nazadnje je Nürburgring dirko v elitnem razredu motošporta gostil 7. julija 2013, dobil jo je Vettel, ki je tako še povečal prednost v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo pred najbližjim zasledovalcem Fernandom Alonsom (Ferrari). Dirka je bila zelo živahna, Vettel je vodil praktično od začetka preizkušnje, v končnici so tekmeci počasi, a vztrajno topili njegovo prednost, še najbolj se mu je približal Kimi Räikkönen z lotusom, a mu je za napad na zmago zmanjkal krog. Dirka je poznana tudi po tem, da jo je zaradi malomarnosti Red Bulla pri nameščanju zadnje gume na dirkalnik Marka Webbra skupil kamerman, v katerega je priletelo kolo. K sreči ni bil težje poškodovan, je pa avstrijsko moštvo doletela denarna kazen v višini 30 tisočih evrov. Ob Räikkönenu se je na oder za zmagovalce uvrstil še en Lotusov dirkač, Romain Grosjean, medtem ko je Mercedes na domači dirki doživel manjšo katastrofo: Hamilton je bil peti, Nico Rosberg šele deveti. Vseeno precej manjša katastrofa kot tista izpred leta dni.

Statistični sladkorčki pred dirko za VN Eifla

- do danes je Nürburgring gostil 40 dirk formule ena, na katerih je slavilo 27 različnih dirkačev;

- Michael Schumacher si na Nürburgringu lasti kopico rekordov, in sicer: največ zmag (5), največ uvrstitev na zmagovalni oder (8), največ najhitrejših krogov (5), največ osvojenih točk (80) in največ odpeljanih krogov v vodstvu (214);

- največ 'polov' je na tem dirkališču osvojil Britanski dirkač Jim Clark (4);

- kvalifikacije pred dirko formule ena na Nürburgringu je do danes dobilo 24 različnih dirkačev;

- med konstruktorji je največkrat zmagal Ferrari, kar 14-krat;

- prav tako se je tudi največkrat uvrstil na oder za zmagovalce, in sicer 41-krat, s 15 uvrstitvami je na drugem mestu McLaren;

- zadnji dirkač, ki je dirko formule ena na Nürburgringu začel z najboljšega štartnega položaja in nato tudi zmagal, je Mark Webber. To mu je uspelo v sezoni 2009;

- največkrat je na Nürburgringu zmagal britanski dirkač (12-krat), na drugem mestu so Nemci (7 zmag);

- dirka za VN Eifla bo 1029. v zgodovini svetovnih prvenstev za formulo ena;

- dirkališče v Nürburgu bo to nedeljo gostilo četrto dirko formule ena z različnim imenom, VN Eifla. Predtem je gostil že VN Nemčije, VN Luksemburga in VN Evrope;

- Kimi Räikkönen bo v nedeljo postal dirkač z največjim številom štartov v formuli ena (323), trenutno je izenačen z Rubensom Barrichellom;

- Lewis Hamilton lahko v nedeljo izenači rekordni dosežek Michaela Schumacherja po številu zmag v formuli ena (91);

- v trenutni dirkaški zasedbi formule ena sta slast zmage na Nürburgringu okusila le Lewis Hamilton in Sebastian Vettel;

- najnižji štartni položaj, s katerega je dirkač slavil zmago v formuli ena na Nürburgringu, je 14. Leta 1999 je Britanec Johnny Herbert s stewartom dirko začel s 14. mesta, končal pa na vrhu, dobrih 22 sekund pred drugouvrščenim Jarnom Trullijem (Prost);

- najnižji štartni položaj, s katerega se je dirkač osvojil na oder za zmagovalce v Nürburgu, je 15. Tako kot Herbert je Rubens Barrichello (Stewart) leta 1999 dirko začel iz ozadja, končal pa na stopničkah - na 3. mestu;

- 'pole position' na Nürburgringu ne prinaša zagotovila za zmago, najhitrejši iz kvalifikacij je na zadnjih šestih dirkah v Nürburgu slavil zgolj enkrat;

- precej uspešnejši so bili dirkači, ki so kvalifikacije končali tik pod vrhom: dobili so štiri od zadnjih petih dirk na Nürburgringu;

- varnostni avtomobil je na Nürburgring zapeljal le na treh dirkah formule ena: po enkrat v sezonah 1999 in 2006 ter dvakrat leto pozneje;

- na 11 dirkah formule ena v Nürburgu je deževalo. Napoved za ta konec tedna je deževna.

Vir: Lights Out

Začetek dirke v nedeljo ob 14.10
Dirkaški konec tedna v gorovju Eifel se bo začel s prvim prostim treningom v petek ob 11. uri. Štiri ure pozneje se bo začel še drugi prosti trening, tretji opoldne v soboto, ko bodo ob 15. uri na sporedu še kvalifikacije. Dirka za VN Eifla se bo začela v nedeljo ob 14.10.