Foto:
Foto:

V tem tednu bodo še v ospredju šprinterji, ne gre pa odpisati tudi specialistov za pobege, kjer bo prvi slovenski adut Martin Derganc. Dan pred prvo slovensko etapo bo v soboto v okolici Trsta vožnja na čas, ki bo na površje že vrgla glavnega favorita za zmago.



Tudi čez viadukt Črni Kal
Nedeljska 14. etapa se bo odvijala od Trsta prek Ospa, Črnega Kala, kjer za ostali promet v času prihoda karavane ne bo obvoza, Kubeda in Sočerge do Pulja. 15. etapa v ponedeljek se bo začela v Poreču in bo vodila prek Sečovelj, Lucije, Portoroža, kjer bo leteči cilj predvidoma ob 12.50 uri, ter Kopra. V Škofijah se bo končal letošnji del slovenske poti. Cilj etape bo v San Vendemianu.

Po letu 1922, ko je bil Giro tudi v slovenskem Primorju, je bila ta dirka v Sloveniji še leta 1971, 1994 in 2001.

"Upam, da se bo vreme sedaj zjasnilo, da bomo imeli lep vikend in da bo tako tudi v ponedeljek. Tadej Valjavec bo kot vodja švicarskega moštva in s trenutnim 14. mestom uspešen v gorskih etapah, tako bo za nas zanimiva predvsem športna plat dogodka, ki se ga že vsi veselimo. Slovenski del tekmovanja je namreč zelo atraktiven. Šli bomo tudi po viaduktu na Črnem Kalu, ker so se vsi pristojni s tem strinjali na čelu z direktorjem SCT-ja Ivanom Zidarjem, ki je dal pobudo za tako pot," je dejal predsednik slovenskega dela organizacijskega odbora Jelko Kacin, ki je v tej vlogi že tretjič.

Na trasi primorske avtoceste pospešeno montirajo protivetrno ograjo, zato bo tam možno po načrtu izvesti tudi leteči cilj, sicer pa si organizatorji najbolj želijo lepega vremena brez premočnega vetra.

"V Portorožu, Kopru in na viaduktu smo imeli največ dela. Težaven je bil tudi ozek pas cestišča prek Ospa, pa tudi zaradi 2,8 metra dovoljene višine vozil na slovenski meji. Prek prehoda bo šla le kolona kolesarjev in nižja spremljevalna vozila, ostala karavana pa bo šla prek Škofij. V Portorožu je bilo največ težav s parkirnimi prostori na levi strani. Ta trikilometrski odsek se bo moral v noči pred dirko očistiti. Tretja težava je bil vhod v Luko Koper, ki smo jo ustrezno rešili. Čakamo le na lepo vreme, da bo lahko dirka nemoteno potekala tudi prek viadukta. Ustrezno bo poskrbljeno tudi za varnost. Policistov brez tistih v koloni bo 76, pomagalo jim bo 130 redarjev in varnostnikov," je dejal tehnični direktor Franc Hvasti.