Primož Roglič: Verjamem, da lahko zmagam na Touru

"Primož se pogovarja z vsemi, je odprt do vseh in predlaga stvari, ki bi jih lahko naredili drugače, bolje, da tudi opozori, kaj je res dobro," je dejal glavni športni direktor Rolf Aldag o svojem novem kapetanu in nadaljeval: "Biti tako dejaven in odkrit je edinstveno. Je pozitiven, ljudi pritegne k sodelovanju. To ni običajen način, ko superzvezdnik pride v novo ekipo. Tega prej nisem imel, kaže značaj vodje, kar je pravzaprav tisto, kar iščemo. Ne verjamem, da lahko Dirko po Franciji osvojiš le iz avtomobila, ampak moraš imeti vodjo na kolesu. On to počne na zelo pozitiven način, pridobi ljudi na svojo stran."

Primož Roglič je ob prestopu iz najboljše ekipe na svetu v četrto ali peto najmočnejšo moštvo svetovne serije prinesel uvide in znanje, ki ga morajo izredno hitro vsrkati. Poln vneme in elana vstopa v novo sezono z novo ekipo. Veliko pripomb ima na delo moštva, predvsem ker mu je mar, da skupaj dosežejo nekaj več. Pravi, da je razlika med Boro Hansgrohe in prejšnjo ekipo Jumbo Visma očitna. Ena izmed preprostih, a ključnih stvari: manj kompliciranja in zapletanja. Pri hrani ni potrebe po petih solatah vsak dan, pri napitkih za okrevanje je dovolj eden, ne pa trije.

"Samo en cilj, samo en vodja. Brez sprinterja, brez sekundarnih ciljev. Za tem stojimo," zagotavlja Rolf Aldag, da je v nemški ekipi vse podrejeno kapetanski vlogi Rogliča na Touru. Foto: Bora Hansgrohe/Matthis Waetzel

Kapetanska vloga v zameno za znanje najboljših

Na drugi strani Bora Hansgrohe želi postati najboljša ekipa na svetu, sploh s prihajajočim prevzemom Red Bulla, kjer se samo še čaka na zeleno luč avstrijskega urada za varstvo konkurence. Nato bo meja samo še nebo in Roglič pri tem predstavlja ključni katalizator za napredek ekipe, ki mu je v zameno obljubila, kar mu nizozemske čebele niso mogle.

"Ne bi rad videl govorjenja o kopiranju vsakič, ko govorimo o Jumbu in Bori ter prenosu znanja. Moramo biti jasni, saj je zadnja stvar, ki si jo želimo, narediti kopijo Jumba. Kopija ni nikoli tako dobra kot izvirnik. Za nas je pomembno, da vemo, kaj so naredili, kako so to naredili, kakšne so te stvari na določen način. Nato skušamo najti najboljšo rešitev, ker imamo lahko različne pristope," je zdaj 55-letni Nemec poudaril, da morajo ob srkanju znanja iz Rogliča in trenerja Marca Lambertsa najti svojo pot. Podobno, kot je Jumbu Vismi uspelo posnemati in prekositi Sky.

"Razumemo, da je bil Primož velik del tega razvoja. Se mi pa zdi, da se malo premočno trudijo, da bi ga obdržali na svoji strani. To pomislim vsakič, ko preberem o vseh teh njihovih pohvalah. Vse prav, a kot je dejal Primož: to je zdaj zgodovina, medtem ko mi zdaj tukaj delamo za prihodnost. Na koncu koncev je Visma ob UAE-ju in Ineosu naš glavni tekmec za Tour. Med nami je veliko spoštovanja, vendar ne gre za to, da bi poskušali zgraditi veliko prijateljstev med štirimi različnimi glavnimi ekipami," je 17-kratni udeleženec grand tourov malce izpostavil psihološke igrice med vodilnimi ekipami.

Velik korak naprej je za nas, da je v ekipi. Zame je super, da se bom naučil od njega, kako dirkati na zmago. Kot je Rolf rekel, bom pomočnik Primožu. Bom pa imel svoje priložnosti drugje. Zame je to priložnost, da se od njega veliko naučim.

Aleksandr Vlasov

Osmerica za Dirko po Franciji bo od 1. maja živela skupaj

Aldag je bil nedvoumen: "Ekipa gre na Dirko po Franciji z enim kapetanom." Rogliču bosta pomagala tudi Jai Hindley, ki je predlani dobil Dirko po Italiji, in Aleksandr Vlasov, ki je bil na Touru že peti. Aldag pravi, da se ekipa še uigrava in da mora to hitro storiti. Zato bo osmerica za Dirko po Franciji od prvega maja vse počela skupaj. Skupaj bo na višinskih pripravah, na treningih in na dirkah.

"Logično je, da bo od 1. maja skupaj s tistimi kolesarji, ki bodo šli z njim na Tour. Treniraš kot ekipa, voziš kot ekipa. Radi bi, da se povežejo. Do takrat se bo mešalo in bodo kolesarji različno vozili dirke. Imamo kolesarje, ki bi radi prav tako uresničili svoje cilje. Mladi kolesarji so lačni. Naredili smo kombinacijo s Primožem. Kompleksno je. To je naša naloga. Če bi bili deset let skupaj, bi bilo lažje. Zdaj se moramo spoznati in do dirke mora biti vse to pod streho."

Aldag prepričan, da se trend ekip že obrača

Nemški športni direktor dodaja, da vsak že zdaj ve, kateri so Primoževi najljubši kosmiči in kdaj najraje spi. Aldag je hkrati tudi optimističen, ker vidi napredek, ki ga je njegova ekipa naredila v zadnjem obdobju. Meni, da je trend pri drugih, denimo pri Vismi, drugačen, da ima ekipa težave, ki jih v zadnjih letih ni imela. Izgubila je nekaj odličnih kolesarjev, prvič denimo na Touru po šestih letih tudi ne bo imela Wouta van Aerta v kadru, za svojo ekipo pa meni, da bo prišla na 111. Dirko po Franciji v vzpenjajoči se formi.

55-letnik iz Vestfalije vstopa v tretjo sezono kot glavni športni direktor Bore Hansgrohe. Predtem je bil po eno leto pri Bahrainu in ženski ekipi Canyon/Sram ter štiri leta pomočnik direktorja pri južnoafriški ekipi svetovne serije. Kot dolgoletni kolesar nemške ekipe Telekom (1993–2005) je odpeljal 17 tritedenskih dirk in veljal za neutrudnega ter zvestega pomočnika. Leta 2007 je priznal zlorabo EPO-ja, ki se je sistematsko jemal pri Telekomu. Foto: Bora Hansgrohe/Matthis Waetzel
55-letnik iz Vestfalije vstopa v tretjo sezono kot glavni športni direktor Bore Hansgrohe. Predtem je bil po eno leto pri Bahrainu in ženski ekipi Canyon/Sram ter štiri leta pomočnik direktorja pri južnoafriški ekipi svetovne serije. Kot dolgoletni kolesar nemške ekipe Telekom (1993–2005) je odpeljal 17 tritedenskih dirk in veljal za neutrudnega ter zvestega pomočnika. Leta 2007 je priznal zlorabo EPO-ja, ki se je sistematsko jemal pri Telekomu. Foto: Bora Hansgrohe/Matthis Waetzel