Boeingova letala so bila nazadnje prizemljena leta 2019. Foto: Reuters
Boeingova letala so bila nazadnje prizemljena leta 2019. Foto: Reuters

Na letalu je bilo 59 potnikov in šest članov posadke, nihče med njimi pa ni bil poškodovan. "Razpoka ni vplivala na nadzor leta ali pritisk," je dejal tiskovni predstavnik japonskega letalskega prevoznika. Pojasnil je, da so razpoko odkrili na skrajni zunanji plasti od štirih plasti oken v pilotski kabini.

Letalo je bilo na notranjem poletu. Vzletelo je v Saporu in bilo namenjeno v Tojamo, a se je moralo obrniti in se vrniti v Saporo.

Letalo je bilo model 737, a ni eno izmed Boeingovih letal 737 Max 9, ki so ostala v ZDA prizemljena, potem ko je preteklo soboto na letalu družbe Alaska Airlines kmalu po vzletu odpadel panel z vrati. Letalo je moralo zasilno pristati, nekaj potnikov je potrebovalo zdravniško pomoč, smrtnih žrtev ali resnejših poškodb pa ni bilo.

FAA naročil obsežen pregled

Zaradi te nesreče je Ameriška zvezna uprava za zračni promet (FAA) prizemljila vsa letala Boeing 737 Max 9. V FAA-ju so dodali, da bo ukrep veljal, dokler proizvajalec ne zagotovi dodatnih podatkov. "Zaradi varnosti ameriških potnikov bodo vsa letala Boeing 737 Max 9 ostala prizemljena, dokler ne bodo opravljeni obsežen pregled letal, ustrezno vzdrževanje in pregled vseh pridobljenih podatkov," so sporočili.

To je bila prva večja varnostna težava med letenjem na letalu družbe Boeing po več usodnih nesrečah letal 737 MAX v letih 2018 in 2019. Oktobra leta 2018 je namreč v nesreči v Indoneziji umrlo 189 ljudi, pet mesecev pozneje v Etiopiji pa 157. Tudi takrat so bila Boeingova letala dolgo časa prizemljena. "Prizadevamo si, da se kaj takega ne bi več ponovilo. Naša edina skrb je varnost ameriških potnikov in letalo Boeing 737 Max 9 se ne bo vrnilo v nebo, dokler ne bomo popolnoma prepričani, da je varno," je dejal predstavnik FAA-ja Mike Whitaker.

FAA je še sporočil, da od Boeinga želi pridobiti dodatne informacije, preden odobri proizvajalčeva predlagana navodila za pregled in vzdrževanje. Ob tem je sicer dodal, da je izčrpna narava Boeingovih navodil spodbudna.

Ukrep FAA-ja je doslej vplival že na več sto poletov. Družba Alaska Airlines, ki ima v svoji floti 65 letal 737 Max 9, je sporočila, da je morala zaradi odredbe o prizemljitvi doslej odpovedati od 110 do 150 poletov na dan.