Talne oznake na eni izmed rimskih postaj podzemne železnice. Foto: EPA
Talne oznake na eni izmed rimskih postaj podzemne železnice. Foto: EPA

Podjetja, ki upravljajo vlake, avtobuse in tudi letala, so v preteklih dneh poskusila opredmetiti vladna navodila o zagotavljanju enometrske razdalje med potniki v vseh situacijah na postajah, letališčih in v prevoznih sredstvih. Menijo, da vlada ob že tako obvezni uporabi mask pretirava.

700.000 ljudi se bo v ponedeljek vrnilo na italijanske avtobuse in vlake – toda brez maske bodo ostali na cesti, so sporočili s prometnega ministrstva. Tako pri podjetju Trenord, ki upravlja primestne vlake v Milanu, kot pri vsenacionalni Trenitalii menijo, da bo osrednjega pomena osebna odgovornost potnikov, saj "uslužbenci ne morejo biti policisti".

Vozovnice prodajajo po elektronski poti, in to za vsak drugi sedež. Ocenjujejo, da bodo vlaki lahko prepeljali samo 30–40 odstotkov običajnega števila potnikov. Pregrad iz pleksi stekla za zdaj ne bo.

Tudi Italija se pripravlja na rahljanje ukrepov

Potniki za prihod in izhod se ne smejo križati

Voznik avtobusa v Torinu pred vožnjo razkužuje vozilo. Foto: EPA
Voznik avtobusa v Torinu pred vožnjo razkužuje vozilo. Foto: EPA

Na postajah so že postavljeni smerniki za prihod in odhod, da se potniki pri tem ne križajo. Ponekod jim tudi merijo temperaturo; svetujejo prihod na postajo vsaj uro pred odhodom vlaka. V nekaterih podjetjih razmišljajo o uvedbi prodaje zaščitnih mask po 50 centov kar v vagonih, kjer naj bi povsod imeli tudi razkužilna sredstva.

Podobno bo na podzemni železnici večjih italijanskih mest: vsak vagon ima ločena vstopna in izstopna vrata, ločene so tudi poti med ulico in peronom. Znaki na tleh označujejo, kje počakati na vlak, znaki v vagonu pa razpoložljiva mesta, s čimer zagotavljajo ustrezno razdaljo.

Enako bo na avtobusih in tudi na letih prevoznika Alitalia: enosmerne poti, enometrska razdalja, merjenje temperature, vsak drugi sedež prazen in obvezna maska.

Pri združenju italijanskih javnih lokalnih prevoznikov menijo, da je vztrajanje pri enometrski razdalji ob obveznem nošenju maske nepotrebno. Ocenjujejo, da so marca in aprila utrpeli za 600 milijonov evrov škode.