Britanci do zdaj niso bili vajeni dolgih vrst pred bencinskimi črpalkami. Foto: Reuters
Britanci do zdaj niso bili vajeni dolgih vrst pred bencinskimi črpalkami. Foto: Reuters

Johnson je moral na konferenci v Manchestru znova odgovarjati na vprašanja novinarjev o očitkih tistih, ki ne morejo napolniti rezervoarjev svojih avtomobilov, prodajalcev, ki se spopadajo s pomanjkanjem izdelkov pred ključno (božično) sezono, in energetskih podjetij, ki jim ne uspe več brzdati naraščajočih cen plina.

Čeprav je želel Johnson srečanje konservativcev izkoristiti za napoved novega poglavja po letu in pol ukvarjanja s pandemijo covida-19, po kateri se je nameraval osredotočiti na zaveze z volitev leta 2019, ko je obljubljal boj proti kriminalu, zmanjševanje razlik med regijami in boljšo socialno oskrbo za prebivalce, pa je glavna tema gospodarski krč po odhodu Združenega kraljestva iz Evropske unije.

Glavna novica na Otoku so že nekaj dni dolge vrste pred bencinskimi črpalkami, ki se spopadajo s pomanjkanjem goriva. A glavna težava ni premalo goriva, saj naj bi ga bilo po zagotovilih vlade v skladiščih dovolj, ampak prevoz le-tega do bencinskih črpalk.

Premier Johnson obljublja odpravo težav v oskrbovalnih verigah. Foto: Reuters
Premier Johnson obljublja odpravo težav v oskrbovalnih verigah. Foto: Reuters

Zaradi brexita je namreč mnogo tujih voznikov moralo zapustiti Veliko Britanijo, kar je prizadelo različne sektorje, od prehranskega do gradbenega. Številni vozniki v državi so prihajali iz vzhodne Evrope in nova migrantska politika jim ni šla na roko. Številni so se v domače države vrnili tudi zaradi zdravstvene krize, ki jo je povzročil covid-19.

Razmere so šle tako daleč, da je vlada na pomoč poklicala vojsko, ki bo v ponedeljek začela dostavljati gorivo na bencinske črpalke. Kot je v soboto sporočila vlada, bo skoraj 200 vojakov, od tega 100 voznikov, od ponedeljka razporejenih za zagotavljanje začasne podpore v okviru širšega vladnega ukrepa za dodatno razbremenitev pritiska na črpalke goriva in odpravljanje pomanjkanja voznikov tovornih vozil.

Vlada bo težave reševala tudi z izdajanjem začasnih vizumov tujim voznikom tovornjakov, a ob tem opozarja, da to ne bo dolgoročno rešitev, saj bodo lahko tuji vozniki z na novo izdanimi začasnimi vizumi v državi ostali le do 31. decembra. Zato je vlada pozvala delodajalce, naj vlagajo v domačo delovno silo.

"Poskrbeli bomo, da bodo imeli ljudje za božič purana"

Johnson je v nedeljo znova opozoril, da težav v gospodarstvu ne bodo reševali s priseljevanjem. Po njegovih besedah pot naprej za državo ni samo v tem, da se privoli v nenadzorovano priseljevanje in se dovoli prihod velikega števila tujih delavcev.

Vlada je del krivde za pomanjkanje goriva na črpalkah pripisala paničnemu nakupovanju. Foto: EPA
Vlada je del krivde za pomanjkanje goriva na črpalkah pripisala paničnemu nakupovanju. Foto: EPA

"Ne bom naredil tega, da bi se vrnili k staremu neuspešnemu modelu nizkih plač in slabo kvalificiranih delavcev, podprtih z nenadzorovanim priseljevanjem," je zatrdil in dodal, da so ljudje ob glasovanju za spremembe leta 2016 in 2019 glasovali za konec propadlega modela britanskega gospodarstva.

Kot poroča Reuters, je to prvič, da je Johnson priznal povezanost težav v oskrbovalni verigi in s pomanjkanjem delavcev z odhodom iz EU-ja, ob tem pa jasno nakazal, da se težave ne bodo reševale s priseljevanjem, ampak se pričakuje, da bodo delodajalci z višjimi plačami povečali zanimanje ljudi za zaposlitve.

"Poskrbeli bomo, da bodo imeli ljudje za božič purana, in vem, da je to absolutno prednostna naloga ministra Georgea Eusticea," je dejal Johnson.

Premier je na udaru kritik tudi zaradi zviševanja davkov za financiranje zdravstvene in socialne oskrbe, kar je v nasprotju s tradicionalnim zavzemanjem konservativcev za nižje davke. "Seveda ne želimo zvišati davkov, a niti ne bomo neodgovorni z javnimi financami. Če bo le mogoče, se bomo izognili vnovičnemu zvišanju davkov," je zatrdil.

Na Otoku se spopadajo s kroničnim pomanjkanjem voznikov cistern in tovornjakov. Foto: Reuters
Na Otoku se spopadajo s kroničnim pomanjkanjem voznikov cistern in tovornjakov. Foto: Reuters