Foto: EPA
Foto: EPA

Kwarteng je priznal, da so bili zadnji dnevi glede dobave goriva "težavni". Številni Britanci so morali v dolgih kolonah čakati, da so prišli na vrsto za polnjenje svojega vozila, številne bencinske črpalke so ob tem tudi ostale popolnoma brez zalog goriva. V državi se krepijo pozivi, naj se prioritetni dostop na bencinske servise zagotovi zdravstvenemu osebju, policistom in drugim ključnim delavcem.

Vendar gospodarski minister pri tem zanika, da bi imelo Združeno kraljestvo težave z zalogami goriva, težava naj bi bila v dostavi na črpalke in pomanjkanju voznikov. Napovedal je, da bo v prihodnjih dneh tovornjake z gorivom vozilo okoli 150 vojakov. Hkrati bodo na ceste poslali še 80 vladnih rezervnih tovornjakov za gorivo.

Kolona vozil pred črpalko pri Norwichu je nastala tudi v sredo.  Foto: Reuters
Kolona vozil pred črpalko pri Norwichu je nastala tudi v sredo. Foto: Reuters

Britanski premier Boris Johnson se je v torek popoldne prvič odzval na krizo z gorivom. Dejal je, da se kriza okoli pomanjkanja goriva umirja in da se razmere na bencinskih črpalkah izboljšujejo. Britanski premier je ob tem pozval državljane, naj svoje dneve nadaljujejo kot običajno in tudi vozila polnijo kot po navadi, je poročala nemška tiskovna agencija DPA.

V torek brez goriva 37 odstotkov črpalk

Iz britanskega združenja prodajalcev pogonskih goriv (PRA) so sporočili, da je bilo v torek "zgolj" 37 odstotkov njihovih bencinskih črpalk brez goriva, poroča BBC. V nedeljo je PRA sporočil, da goriva primanjkuje na 5500 neodvisnih bencinskih servisih od skupno 8000 bencinskih servisov v državi.

Direktor enega izmed dobaviteljev goriva Portland Fuel, James Spencer, je dejal, da je Združeno kraljestvo že prešlo najhujšo točko. Številni ljudje so zaradi poročil o pomanjkanju goriva napolnili svoje rezervoarje, zato naj bi zdaj povpraševanje za nekaj dni padlo, ocenjuje. Hkrati je kritiziral vlado, saj bo aktivacija vojska po njegovem mnenju "ustvarila paniko".

Vlada bo izdala dodatne vizume za voznike

Britanska vlada je napovedala tudi ukrepe za zmanjšanje pomanjkanja voznikov cistern. Med vladnimi ukrepi so začasna ukinitev konkurenčnih pravil v sektorju, izdaja dodatnih 5000 trimesečnih vizumov za tovornjakarje, pospešitev izobraževanja za voznike tovornih vozil in poskus, da na ceste znova privabijo tovornjakarje, ki imajo vse potrebne licence, a trenutno poklica ne opravljajo.

Primanjkuje kar 100.000 voznikov tovornjakov, kar je prizadelo različne sektorje, od prehranskega do gradbenega. Zaradi brexita so morali številni tuji vozniki zapustiti Otok. Mnogo voznikov je v Združeno kraljestvo prišlo iz vzhodne Evrope, zaradi nove britanske migracijske politike pa niso izpolnjevali pogojev za delo in so se odselili. Številni so se v domače države vrnili tudi zaradi zdravstvene krize, ki jo je povzročil covid-19.

Evropski ribiči lahko tudi po brexitu ribarijo v britanskih vodah, vendar imajo omejeno količino ulova. Foto: EPA
Evropski ribiči lahko tudi po brexitu ribarijo v britanskih vodah, vendar imajo omejeno količino ulova. Foto: EPA

EU s 5,4-milijardnim skladom za pomoč podjetjem

Evropska unija je medtem odobrila 5,4 milijarde evrov vreden sklad, s katerim želijo pomagati evropskim podjetjem, ki jih je prizadel brexit. 1,1 milijarde evrov bo prejela Irska, Francija pa 735 milijonov evrov. Decembra sta Bruselj in London sklenila dogovorov o trgovanju brez carin, a je brexit kljub temu prizadel številna podjetja. Najhuje je v ribiškem sektorju. Dogovor predvideva, da lahko evropski ribiči še naprej lovijo v britanskih vodah, a z omejenim ulovom. Letos so tako ulovili za četrtino manj rib, poroča Euronews.

Francoski ribiči ogorčeni nad "ribiško vojno"

Brexit je vplival tudi na regulacijo ribolova, predvsem v Rokavskem prelivu, kjer ribarijo britanski in francoski ribiči. Britanska vlada je v torek zvečer zavrnila tri četrtine prošenj francoskih majhnih ribiških ladij za ribarjenje v britanskih vodah. London je odobril le 12 prošenj od skupno 47 ribiških ladij, manjših od 12 metrov, navaja YahooNews.

Francosko ministrstvo za evropske zadeve je zagrozilo s povračilnimi ukrepi. Vodilni predstavniki francoskega ribištva so britansko odločitev označili za "razglasitev vojne na vodi in kopnem". Novi spor bi lahko še poslabšal odnose med Londonom in Parizom, ki so že napeti zaradi britansko-ameriško-avstralskega zavezništva Aukus.